Hej For ca. tre timer siden fik jeg en skør ide, som fik tankerne i gang. I løbet at kort tid fik jeg fyldt et A4 papir med tekst og streger, til den store guld medalje. Nu er det sikkert ikke usædvanligt blandt Amino hjerner, men jeg mener denne ide er så god, at den i det mindste fortjener et indlæg i dette forum. Hvad er det så ideen går ud på, hvilket bringer mig til det første spørgsmål. Men jeg kan fortælle vi er ude i cyberspace. Det handler om et smart program, som overgår alle andre (mener jeg selv). Så vi er oppe i program størrelser og antal brugere som Google, Twitter, Facebook, Amino og lign. Nu er det jo ikke lige sådan at stable et program på benene, især ikke, når jeg ikke har forstand på at programmere. Så derfor har jeg skrevet nogle spørgsmål ned og så vil det være prisværdig hvis du kan give lidt hjælp. Jeg er klar over nogen af spørgsmålene er svære at svare på, men et seriøs gæt er også ok.
Med Venlig Hilsen Keld
|
Ad 1. : Man laver den selv for egne penge eller egen tid.
Ad 2. : Et sted mellem 1 og 100.000.000.000.000.000.000.000 timer. Det er fuldstændigt umuligt at svare på for nogen uden at kende forudsætningerne for hvad programmet skal kunne.
Ad 3. : Se Ad 2.
Ad 4. : Det kommer an på personerne
Ad 6. : Det faktum at du ikke virker til at vide noget som helst om frembringelsen og drift af det der er udgangspunktet for virksomheden (programmet) og hvad det rent lavpraktisk kræver for at lave det. Uanset hvor mange dygtige folk du får med vil der være en forventning til at du rent faktisk ved hvad du taler om og det gør du ikke hvis du ikke kender produktet til bunds og forstår hvordan det virker. Det kan godt være en stor eksisterende virksomhed kan have en direktør der ikke aner hvad der foregår på gulvet og hvad de ansatte rent faktisk laver og arbejder med. Det kan du ikke i en startup-virksomhed.
Ad 7. : Nej, det tror jeg ikke du skal regne med. Når man investerer i noget, gør man det med en formodning om at virksomheden vokser og kan sælges for mere end man investerede. Der er ingen der smider 50-100 mio i et projekt baseret på en løs idé om et program, skabt af en der ikke kan programmerer. Ville du sætte dine penge i en bank hvor bankdirektøren ikke ved hvordan renter/lån/obligationer m.v. fungerer?