Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere sprogs blog, eller to uafhængige blogs?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg er ved at have færdiggjort vores nye firma hjemmeside, i første omgang skulle der have været en blog hvor min projekt manager og jeg skrev I, men efter et foredrag af Ib Potter, så er vi gået væk fra den model, og i stedet oprettet 2 uafhængige blogs på hvert vores eget domæne. Vi vil selvfølgelig stadig have en firma blog, men den vil udelukkende være til firma relateret ting, og ikke tips og tricks som vi vil skrive på vores personlige blogs.

Vi kommer begge til at skrive på både dansk og engelsk, men vi er lidt i tvivl om det er bedst at have 2 blogs hver, én på dansk og én på engelsk, eller om det er lige så godt at have én blog med flere sprog? Her tænker vi både i SEO og marketing/branding sammenhænge.

Mads Madsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:20

Ved ikke hvad fordele/ulemperne helt præcist er ved at have "2 sider i en" seo-mæssigt, men jeg tænker personligt at det vil være noget nemmere at brande sig selv hvis man holder sig til 1 side? 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 18:28

Martin:

Ved ikke hvad fordele/ulemperne helt præcist er ved at have "2 sider i en" seo-mæssigt, men jeg tænker personligt at det vil være noget nemmere at brande sig selv hvis man holder sig til 1 side? 

Det tror jeg også, men "problemet" for mig at se, er at det er ét indlæg er typisk ikke oversat til engelsk eller dansk, det vil være meget forskelligt om en artikel er både på dansk og engelsk, så ved ikke om det måske er mere skadeligt at hvis en dansker hopper mellem dansk og engelsk på siden, så vil vedkommende ikke se de samme artikler, end at skulle hoppe fra én blog til én anden på evt. ét andet domæne, så det måske symboliser at det ikke er den samme blog?

Mads Madsen

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 18:36

Altså jeg vil ikke mene det var det store problem, hvis det ikke er en direkte kommerciel blog, men derimod en personlig blog. Så er der jo også lidt på forhånd lagt op til at det måske ikke er alting der er lige relevant at skrive på begge sprog. 

Hvis den derimod fremstår kommercielt, så synes jeg det vil virke useriøst at give kunderne forskellig behandling, og den bør derfor fremstå så "ens" som muligt. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 18:44

Martin:

Altså jeg vil ikke mene det var det store problem, hvis det ikke er en direkte kommerciel blog, men derimod en personlig blog. Så er der jo også lidt på forhånd lagt op til at det måske ikke er alting der er lige relevant at skrive på begge sprog. 

Hvis den derimod fremstår kommercielt, så synes jeg det vil virke useriøst at give kunderne forskellig behandling, og den bør derfor fremstå så "ens" som muligt. 

Du har nok ret, jeg tænker nok for meget business orienteret (Arbejdsskade :P), for det skal være en personlig blog, og ikke en business blog. Så det bliver på ét domæne med en blandende landhandel (næsten) :)

Mads Madsen

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 21:18

Jeg har blogs på 8 sprog, bruger altid seperate domæner for at få nogle af de væsentlige keywords med in URL

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 23:54

Hamburg1991:

Jeg har blogs på 8 sprog, bruger altid seperate domæner for at få nogle af de væsentlige keywords med in URL

Er det personlige blogs?

Mads Madsen

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 00:00

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Skrevet kl. 00:06

Hamburg1991:

der er rejseblogs, med nogle af dem med personlig oplevelser

her et par eksempler

www.croatia-expert.com  - vores rejser

http://www.pula-croatia.com/ - her er det rent kommercielt

Morten

Synes de alle sammen virker kommercielle, det var ikke helt det jeg ledte efter, det du snakker er rent SEO mæssigt, og har ikke noget med branding værdi'en af dig og din kunnen. (Eller tager jeg fejl?) :)

Mads Madsen

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Skrevet kl. 00:14

Mads Madsen:
noget med branding værdi'en af dig og din kunnen.

Hej Mads, det er jo lids svaert at snakke om kunnen i den sammenhaeng, da stoerste delen af content er beskriverlser af ture / steder vi har vaeret.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)