Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har manden tabt hovedet??

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 09:27

Det virker lidt som en happening, hvor han giver en masse penge væk for igen at blive en fattig kunstner.

Det giver jo så samtidigt masser af omtale, sikkert både i ind og udland. Men om selve stuntet giver overskud tvivler jeg på... Men nogle gange gør kunstnere jo nogle urentable ting for kunstens skyld.

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 13:08

neodias.dk:

HVad er det her for noget? Jeg kan sgu ikke lige gennemskue hans salgsstrategi..Kan du?

http://politiken.dk/kultur/musik/ECE1085475/excentrisk-kunstner-koeb-min-plade-og-faa-500-kroner/

-Flemming

Det er da en smart måde at markedsføre sig selv på Smile

Hvis du ved at der ligger en plov i pladen, køber du nok cden. Hvis der ikke lå en plov i, så havde du nok ikke købt den.

Men nu hvor du har købt pladen, er der nok også større sandsynlighed for at du gider at høre det som er på den. Og hvem ved måske kan du li det Smile.

Så han spreder jo sit navn, og på sigt vil mange flere være fan af hans musik og købe fremtidige plader han laver.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:16

Nu vil 95 % nok synes hans musik er alt for " mærkelig ", men personligt synes at hans musik er genial. Det er absolut ikke easy listening. Han er et fantastisk spændende menneske, og ærgeligt at ikke flere kender til ham og hans projekter. Men det kommer måske senere

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:46

Jimi Hove:
og ærgeligt at ikke flere kender til ham og hans projekter. Men det kommer måske senere

Det kommer jo med det her tiltag Embarrassed

Til emnet

Det som man ikke lige tænker på i den her situation, er at vil man nå ud til massen, så vil en markedsførringsstrategi med udførelse, faktisk være ekstrem dyr. Og tager man mange af de musikere der markedsførrer sig gennem tv mediet, så vil de hurtigt opnå et stort underskud.

Med denne kampange, vil han helt selv kunne styre udgifterne, for han kan altid lade vær med at lave flere skiver.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Kenneth:

Jimi Hove:
og ærgeligt at ikke flere kender til ham og hans projekter. Men det kommer måske senere

Det kommer jo med det her tiltag Embarrassed

Til emnet

Det som man ikke lige tænker på i den her situation, er at vil man nå ud til massen, så vil en markedsførringsstrategi med udførelse, faktisk være ekstrem dyr. Og tager man mange af de musikere der markedsførrer sig gennem tv mediet, så vil de hurtigt opnå et stort underskud.

Med denne kampange, vil han helt selv kunne styre udgifterne, for han kan altid lade vær med at lave flere skiver.

/Kenneth

@Kenneth:

Jeg begynder også nu at kunne se markedførings-tricket i det. Det undrer mig dog stadig hvorfor han ik gør som Radiohead fx gjorde engang: de forærede deres nyeste cd væk gratis. Men okay Radiohead er også et pænt stort navn som får revet cd-er ned fra hylderne hvad enten de er gratis eller koster noget.

Måske er det også for at komme i Politiken med en artikel at han laver det her interessante tiltag-det er for mig noget nyt at jeg får en 500-lap for at købe en vare--så nyhedsværdien er go. Det er jo ik noget nyt længere at give en cd gratis, det er afprøvet.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15058
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:03

Om han smider pengene i TV reklamer, reklamer i kulørte blade eller andet gøjl, eller om han giver 500 kr væk  ved hvert salg, det giver nok det samme i sidste ende...

Men forskellen på at give 500 kr væk er, at han skaber en anderledes hype og opmærksomhed, som kan være guld værd i brandingen fremadrettet. Desuden når han muligvis et publikum, som han aldrig ville have nået, og på den måde må det betegnes som en succes ;D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:34

neodias.dk:
Det undrer mig dog stadig hvorfor han ik gør som Radiohead fx gjorde engang: de forærede deres nyeste cd væk gratis. Men okay Radiohead er også et pænt stort navn som får revet cd-er ned fra hylderne hvad enten de er gratis eller koster noget.

Du har selv givet svaret. For det første, så er det lavet. For det andet kræver det at man er kendt.

neodias.dk:

Måske er det også for at komme i Politiken med en artikel at han laver det her interessante tiltag-det er for mig noget nyt at jeg får en 500-lap for at købe en vare--så nyhedsværdien er go. Det er jo ik noget nyt længere at give en cd gratis, det er afprøvet.

Nu har du jo spredt det videre til Amino, og derved, har han jo fået mere "gratis" reklame. Og tager man fx Rock/metal bands som Sonic syndicate, the Agonist eller Kittie, så er de aldrig aldrig blevet omtalt her på siden. Så den artikel, spreder sig jo, til et publikum, udenfor hans gruppe. Og her kan han så evt fiske nye tilhænger.....som jo reelt set er ekstrem svært, for musikere.

/Kenneth

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 23:30

En tanke: hvad kommer hans næste udgivelse til at koste?? fordi koster den 600 kr., er der jo intet 'vundet' ved at købe den.

Det er smart markedsføring, fordi han får en masse omtale. Om der så virkelig er en 500 kr. seddel i hans plade, som 'gave' er jo spørgsmålet. Det finde man vel kun ud af ved at købe det.

Det er da værd at overveje, alt efter prisen på pladen, som jeg skal betale for at få adgang til de 500 kr.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:55

Giver pengene væk mod markedsføring synes jeg er vildt , køb og få 500 kr. med et er sikkert det giver god omtale i ekstrem grad

Jeg Synes alle gør noget ligne , bare ikke i samme grad, af det her på amino,dk vi laver noget gratis for at få referencer nogle lavet gratis design , nogle giver SEO tips gratis tid er penge , download gratis bøger SEO bøger mv.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)