Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overvågning af kasseterminal...

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej. Jeg har igennem det seneste år haft problemer med manglende penge i kassen. Om dette er pga. sjusk, tyveri eller andet, ved jeg ikke. Men det er eftervånden så omfattende, at jeg må se at få det stoppet. Jeg søger derfor nogen der har et forslag til en velfungerende kasseterminal, hvor man kan sætte en kamera op over terminalen, hvor jeg om aftenen nemt kan sammenligne kassetransaktionerne med videoåvervogningen. Det hele skulle helst kunne styres fra selve terminalen. Terminalen må gerne være en touch model. Er det nogen der har erfaring med et sådant system, eller er det nogle der har nogle andre forslag til, hvordan jeg minimerer svind i kassen?
Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det er ret enkelt at finde ud af hvad der sker.

Du får monteret video overvågning i din butik.

Det ene kamera placeres således at det alene skal kunne dokuementere alt hvad der sker ved kasse ekspeditionerne. Systemet er indrettet således at du kan styre kameraet hjemmefra og sidde og se hvad der foregår ved kassen.

Du meddeler dine ansatte et par dage i forvejen at du holder fri en bestemt dag. Du kan nu dagen efter din fridag sammenholde videooptagelserne med kassestrimlen, Du vil hurtigt kunne konstantere om enten at der sælges vare til "vennepriser" eller om medarbejderen undlader at slå ekspeditioner ind i kasseapperatet eller what ever?

Du vil sikkert blive forbavset over medarbejdernes kreativitet.

Det er heldigvis langt fra alle medarbejdere der er skyld i svind, men undersøgelser viser at 67% mere eller mindre stjæler fra arbejdsgiveren.

Jeg giver dig gerne et tilbud på et sådan videoanlæg, vil tro det kan laves for ca. 10 - 15.000 kr.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Security

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart så kan du købe et overvågningskit fra SWANN og sætte kamera op over kasseterminalen og andre steder i butikken. Du kan selv montere det, og du kan få adgang til videooptagelserne via en simpel internetforbindelse. Der findes også en model hvor kan se det via din Iphone eller android telefon.

En pris er umiddelbart 3-5.000,-

Jeg kan godt hjælpe dig med det, eller sende mere info hvis det har interesse.

 

Mvh Daniel

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden du går i gang med projektet at filme kassen og dens indhold, så undersøg reglerne på området. Jeg mener nemlig ikke det er lovligt at filme en medarbejders færden i kassen direkte med kamera, selvom du har skilte med videoovervågning i butikken. Jeg ved dog ikke om reglerne på dette punkt er ændret eller om jeg har misforstået noget i sin tid.

Det betyder dog ikke det "store" (læs: mere moralske) om du overholder reglerne, sålænge du ikke vil bruge dem til bevisførelse, men kun til at finde frem til evt. tyveri og hvem tyven er.

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres forslag. Jeg vil udersøge det nærmere. Tja jeg har også hørt om at det er visse regler vedrørende filme sine ansatte. Men jeg troer egentlig at det eneste jeg skal gøre er at (eventuelt skriftligt) gøre dem opmærksom på at det er kameraer opsat i butikken. Men dette er dog noget jeg ikke er sikker på.
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg arbejdede i en elekronikbutik sidste år havde vi et overvågningssystem hvor overvågningskameraet over kassen var koblet sammen med kassen, så alle data der gik igennem kassen også kunne ses på overvågningen. På den måde kunne intern revision se hvis jeg f.eks. solgte noget til vennepris, eller sammen med de andre ansatte lavede noget fusk.

Så skal du bare se videoen igennem for at se hvad der foregår. Bliver der givet for meget tilbage, taget imod for lidt eller hvad sker der?

Men lad os håbe at det bare er på grund af sjusk... Men så har du jo også en god mulighed for at tage fat i dem som sjusker mest og få dem til at rette lidt op.

Hvad systemet hedder eller hvem der levere det ved jeg dog ikke.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er tale om systematisk snyd/tyveri eller hvis det er en enkelt medarbejder, som ikke kan finde ud af at tælle rigtigt, når han giver byttepenge (og altid til den forkerte side), burde du kunne finde ud af det ved at sammenligne vagtplanen med kasseoptællingerne. At iværksætte en overvågning er en almindelig med ret indgribende foranstaltning for medarbejderne.

KH og Dansk Erhverv har lavet en aftale om, hvordan overvågning skal foregå i de overenskomstdækkede virksomheder, og hvis du vil indføre overvågning, synes jeg, du skal følge deres vejledning, fordi den dækker meget godt i forhold til praksis: Hvis man som arbejdsgiver bruger overvågningen forkert, kan man meget let blive idømt en bod for det. Vejledningen er her.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus Fredslund Hansen:

Da jeg arbejdede i en elekronikbutik sidste år havde vi et overvågningssystem hvor overvågningskameraet over kassen var koblet sammen med kassen, så alle data der gik igennem kassen også kunne ses på overvågningen. På den måde kunne intern revision se hvis jeg f.eks. solgte noget til vennepris, eller sammen med de andre ansatte lavede noget fusk.

Kender godt systemet (eller i hvert fald et tilsvarende), men kan desværre ikke huske hvad det hedder, eller hvem der leverer det. Udover at du filmer hvad der foregår, er der lavet alle mulige analyser af forskellige former for snyd, der gør at man kan sætte systemet op til at sende en besked, når der foregår ting, der kunne være snyd/svindel. Derudover kan det sætte sådan op, at man hurtigt kan lave analyser på medarbejderniveau, og tidspunker. og rigtig mange andre ting. Det er andres dyrtkøbte erfaringer man virkelig kan lukrere på :o)

Det er et super smart system, der er uhyggelígt effektivt. Jeg har søgt i "gemmerne" men kan desværre ikke finde leverandøren. Jeg ved at de også sælger "almindelige" overvågningsløsninger.

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har kikket på s-pos.dk og dette system ser spændende ud. Men jeg kan ikke rigtigt finde nogle andre der omtaler systemet. Havde været interessant at se hvad andre synes om dette system.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for linket, det vil jeg nærlæse.
Side 1 ud af 3 (27 indlæg)