Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ryk for dine tilgodehavender (artikel)!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har skrevet endnu en artikel til fri afbenyttelse og til inspiration for alle med egen virksomhed. Håber I kan bruge den. Hvis I ønsker den på en blog eller andet, kan jeg fremsende den på en e-mail:

Derfor er en god rykkerprocedure vigtig!

Det kan forekomme unødvendigt at skrive en artikel om dette emne. Det er jo åbenlyst hvorfor. Ikke desto mindre oplever jeg ret ofte i forbindelse med en ny kunde, at der slet ikke er styr på denne del af virksomheden. Nogle har likvider nok til, at det ikke interesserer dem, andre har for travlt til det og andre igen har bare ikke modet til at tage telefonen og rykke for pengene.

Mange synes, at det er ubehageligt at rykke for betaling, men som det forhåbentligt fremgår af det følgende, kan der være helt uskyldige grunde til den manglende betaling. Og pengene har det altså bedst på din konto, ikk'? 

Hvilken procedure er bedst?

 Du kan enten ringe, sende et rykkerbrev, sende en e-mail eller lade et bureau stå for hele proceduren. Uanset hvilket metode, du vælger at bruge, er det vigtigste dog at få sat det i system, så det bliver gjort. Personligt synes jeg, at man allerede efter 2 dage skal tage telefonen og rykke for sit tilgodehavende. Så finder man meget hurtigt ud af, hvorfor der ikke er betalt. Undskyldninger er der nok af, men 6 gyldige grunde springer i øjnene:

  1. Han kan ikke
  2. Han vil ikke
  3. Fakturaen er forsvundet
  4. Fakturaen er sendt som e-mail, som han har glemt at printe ud eller åbne
  5. Fakturaen er forsøgt sendt som e-mail men til forkert adresse
  6. Han har glemt det

Hvis han ikke kan, skal du med det samme spørge til, hvornår han så forventer at kunne. Aftal en dato, så han ved, hvad han har med at gøre. Du kan evt. lave en afdragsordning med ham, hvis han er lidt vag i svaret.

Hvis han ikke vil, må I udrede misforståelserne eller udbedre fejlen eller hvad der nu ligger til grund for uviljen.

Hvis fakturaen er forsvundet eller e-mail adressen har været forkert, giver det sig selv, og du kan forvente betaling et par dage efter, hvis du forsyner ham med en faktura.

Hvis han har glemt at printe den ud eller bare har glemt at betale, har du hermed mindet ham om det, og du kan forvente betaling i løbet af et par dage.

Michael

 

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Rigtig godt indlæg.

Jeg vil dog meget gerne tilføje, at man med fordel også kan udnytte de juridiske spilleregler der er for så vidt angår rentekrav, rykkergebyrer m.v., hvis det måtte vise sig, at debitor slet ikke vil betale, og man er nødsaget til at få fogedrettens hjælp til at inddrive beløbet.

Pernille Ørskov

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille

Tak for det.

Helt klart. Jeg synes dog bare, at artiklen blev for lang, hvis det skulle med. Det vil derfor komme separat i en senere artikel.

Michael

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du have ret i ;) Glæder mig til at læse den næste artikel.

Pernille Ørskov

LUND ELMER

       SANDAGER

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)