Øh, jeg om du har læst tråden, men pointen er jo netop at offshoring i følge DDJ's undersøgelse har en væsenligt lavere succesrate end agile indlandsprojekter. Så det slag er jo vundet! Så selvom du synes det skal være anderledes, så er der jo ikke nogen der hopper på den, bare fordi du siger det er sådan. Specielt ikke når der er troværdige undersøgelser der viser det modsatte!
|
WOW! Offshoring projekter har under 50 procent succesrate!
|
Ja, det kan det sagtens, ligesom man kan sige at 28% ikke var i stand til at hive en succes hjem, med indlandsagil udvikling, sandsynligvis også pga. manglende kvalifikationer i projektledelse etc. Det er ikke noget til, at underbygge at folk der outsourcer er specielt dårlige projektledere! Udover indlands vs. udlands så er det også spændende at kigge på rigide vs. agile metoder, og det er fristende at lave konklusionen, at hvis man overvejer en outsourcer der beder en om at skrive en stor forkromet kravspecifikation, så bør man nok overveje en ekstra gang! |
Jeg tror det er den grundlæggende forskel på dig og mig, for jeg er nemlig hverken for eller imod offshoring! Jeg kan godt se tingene fra din synsvinkel, med at du synes der er ærgerligt når den slags undersøgelser kommer frem. Fordi du jo sidder i en situation, hvor bordet fanger og offshoring er valgt som levevej både privat og erhvervsmæssigt. Så du kan ikke gøre andet! Vi er faktisk begyndt at outsource, og her siger erfaringen fra første projekt, at uden en dansk projektleder med topfaglighed, så var projektet blevet en dundrende fiasko. Men heldigvis blev det en succes, takket være projektlederen, så vi laver forløbigt ti til at slagsen. |
Held og lykke med projektet Lundsby ;-) |
Tusind tak, og god vind til dig også! |