Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er Wibiya skadeligt?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Jeg har læst at wibiya er skadeligt seo mæssigt, fordi man indsætter et script.
Synes det virker underligt, men har Google noget imod scripts?

Selve Wibiya er et control panel i bunden af ens website.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Hadsten
Tilmeldt 8. Feb 07
Indlæg ialt: 157
Fra  Bahnhof Grafisk Design Bureau Skrevet kl. 14:32

Jeg følger lige med her, anvender nemlig også Wibiya på min hjemmeside. Umiddelbart har jeg ikke selv nogle problemer.

Med venlig hilsen Rune Breinholt Andersen

LabelLand.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:56

Søgemaskinerne har ikke noget imod scripts. De bruger dem heller ikke til noget så de er bare "fyld". Den eneste måde jeg kan forestille mig at Wibiya kan skade din side er at det tager tid for den at loade. Med mindre at de loader den asynkron.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 15:00

Følger lige med her, kender ikke Wibiya.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 15:17

Niels - netopcom.dk:
Søgemaskinerne har ikke noget imod scripts. De bruger dem heller ikke til noget så de er bare "fyld". Den eneste måde jeg kan forestille mig at Wibiya kan skade din side er at det tager tid for den at loade. Med mindre at de loader den asynkron.

Det lyder godt for Wibiya er en fed funktion.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Fra  . Skrevet kl. 15:18

Kim Boldig:
Følger lige med her, kender ikke Wibiya.

Du kan læse mere om det på wibiya.com

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:32

Jeg bruger det på SEOTEXT og har ingen problemer med det :)

Kristian Ole Rørbye

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:02

Niels - netopcom.dk:
Søgemaskinerne har ikke noget imod scripts. De bruger dem heller ikke til noget så de er bare "fyld".

Det er nu ikke helt rigtigt. Der er skam mange (client) scripts som søgemaskinerne ikke bryder sig om - herunder bl.a. redirect scripts, scripts der forsøger at skjule indhold fra brugerne (amatør cloaking), eller scripts der indeholder skadelig kode (opstår typisk ved hacking eller via annoncenetværk med for lille egenkontrol).

Og jo, søgemaskinerne læser skam scripts og forsøger at forstå hvad de gør - særligt når de gør noget de ikke bryder sig om.

Jeg kender ikke Wibiya så jeg skal ikke kunne sige, om nogle af deres scripts kan risikere at blive opfattet negativt af søgemaskinerne. Men det er altid farligt at have scripts på sine sider, som man ikke nøjagtigt ved hvad gør, og hvordan.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 01:41

Mikkel deMib Svendsen:

Niels - netopcom.dk:
Søgemaskinerne har ikke noget imod scripts. De bruger dem heller ikke til noget så de er bare "fyld".

Det er nu ikke helt rigtigt. Der er skam mange (client) scripts som søgemaskinerne ikke bryder sig om - herunder bl.a. redirect scripts, scripts der forsøger at skjule indhold fra brugerne (amatør cloaking), eller scripts der indeholder skadelig kode (opstår typisk ved hacking eller via annoncenetværk med for lille egenkontrol).

Det er så korrekt. Men det er ikke den slags scripts der er tale om her. Burde nok være mere specifik i min svar :)

Mikkel deMib Svendsen:
Og jo, søgemaskinerne læser skam scripts og forsøger at forstå hvad de gør - særligt når de gør noget de ikke bryder sig om.

Tak... så lærte jeg noget idag også.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:55

Niels - netopcom.dk:
Det er så korrekt. Men det er ikke den slags scripts der er tale om her.

Selv tilsyneladende fredsommelige scripts, kan vise sig at være skadelige. Det sker ofte når der i scripts kaldes services man ikke selv har kontrol over. Prøv f.eks. at gå ind på Canaldigital.dk lige nu, med en Chrome browser så skal du se :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)