Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, moms og fradrag - hjælp mig med at forstå det!

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, HVIS man ikke ønsker multimediebeskatning  (smiler)

Måske var det dårligt formuleret.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:28

Jo men det gør man i den situation. Herudover er det ikke et spørgsmål om hvad man ikke ønsker men om at man ikke kan blive fri, medmindre man vil have en merudgift. Jeg gerne se den selvstændigt erhvervsdrivende der lader firmaet betale for sin telefon (eller bare har den med hjem) og samtidig kan undgå multimediebeskatning, medmindre man laver en fordelingsnøgle hvor den private andel bliver betydeligt højere end de 3.000 kr. årligt som der her er tale om.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 8. Sep 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:48

Jeg er ikke enig med dig,

En virksomhed med adresse andensteds end privatadressen, der skal indehaveren  IKKE multimediebeskattes for den teledon som står på virk.adressen

Klart noget andet hvis telefonen tages med hjem, og man vil undgå beskatning

Her kræver det at tlf. IKKE bliver brugt privat, og det kan godt dokumenteres i kraft af regningsspecifikation, intet er umuligt,,,,,

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 13:16

Jamen det er vi slet ikke uenige om men virkelighedens verden er jo at de fleste i dag har en mobiltelefon.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:12

Hej Katch Graphic

Tillykke med din nye virksomhed ;-) Da jeg læste dit indlæg  - tænkte jeg umiddelbart at du skal mere "ind i kampen" ;-) Så hvis jeg var dig - ville jeg simpelthen låne en god bog om at være iværksætter på biblioteket, bestille et kursus hos en bogholder/revisor el. lign.

For en ting er lige at forstå momsen - det er faktisk rigtig godt hvis en kan forklare dig hvordan det hele sådan nogenlunde hænger sammen, så kan du helt sikkert undgå en masse dumme fejl ;-)

Hvis du spørger SKAT får du bare nogle korte og specifikke svar - de skal jo ikke "undervise" er deres holdning. De har selvfølgelig kurser mv. men de koster jo også penge - og så kan man ligeså godt tage et privat selskab.

Rigtig god vind med dit selskab !

PS: Og vi er jo mange Aminoer der hjælper med slige ting ;-)

Mvh Stig

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Fra Næsbjerg, Varde
Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:31

Stig Larsen :

Hej Katch Graphic

Tillykke med din nye virksomhed ;-) Da jeg læste dit indlæg  - tænkte jeg umiddelbart at du skal mere "ind i kampen" ;-) Så hvis jeg var dig - ville jeg simpelthen låne en god bog om at være iværksætter på biblioteket, bestille et kursus hos en bogholder/revisor el. lign.

For en ting er lige at forstå momsen - det er faktisk rigtig godt hvis en kan forklare dig hvordan det hele sådan nogenlunde hænger sammen, så kan du helt sikkert undgå en masse dumme fejl ;-)

Hvis du spørger SKAT får du bare nogle korte og specifikke svar - de skal jo ikke "undervise" er deres holdning. De har selvfølgelig kurser mv. men de koster jo også penge - og så kan man ligeså godt tage et privat selskab.

Rigtig god vind med dit selskab !

PS: Og vi er jo mange Aminoer der hjælper med slige ting ;-)

Mvh Stig

Tak for det c",)

Jeg har allerede en stak bøger til at ligge både om iværksætteri, regnskab og alt mulig andet hvad der er godt at vide, så å den front mangler der ikke noget.

Mht momsen så har jeg forstået fidusen nu, mangler bare det med skat og fradrag.

Men er sikker på at det nok skal sive ind på et tidspunkt, om ikke andet så kommer det nok med tiden - og ellers ved jeg at der er flere kurser jeg kan komme på.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:54

Hejsa,

Du kan få skattefradrag for de ting du køber i din virksomhed, som er med til at udvide eller opretholde indtægten i din virksomhed.

Rent praktisk betyder det, at når du køber noget til virksomheden, så kan du trække det fra i din omsætning, inden du skal betale skat.

Et eksempel:
Din omsætning er på 800.000 kr. ekskl. moms, men du har købt ting til virksomheden for 300.000 kr. ekskl. moms.

I stedet for at blive beskattet af 800.000 kr, så beskattes du kun af 500.000 kr. (= 800.000 - 300.000).

Hvis du køber aktiver til virksomheden, som koster over 12.300 kr., så kan du ikke fradrage den fulde værdi for aktivet, men skal afskrive over en periode. Du kan afskrive med 25% årligt.

Et eksempel:
Du køber et aktiv til 20.000 kr. ekskl. moms, og kan derfor kun fradrage 25% = 5.000 kr. på aktivet.

Lad os antage, at du stadig havde de 500.000 kr. i resultat. Så bliver dit resultat nu 495.000 kr. (=500.000 kr - 25% x 20.000 kr), som du skal betale skat af, og ikke 480.000 kr., som du ellers burde kunne trække fra.

Til næste år kan du så trække yderligere 25% af aktivets værdi fra, men uden at du har haft en konkret udgift. Når aktivet i det 3. år kommer under værdien 12.300 kr., så kan det trækkes fuldt fra.

Håber ovenstående gav lidt mening! Big Smile

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:05

Jeg kan lige tilføje, at du stadig kommer til at kunne trække de 20.000 kr. fra på det indkøbte aktiv, men beløbet skal bare trækkes fra hen over en årrække, i stedet for at du får fuldt fradrag for de 20.000 kr. med det samme.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 15:24

Martin E. Jensen:

Du kan få skattefradrag for de ting du køber i din virksomhed, som er med til at udvide eller opretholde indtægten i din virksomhed. 

Det du skriver iøvrigt er sådan set rigtigt men lige præcis ovenstående sætning er ikke helt korrekt efter statsskattelovens regler 

Udgangspunktet er at du kan få fradrag for udgifter der medgår til at opretholde, vedligeholde og sikre indtægten. Udgifte der afholdes med henblik på at udvide indkomstgrundlaget er tradtionelt ikke fradragsberettiget men der er indført særlige regler for reklameudgifter og visse andre udgifter.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:54

Hej Bent,

Vi er 100% enige. Yes

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)