Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Marketing Løsninger ide?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Mig og min kammerat er lige startet på uni, og ønsker at sætte teori ind i praksis og gøre vores egne erfaringer. Vi er begge super interesseret i Marketing. Hvilket er det der driver ideen.

Ideen er at kontakte nyopstartede virksomheder med ejere som er 20-25 dvs. begrænset erfaring samt de forskellige innovations linjer. Vi vil tilbyde Marketing løsninger til de forskellige virksomheder. Vi søger ikke den store indtjening, mere erfaringen. Muligvis resultatbaseret betaling.

Tror i nogen vil have interesse i vores bud? eller er det et skud i tåge?

Håber at høre fra jer

Morten Sigvardt 

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:17

Hej begge

Hvis I lige er startet på uni og gerne vil have erfaring med marketing, så synes jeg, det vil være en langt bedre idé, hvis I får jer et studiejob hos nogle seje virksomheder, så I kan lære værktøjerne af eksperterne og få insiderviden. På den måde springer I over, hvor gærdet er lavest. Synes jeg.

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Skrevet kl. 21:20

Absolut den bedste måde vil jeg give dig ret i.. Har bare været der, og responsen var den samme hver gang at de kun søgte erfarne! Vi snakker nok 15 ansøgninger. Så ville skabe mine egne erfaringer. Så hvad siger du til selv ideen. Er den for naiv eller har vi fat i noget mht. det med ikke have fokus på indtjening men erfaringer!

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 21:41

Det er lidt hårdt at påklistre en idé mærkatet "naivt", men jeg synes umiddelbart ikke, ideen er den mest oplagte.

Jeg har selv haft flere praktikanter, da jeg var pressechef, og de var gerne på specialestadiet. De var superdygtige (altså, jeg vil godt prale, man får 12, når man skriver specialer hos mig - hver gang), men de manglede stadig den konkrete erfaring og de værktøjer, der vil gøre, at jeg ville synes, det var ok, at en nystartet "ung" virksomhed skulle betale for det.

Hvis det er svært at finde studierelateret arbejde, hvorfor så ikke lave frivilligt marketingsarbejde for en spændende forening uden penge på kistebunden? Altså fx; er I vilde med musik, så meld jer til som frivillige på et spillested (evt. studenterhuset) og hjælp med at arrangere og promovere koncerter etc. Det lærer man supermeget af (+ får billige øl i baren og møder skægge mennesker, som ender i spændende stillinger senere).

Find nogle spændende steder, som I har personlige interesser i og tilbyd dem frivillig arbejdskraft.

Da jeg studerede, lavede jeg selv studenter-tv + radio, og det lærte jeg virkelig supermeget af - så meget, at jeg i dag klipper og redigere for kunder. Derudover arbejdede jeg på en bar, senere på psykiatrisk hospital (det var i Tromsø, sådan noget får man ikke lov til i DK), så samlede jeg undervognsspulere på fabrik, så smurte jeg smørrebrød på et plejehjem (og talte svesker op i plastikdåser - 10 eller 12 stk. i forhold til behov)  ... og så arbejdede jeg også en sommer i et omrejsende cirkus iført gøglertøj ....

Min pointe er, at I får erfaring af det hele (dog ikke momsregnskaber :-))

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Skrevet kl. 21:48

Tak for svaret, vil jeg tage med! 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 697
Fra  Blackface.dk Skrevet kl. 21:48
Hej :) Jeg kunne muligvis godt bruges jeres hjælp lidt :) Jeg skal nok have en lille butik op, her inden jul og derfor mangler jeg god og billig markedsføring :) Men send mig en mail Morten@smsz.dk. Så kan vi tage den derfra :)

Blackface.dk -> Billig blackmask

Fra Odense
Tilmeldt 14. Oct 10
Skrevet kl. 21:54

Lyder godt Morten

Jeg kontakter dig efter ferien.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 14:48

En anden løsning er at skabe Jeres egne projekter.

Da jeg tidligere i år stod med et foredrag jeg havde stablet på benene for egne penge og kun havde solgt 6 ud af 120 billetter lærte jeg på 14 dage mere om markedsføring end jeg havde på 5 år på handelsskole og markedsføringsøkonom studiet.

Desværre ikke helt nok til at det gav overskud, men jeg fik solgt mange billetter til sidst, og fik prøvet nogle forskellige markedsføringstricks af, og føler mig nu rustet til at prøve noget endnu større. Så jeg kalder det det bedste 3.500 kr's markedsførings- og event-kursus jeg nogensinde har taget :-)

Så hvad med evt. at arrangere et eller andet på Uni, det kan jo bare være en fredagsbar. Også ellers prøve at markedsfører det. Det kan også være at starte Jeres egen blog også prøve at se hvor populær I kan gøre den, hvis det er internetmarkedsføring I vil lærer mere om.

Og ellers giver jeg Nina ret... man kan lærer rigtigt meget igennem det rette frivillige arbejde, så det er bare at klø på. Men kan I ikke finde netop de rammer I søger, så skab dem selv :)...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)