Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WOW! Offshoring projekter har under 50 procent succesrate!

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm !:
Og hvornår er den artikkel fra??

Fremgår det ikke rimeligt tydeligt af artiklen!

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 08:51

Ahhhhhh.. Bemærk nu at selvom du bruger en agile development process in-house, så er succes raten altså også kun 72%.. Selv danske virksomheder er ikke "godlike", jeg mener.. Se NEM-ID eller ethvert projekt der har med kommunen at gøre.

Jeg har selv en del erfaring med outsourcing, og må indrømme at ved mindre projekter, så stoler jeg lige så meget på en Inder som ved en dansker, som tager 500kr i timen i stedet for 5 dollars som Amit tager.

Jeg har selv familie der er ret højt op i fødekæden i de her store IT/teknologi firmaer, og den måde som det ofte forløber sig på... Ja, man undrer sig ikke over failure raten - lad mig sige det sådan.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 08:55

Øhh. Måske er der noget jeg har misforstået, men kan man ikke godt køre et offshoring projekt agilt? Offshoring er jo altså ikke en udviklingsmodel?!!

For mig er det at sammenligne biler med grøntsager.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:25

Det har aldrig kunnet betale sig at få det lavet i udlandet. Med mindre der er danske projektleder i virksomheden, som også har forstand på programmering.

Desuden kan man sagtens få det lavet lige så billigt i Danmark! Hvis man vælger den rigtige virksomhed til at lave softwaren. Undgå alle de skide mellem mænd og gå direkte til dem der skaber værdi nemlig programmøren. Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30

Outsourceing kan sagtens betale sig, det kræver bare at man har styr på ledelse og kommunikation. Mennesker i lande som Pakistan, Indien osv er heller ikke ligeså dovne, som en Københavner programmør :-) Men det er en hård omgang at finde de rigtige mennesker - for de sociale skal på plads selvom den store afstand :-)

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 10:36

Remydk:

Det har aldrig kunnet betale sig at få det lavet i udlandet. Med mindre der er danske projektleder i virksomheden, som også har forstand på programmering.

Desuden kan man sagtens få det lavet lige så billigt i Danmark! Hvis man vælger den rigtige virksomhed til at lave softwaren. Undgå alle de skide mellem mænd og gå direkte til dem der skaber værdi nemlig programmøren. Big Smile

Som jeg læser dette, er det som om, at en dansk projektleder med forstand på programmering er gratis, hvis han allerede er i virksomheden. Han vil nok gerne have løn osv., selvom han er ansat. Det er lige netop manglen på projektledelse jeg ser, som den største grund til at projekter der outsources, går galt.

Derfor, mener jeg, at en dansk projektleder med forstand på programmering er den rigtige mellem-mand i situationer, hvor køber ikke selv har forstand på det. Det nedbryder kulturelle og faglige barrierer, hvis den danske projektleder har erfaring med at outsource projekter.

Det som til gengæld ikke kan betale sig, er at have en dansk projektleder, hvor der ikke handles direkte med vedkommende, således en 3. part skal tjene på at være imellem, f.eks. ejeren af et bureau, hvor projektlederen arbejder.

Jeg har skrevet lidt yderligere om, hvad jeg mener, man kan gøre i små projekter på http://kravspecifikation.com

Venlig Hilsen

Allan

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:55

Jeg mener at der er 3 ting, man kan lærer ud af undersøgelsen (og andre lignende undersøgelser f.eks. Googles).

1. Software udvikling er svært og risikofuldt! Bedste kategori i undersøgelsen havde stadig 28% fejl rate.

2. Offshoring nedsætter chancen for succes!!!

3. Agile metoder øger chancen for succes!

Så:

1. Brug offshoring når du ikke har råd til andet, 42% er stadig markant højere end 0%

2. Brug agile indlandsudvikling hvis du har råd!!!

PS: Er iøvrigt lige blevet færdig med mit første offshorede projekt, og havde det ikke været for den danske projektleder i Danmark, så havde projektet været en fiasko uden lige. Men heldigvis reddede han dagen, og projektet er en stor succes. Så stor at jeg lige har sat 10 lignende projekter igang :-)

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:59

Lundsby:

Intetsigende:
Super! Så skal det bare være 58% billigere end i Danmark for at kunne betale sig Skype-Giggle

Så du tror at den største konsekvens af et fejlet it-projekt, er omkostninger til lave projektet! Hvis man har bare nogenlunde succesfulde kunder, så ved man at den største omkostning er den udeblivende gevinst, ellers ville man jo aldrig starte projektet.

Det kan man vist roligt sige :)

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:43

Lad da være med at bevise at outsoucing er godt. I kan ikke vinde det slag anyway.

Der vil altid være et flertal som siger det ikke kan lade sig gøre at outsouce, og det er ligegyldig hvor mange gange man fremviser succesfulde projekter. De bliver ved med at være negative og gentage at det ikke kan lade sig gøre.

Grunden er at de enten har interesse i at det ikke kan lade sig gøre (konkurrence, ingen produkter som egner sig til outsoucinet osv.) eller de har prøvet det men ikke selv var dygtige nok, og derfor bliver misundlige når andre får det til at virke.

Til dem af jer som har bygget noget op herude (og her tænker jeg ikke på 6 månederes ophold i Vietnam delvist finaneret af Danida hvor det går ud på at eksporter dansk knowhow - det kan alle finde ud af) nej jeg tænker på dem af jer som har bevist at i kan noget andet end bare snak ved selv at starte og drive en virksomhed herude, I ved hvor svært det er og hvor meget "lokal knowhow" man skal have for at få det til at virke. I har brugt år på at samle den viden I har, og det er svært at gøre jer kunststykket efter, så i stedet for at bevise over for folk at outsourcing er godt, så overvej at brug tiden på at drive forretningerne til nye højder, og lad så de andre lave software på Islands Brygge eller Valby Station hvis det er det de vil, who really cares?

Tiderne skifter, nu går endeforbrugeren direkte til producenten i Asien, så mulighederne er enorme, men der vil altid være negative mennesker som forsøger at bevise at det ikke kan lade sig gøre.

God Søndag :-)

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 12:06

Hej Lundsby

Kan vel også tolkes, at +50% ikke var i stand til at hive en succes hjem, måske på manglende kvalifikationer i projektledelse. (º¿º) ....Stick out tongue

Mvh
Juul

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)