Det vil så sige, at Facebook's markedsføringstilbud mht. synes godt om kampanger ikke vil blive påvirket?
Det kan jeg ikke forestille mig. Jeg snyder med overskriften, for der er ikke tale om en "synes ikke godt om" knap. Der er tale om en helt anden måde lige at give til kende om man synes det er godt eller skidt det der bliver sagt.
Inspirationen er så vidt jeg kan se hentet hos Youtube, som har tommelfingre i begge retninger. De comments som har fået flest thumbs up ryger op til toppen.... fordi den kan regne ud, at det er en kommentar som folk bør se.
Får man for mange thumbs down på youtube, bliver kommentaren skjult fordi den er nederen.
Princippet giver i ny og næ en smule mudderkastning på tuben, men for dem der browser rundt er det til stor nytte at kunne få serveret den bedste kommentar øverst.
Det kommer i særdeleshed til at give mening, når Helle Schmidt har 257 comments under en opdatering. Man orker jo ikke at læse igennem, fordi man kan regne ud at 70-90% er spild af tid. Jeg gætter på at man på sigt kan bede om at se kommentarerne sorteret efter den respons de har modtaget.
Forresten er der også forlydender om at kommentarer kan blive splittet. Hvis man har en kommentar til en kommentar.... Se det er lækre sager, for så bliver hver enkelt kommentarfelt til et mini debatforum med forskellige tråde.