Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg være din messe "spion" ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nogle gange har man hverken tiden eller pengene til at tage på alle de forskellige messer rundt om i Europa.

Derfor tilbyder jeg hermed at rejse rundt til diverse messer for din virksomhed, og dernæst aflægge rapport om hvad der rør sig i din branche, samt hvad dine konkurrenter foretager sig.

For mindre virksomheder kan det være en mulighed at gå sammen med jeres nærtliggende konkurrenter, da det vil reducere jeres andel i min aflønning.

Glæder mig til at høre mere fra jer:)

Mvh,

Peter

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 12:36

Manageren:

Derfor tilbyder jeg hermed at rejse rundt til diverse messer for din virksomhed, og dernæst aflægge rapport om hvad der rør sig i din branche, samt hvad dine konkurrenter foretager sig.

Du skulle måske skrive om hvilke områder du har kompentancer indenfor. Lad os nu antage at du er mester i børnebeklædning, hvordan vil du så få bare den mindste idé om hvad der rører sig inden for automationsområdet ? På disse messer er der jo masser af gamle ting også - så hvis du ikke aner hvad der er normen - så vil det være temmeligt svært at vide hvad "der rører sig" i den pågældende branche.

Manageren:

For mindre virksomheder kan det være en mulighed at gå sammen med jeres nærtliggende konkurrenter, da det vil reducere jeres andel i min aflønning.

Nu kan det godt være at jeg spørger lidt dumt - men vil det ikke være medvikende til at fjerne forspringet til netop mine konkurrenter ?

Grundlæggende er det en god idé, men du skal nok arbejde lidt mere målrettet.

mvh

Jan

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:48

Techocowboy har jo næsten sagt det hele :)

Uden at være en del af branchen anser jeg det for stort set umuligt at give værdi til dem der betaler for din tur på messe. Du er jo også oppe imod et internet hvor mange nyheder allerede ligger inden messen.

Kommer du f.eks. hjem fra kamera messe i januar og fortæller at Nikon har lanceret et nyt kamera vil din kunde sandsynligvis fortælle dig at det kamera hørte han om i september, og at han allerede kender specifikationer, aslgspris og releasedate på det.

Så jeg tror det er lidt op af bakke det du der tilbyder. Men du kan måske dreje ideen lidt og bruge noget tid på at sætte dig godt ind i et marked også finde produkter i det marked som ikke allerede sælges i Danmark også sælge denne viden til virksomhederne. Så kan du komme ud og sige: Jeg kender til et produkt der endnu ikke sælges i Danmark/Europa, det har en dækningsgrad på x %, og sælger ca x enheder om dagen i en butik på Jeres størrelse på de markeder hvor det allerede er på. Vil du vide mere? Så koster det x kroner, og jeg har allerede en kontaktperson hos producenten som du kan kontakte hvis du vil købe første sendning.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)