@Lucky Charm - Jeg har da endnu ikke mødt en ide som er blevet en succes uden nogen form for ændring. Men jeg er heller ikke iværksætter, så der er sikkert mange andre der har, her på amino. Hvorofte deles der ideer på amino? Ret ofte vil jeg mene.... hvor ofte har i hørt om en ide der er stjålet?
|
Nu er det nævnt et par gange, at de fleste Aminoer ikke kunne være medi de store satsninger, og der ligger vel også grunden til ikke at prioritere en sådan ordning højere.
Nu har vi lidt glimt i øjet i denne tråd, og i den ånd ville det vel egentligt være åndssvagt af Amino at bruge penge på at disse million-ideer kunne gennemføres til de deltagendes store lykke, når de samme penge kunne have været brugt til reklamer for Aminos egne kommercielle produkter/services.
Amino er jo ikke et service organ for iværksættere, men en privat mands forum hvor der med flittighed, held og dygtighed er kommet mange iværksættere på som til sammen skaber en dynamik.
Denne dynamik går lidt af fløjten, hvis der bliver lavet for mange lukkede fora. Jeg har ikke fantasi til at forestille hvad kvinder får ud af et lukket forum, når den forretningsverden de skal tjene deres penge i er domineret af mænd. Jeg har heller ikke fantasi til at forestille mig værdien af et ungdomforum, - for da jeg var ung var min far den stærkeste i verden og som 12 årig havde jeg elsket med 100 kvinder., - hvis jeg selv skulle sige det.
Angående sparring, - så er det vel ikke ALT i selve konceptet der volder problemer. Jeg har selv haft nytte af de sociale medier, - som havde du spurgt mig er en fis i en hornlygte - men så var der en gut der lavede min profil for en ispind, og nu bruger jeg rigtigt mange penge på det "fis".
Angående at finde partnere, - ja så vil der jo aldrig være nogen garanti for at selvom man finder sammen gennem Amino og går i tættere dialog, måske endda får en investor, at man så ikke bliver snydt alligevel.
Sagt med endnu et glimt i øjet, - hvis ikke man er til de moderne medier som Amino og foretrækker den gammeldags sikre kontraktopstilling - banknoteret check - ja, så må man bruge de gammeldags kanaler og så æde det besværlige i den måde.
Men hvordan man griber problemløsningen an, er jo ofte en del af succesen. Det skal man heller ikke glemme ;-)
Michael