Kære Aminoer
Er der nogen her der ved hvad "inktomisearch.com" er for noget. Jeg støder tit på dem i vores statistik på vores website - jeg har også tjekket på nettet - men det fatter jeg ikke møj af.
Det ville være fedt om der var en med den rette viden der kunne fortælle en "lægmand" hvad det står for eller betyder? Jeg har sakset en enkelt ud i sin fulde adresse lj2261.inktomisearch.com.
Med venlig hilsen
Lars C |
Hvad er "inktomisearch.com"
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
|
Lidt korrektion ... Inktomi VAR et selvstændigt selskab, der rigtig levede af at sælge deres teknologi og index til andre portaler - erunder Yahoo og MSN. Men Yahoo købte for nyligt Inktomi's web-search del (enterprise search blev købt af et helt andet selskab indenfor CMS) sammen med AltaVista, FAST (web-search delen) og Overture (PPC-søgemaskine). Yahoo har herefter samkørt crawling og indexering mellem de tre uafhængige systemer: Inktomi, AltaVista og FAST, der hver især alle havde spændende teknologi, og omdannet det til Yahoo!Search, som i dag er det rette navn. Yahoo!Search's spider optræder som oftest i server log filer med en variation af navnet "Slurp" - der er det agent navn Inktomi oprindeligt anvendte. MSN valgte tidligere på året at droppe Yahoo!Search - det gamle Inktomi, til fordel for deres egen teknologi.
> Så vidt jeg husker respekterer Inktomi ikke robots.txt.
Jo det gør de! Også META-robots protokollen. :) |
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)