Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Metatags ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har en hjemmeside, hvor der ikke er nogen metatags. Firmaet der har lavet den siger

til mig at søgemaskinerne ikke bruger dem "så meget" mere.

Holder det vand ????

venligst

Jan C

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:39
yup - det holder vand... det er efterhånden ret mange år siden at metatags var in.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 17:43
Hvor er det så man seo,er  ??

jan

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 17:54
Der findes en masse info om det her på amino - så kig forummet lidt igennem.

Kort sagt, så tror jeg næsten det er lettere at sige hvor det ikke foregår: offline. Det handler bla om korrekt brug af kode (fx title, h1/h2/h3), let tilgængelig menustruktur og links fra eksterne sider.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:05
Altså nogle meta-tags bliver læst - og det kan da også have en effekt at benytte sig af dem... Descriptions blandt andet. Men så skal det også gøres ordentligt og konsekvent.

Men SEO er mere end blot meta-tags. Det er optimering af tekst, indhold, teknik og links - så det er mange ting der skal gåes igennem, hvis du har en side der skal søgemaskineoptimeres. Men hvad vigtigere er, hvis du skal igang: tillader din udbyder at lave titler for hver side?

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:13
I den senere tid er mange søgemaskiner begyndt at bruge META-descriptions igen, og det giver dig en mulighed for meget direkte at påvirke hvordan dit website fremstår i søgeresultaterne. Yahoo bruger også stadig META-keywords, så hvis dit website henvender sig til folk internationalt er det bestemt også værd at tage med (Yahoo har stadig en ret stor markedsandel i mange lande, og er f.eks. den dominerende portal i bl.a. Japan).

Så, jeg vil bestemt stadig anbefale at man sørger for at alle dokumenter på ens website har gode og unmikke META-informationer!

Men, man skal ikke brueg alt for meget af den samlede "SEO-tid" på det. Det er f.eks. åndssvagt at bruge 80% af sin tid på dette, hvis det så betyder at man ikke får tid til at skrive nogle ordentlige tekster og få skaffet nogle flere links fra andre sites. Tekster og links skal prioriteres over META-informationer.
Tilmeldt 9. Dec 06
Skrevet kl. 18:21

Kan det bedre betale sig at betale  eks, 3000 om måneden på google,

end at bruge pengene på optimering.

?

hilsen

jan

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:26
Hverken... Jeg ville ikke anbefale dig at bruge pengene et sted, når vi snakker markedsføringskanaler. Og slet ikke sådan et potentielt-kunde-rigt område som søgemaskiner... Jeg ville sammen med dit bureau forsøge at planlægge den bedst mulige strategi for din hjemmeside.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:43
> Kan det bedre betale sig at betale  eks, 3000 om måneden på google,

Udover de strategiske betænkeligheder jeg, på samme måde som Marcel, vil have ved at lægge all æg i en kurv, så vil ingen faktisk kunne svare på dit spørgsmål, uden at have lavet det nødvendige forarbejde. Sjovt nok, svarer det lidt til en anden situation jeg selv står i, som intet har med søgemaskiner at gøre, men som måske kan bruges som eksemplificering ...

Jeg står måske om et par måneder med omkring 1/4 million, som jeg vil bruge på at "energiforbedre" mit hus. Men skal jeg isolere det mere? Skal jeg bygge en vindmølle. Eller skal jeg lave et jordvarmeanlæg, solvarmeanlæg, sætte solceller op, varmepumper eller en af de mange andre ting man kan gøre for at nedsætte engergiregningen på et hus?

Som det oftest er fornugftigt med søgemaskiner, ender mit valg nok med en kombination af flere forskellige løsninger. Det er nemlig langt fra sikkert, at det bedst kan betale sig at bruge alle pengene på ETstort jordvarmeanlæg, eller en halv-stor vindmølle. Men hvilke kombinationer, og hvor meget der skal sættes af til det ene og det andet aner jeg ikke. Det har jeg brug for hjælp til. Enten skal jeg så igang med at læse bøger, artikler og websites, så jeg selv kan "regne ud" hvad der bedst kan betale sig, eller også (som det nok ender med ...) skal jeg hyre en eller anden form for energikonsulent, som så kan komme med et samlet forslag til mig.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)