Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide.... Mangler Investorer (50-100 millioner) + input

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

For ca. tre timer siden fik jeg en skør ide, som fik tankerne i gang. I løbet at kort tid fik jeg fyldt et A4 papir med tekst og streger, til den store guld medalje. Nu er det sikkert ikke usædvanligt blandt Amino hjerner, men jeg mener denne ide er så god, at den i det mindste fortjener et  indlæg i dette forum.

Hvad er det så ideen går ud på, hvilket bringer mig til det første spørgsmål. Men jeg kan fortælle vi er ude i cyberspace. Det handler om et smart program, som overgår alle andre (mener jeg selv). Så vi er oppe i program størrelser og antal brugere som Google, Twitter, Facebook, Amino og lign.  

Nu er det jo ikke lige sådan at stable et program på benene, især ikke, når jeg ikke har forstand på at programmere. Så derfor har jeg skrevet nogle spørgsmål ned og så vil det være prisværdig hvis du kan give lidt hjælp. Jeg er klar over nogen af spørgsmålene er svære at svare på, men et seriøs gæt er også ok.

1. Hvordan sælger man en ide, hvis man samtid skal være sikker på ideen ikke bliver stjålet.
  2. Hvor mange programmeringstimer skal man ca. forvente at lægge i sådan et program. ( Forstil dig du skulle lave FB fra bunden, sammen med fx 10 personer)
  3. Hvad vil investeringen være til server og andet udstyr.
  4. Vil det kræve personerne sidder sammen eller vil man kunne sidde fordelt over hele landet. ( Er investering i kontor er nødvendig)
  5. De 50-100 millioner er et gæt over tid, men jeg vil mene det kan gå online når hoved programmet er færdig og så koble ekstra ting på over tid.
  6. Hvilken virksomhedsform vil du anbefale.
  7. Er der andre ting man overordnet skal være opmærksom på.
  8. Findes der en eller flere, som måske vil financere et sådan projekt, hvis det gik hele vejen. 

Med Venlig Hilsen

Keld

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 15:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ad 1. : Man laver den selv for egne penge eller egen tid.

Ad 2. : Et sted mellem 1 og 100.000.000.000.000.000.000.000 timer. Det er fuldstændigt umuligt at svare på for nogen uden at kende forudsætningerne for hvad programmet skal kunne.

Ad 3. : Se Ad 2.

Ad 4. : Det kommer an på personerne

Ad 5. : ApS eller A/S

Ad 6. : Det faktum at du ikke virker til at vide noget som helst om frembringelsen og drift af det der er udgangspunktet for virksomheden (programmet) og hvad det rent lavpraktisk kræver for at lave det. Uanset hvor mange dygtige folk du får med vil der være en forventning til at du rent faktisk ved hvad du taler om og det gør du ikke hvis du ikke kender produktet til bunds og forstår hvordan det virker. Det kan godt være en stor eksisterende virksomhed kan have en direktør der ikke aner hvad der foregår på gulvet og hvad de ansatte rent faktisk laver og arbejder med. Det kan du ikke i en startup-virksomhed.

Ad 7. : Nej, det tror jeg ikke du skal regne med. Når man investerer i noget, gør man det med en formodning om at virksomheden vokser og kan sælges for mere end man investerede. Der er ingen der smider 50-100 mio i et projekt baseret på en løs idé om et program, skabt af en der ikke kan programmerer. Ville du sætte dine penge i en bank hvor bankdirektøren ikke ved hvordan renter/lån/obligationer m.v. fungerer? 

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 15:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Keld,

Nu vil det ganske ofte blive taget lidt useriøst at man starter op med at estimere at det vil koste mellem 50 og 100 millioner.

Men jeg vil prøve at besvare dit spørgsmål alligevel.

Først og fremmest er der stor forskel på Amino's mulige målgruppe og facebook's mulige målgruppe, så du skal havde fundet ud af hvor mange mulige kunder du har.

Fremgangsmåden bør du nok ligeledes overveje. Det er ikke altid en god ide at liste op hvad man gerne vil havde og derfra skulle finde de krævende ressourcer. Til tider vil det være en bedre ide at se hvilke ressourcer man er i besiddelse af og ud fra det hvad man kan få lavet.

De fleste portaler vil kunne skabes for ganske få penge, men hårdt arbejde. (facebook, google osv. kostede jo heller ikke 50 millioner at starte.)

