Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WOW! Offshoring projekter har under 50 procent succesrate!

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
Lad da være med at bevise at outsoucing er godt. I kan ikke vinde det slag anyway.

Øh, jeg om du har læst tråden, men pointen er jo netop at offshoring i følge DDJ's undersøgelse har en væsenligt lavere succesrate end agile indlandsprojekter. Så det slag er jo vundet!

Google havde en lignede undersøgelse og Prosa har eftersigende (har det fra ComputerWorld journalist) lavet en undersøgelse der viste at væksten i offshore udviklingsarbejde var mindre end væksten i indlandsudviklingsarbejde, hvilket betyder at offshoring mister markedsandele.

Så selvom du synes det skal være anderledes, så er der jo ikke nogen der hopper på den, bare fordi du siger det er sådan. Specielt ikke når der er troværdige undersøgelser der viser det modsatte!

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person
Lundsby: Jeg ved ikke hvad din vinkel er i dag, nogen gange er du for outsourcing andre gange er du imod, i dag er vel en af de dage hvor du er imod. Det er synd for dig at du ikker er istand til at se og udnytte mulighederne paa samme maade som vi andre er.
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:48

Juul:

Kan vel også tolkes, at +50% ikke var i stand til at hive en succes hjem, måske på manglende kvalifikationer i projektledelse. (º¿º) ....Stick out tongue

Ja, det kan det sagtens, ligesom man kan sige at 28% ikke var i stand til at hive en succes hjem, med indlandsagil udvikling, sandsynligvis også pga. manglende kvalifikationer i projektledelse etc.

Det er ikke noget til, at underbygge at folk der outsourcer er specielt dårlige projektledere!

Udover indlands vs. udlands så er det også spændende at kigge på rigide vs. agile metoder, og det er fristende at lave konklusionen, at hvis man overvejer en outsourcer der beder en om at skrive en stor forkromet kravspecifikation, så bør man nok overveje en ekstra gang!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:10

Peter Skouhus:
Lundsby: Jeg ved ikke hvad din vinkel er i dag, nogen gange er du for outsourcing andre gange er du imod, i dag er vel en af de dage hvor du er imod.

Jeg tror det er den grundlæggende forskel på dig og mig, for jeg er nemlig hverken for eller imod offshoring!

Jeg prøver simplethen bare at finde ud af hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen, for at bedst muligt kunne træffe beslutninger for min virksomhed.

Som jeg ser det kommer der ikke noget ud af at male et skønmaleri af softwareudvikling, offshoring, outsourcing etc.
Jeg tror på at man for langt større succes, ved at søge sandheden, forholde sig til den og ikke være bange for at sige den videre.

Jeg kan godt se tingene fra din synsvinkel, med at du synes der er ærgerligt når den slags undersøgelser kommer frem. Fordi du jo sidder i en situation, hvor bordet fanger og offshoring er valgt som levevej både privat og erhvervsmæssigt. Så du kan ikke gøre andet!

Nu er det vigtigt at pointerer, at undersøgelsen ikke viser at offshoring er en dårlig forretning i alle tilfælde, den viser bare at succesraten er væsentligt lavere. Det findes som nævnt projekt hvor offshoring er det rigtige valg og projekter hvor det er det forkerte valg.

Vi er faktisk begyndt at outsource, og her siger erfaringen fra første projekt, at uden en dansk projektleder med topfaglighed, så var projektet blevet en dundrende fiasko. Men heldigvis blev det en succes, takket være projektlederen, så vi laver forløbigt ti til at slagsen.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 14:47

Held og lykke med projektet Lundsby ;-)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:14

Peter Skouhus: