Kom til at tænke på om det er lovligt at give alderen i rabat ligesom den der brillebutik reklamerer med i TV. Er aldersdiskrimination ikke ulovligt på lige fod med kønsdiskrimination og racediskrimination. Der var en ejer af en grillbar, der på et tidspunkt blev dømt for ikke at ville sælge mad til tyskere, så vidt jeg husker - er det ikke det samme? Og er det ikke kønsdiskrimination, hvis piger kan kommer gratis ind på et diskotek og fyrene skal betale entre? |
Umiddelbart ville jeg give dig helt ret, fordi dit argument lyder rigtigt, men det med alderen er der mange der bruger som et redskab. Tænk bare på bilforsikring eller forsikring i det hele taget. Da jeg troede jeg skulle købe en gammel VR6'er, med postnummer 2800 og en alder på 20 år, blev jeg klogere! Men havde jeg boet på landet var det meget billigere, lige så hvis min alder blot havde været 3-5 år højere. Det er vel også diskrimination? Men alle forsikringsselskabnerne gør det :-)
Eller så lad os gå i en lidt anden bold gade, hvad med bankerne, de må nægte at udstede forskellige kreditkort, såfrem de bare ikke tror du har betalingsevnen. Og så sådan en 20-årig iværksætter som mig, jeg får tilbuddet flere gange om året, om jeg ikke vil låne penge til et eller andet - det er vel også diskrimition, når mennesker der tjener ligeså meget eller mere, næsten slet ikke kan låne??
Tror bare vi skal indse at mange virksomheder i Danmark, i praksis kan gøre næsten hvad der passer dem, medmindre der virkeligt er faldet mange domme, så vil det jo naturligvis noget ikke være lige til højreforden :-)