Mvh. Sven Philipsen

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:00

50-100 millioner lyder umiddelbart meget voldsomt, og jeg har svært ved at gennemskue, hvordan vi ender oppe i den størrelsesorden. Når det så er sagt: Hvis du virkelig tror på idéen, hvorfor så ikke skrive en forretningsplan og fremlægge den for din bank. Derved vil du muligvis kunne få et lån, og samtidig sikre dig et vidne til, at det er dig, der fik idéen og hermed ejer rettighederne.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:12

Du skal nok regne med 2-3 mdr.s programmeringsarbejde afhængigt af hvor mange af modulerne der er tilgængelige i forvejen.

Tror du får den bedste løsning ved at indgå samarbejder. Hvis du sætter en programmør på opgaven kan intet forhindre ham i at lave noget tilsvarende i fremtiden.

Og hvis det kan blive større, så er der også rigeligt at dele ud af, og i processen kan I så skiftes til at rive hinanden i håret istedet for det er dig selv der bliver skaldet i frustrationerne.

Køb ren argan olie her

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 17:27

Det lyder til at jeg har skudt over mål mht. økonomi, men det er da kun en fordel.

Alt det der men forretningsplan mener det er lige tidlig nok. Husk det er først i dag jeg  fik ideen. Jeg ved den er god, men der kommer hele tiden nye input og jeg er gået over på side 2 i mine noter.

Jeg er indstillet på et samarbejde, med en kontrakt  i hånden.

Jeg tror ikke der findes nogle monduler i forvejen, har ikke set noget der minder.

Antal kunder= Alle personer med adgang til nettet + alle virksomheder '' in the world''.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

keld_j:
"antal brugere som Google, Twitter, Facebook, Amino og lign. "

Ja, fordi. Amino er i samme liga som Twitter, Facebook og Google.

Det virker 100% som om du ikke brugt 5 min. på at undersøge en sk..

Men jeg skal nok lave en twitter, facebook, facebook eller amino for dig, og jeg kan måske godt nøjes med 49,5 mio.

Bedre forsøg næste gang.

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Keld_J:

Antal kunder= Alle personer med adgang til nettet + alle virksomheder '' in the world''.

Her begår du lidt en fodfejl. Antal kunder er ikke alle personer med adgang til nettet og virksomheder. Det er utopisk at tro at uanset hvor fantastisk du synes dit projekt er at alle andre mennesker har brug for det og derfor er i din kundegruppe.

Det svarer nogenlunde til at påstå at fordi man er bager så er ens potentielle kundesegment alle mennesker fordi alle spiser mad. Det virker uovervejet, ikke særlig gennemtænkt og derfor ryger du hurtigt i "Dick Bird"-fælden herinde hvor folk ikke tager dig seriøst :-)

Hvis du er i tvivl om hvem Dick Bird er, så kan du kigge lidt nærmere her:

kondom-dick bird-humor-WM_strip_DK_20100127.jpg

businessmøde-WM_strip_DK_20070331.jpg

dick bird-WM_strip_DK_20080210.jpg

briller-WM_strip_DK_20080831.jpg

forretningsprojekt-champagne-bobler-WM_strip_DK_20091104.jpg

trøfler-fodsvamp-WM_strip_DK_20070529.jpg

sækkestol-WM_strip_DK_20100610.jpg

piercing-tunge-dyr-WM_strip_DK_20100303.jpg

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 18:27

Simon Elkjær:
Ja, fordi. Amino er i samme liga som Twitter, Facebook og Google.

Jeg er godt klar over Amino er i en højere liga end de andre. Wink

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 18:44

Oscar Eg Gensmann:

Her begår du lidt en fodfejl. Antal kunder er ikke alle personer med adgang til nettet og virksomheder. Det er utopisk at tro at uanset hvor fantastisk du synes dit projekt er at alle andre mennesker har brug for det og derfor er i din kundegruppe.

Ja måske har du ret men faktisk er alle i målgrppen, hvilket dog er det samme som alle siger ja. Ting tager tid men hvis jeg fra vælger nogen fra start har jeg valgt dem fra for evigt.

Da telefonen blev opfundet var det ingen der troede på den blev så udbredt, som den blev. Men er der ikke mulighed for nye kunder i mange år ud i fremtiden ?

(funny pic)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)