Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At dele ideer på amino.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Problemet:
Jeg sidder med et projekt som jeg super gerne vil dele og have indput til. Men, projektet er stadig så ungt, at jeg godt ville have råd og vejledning omkring forretnings-planen, og jeg frygter derfor at personer med knap så rent mel i posen kunne få lidt fór god inspiration.

Ideen:
Måske skal jeg lige ridse op hvem jeg ikke er bange for hugger ideen og hvorfor.
Lad mig starte med det sidste. Projektet har behov for en start kapital indsprøjtning på 7 til 8 cifre. Derfor er jeg ikke bange for 90%+ af amino-brugerene, som kun vil kunne "hugge" en meget begrænset del af ideen. Og for den sags skyld, så tror jeg der er mere at hente end der at tabe på denne gruppe.

På den anden side:
Jeg er bange for, at jeg har slået et alt for stort brød op, og jeg er bange for at hele ideen bliver ved ide og et par dokumenter og regneark. Jeg har én gang før oplevet, at præcist hvad jeg lod ligge var der et andet kvikt hoved som satsede på med meget stor succes. Og det nager mig stadig - hvorfor blev jeg dog ikke ved. Et par andre projekter ligger bare på harddisken stort set færdigudviklede og jeg kan se, at de lige så stille er begyndt at blive kopierede også. Jeg går ud fra jeg ikke er den eneste med disse ærgerlige erfaringer, så hvordan kan jeg/vi bruge amino "sikkert"?

En løsning:
Alle bud er selvfølgelig velkomne og mit bud vil jeg da også godt lige give videre til teamet.
Kunne der skabes en "trusted" side, hvor personer skal valideres og godkendes for at kunne logge ind. Hertil kommer at alle indlæg har en public og en private del. Public giver sig selv, det er stort set bare en kopi af amino, men Private delen er der hvor man deler sine dybeste hemmeligheder og nyeste ideer. Systemet bag holder styr på hvem der har adgang til hvem, og ved eventuelle tvivlspørgsmål, vil en log kunne udleveres til retssystemet. - Samtidig skal systemet være top sikret i sig selv, ellers giver det jo ikke mening hvis hvem som helst lige kan Google ind ad bagdøren.

Jeg glæder mig til at høre fra både amino brugere og forhåbentligt også fra crew :)

Dennis

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:01

Hej Dennis hvordan skal valideringen dog foregå?

Hvordan ved du hvem du kan stole på?

jeg mener, jeg har ikke et 7-8 cifret beløb men hvis ideen er rigtig god kunne jeg sikkert hente det et eller andet sted.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:13

Dennis læs mit indlæg med et glimt i øjet, men budskabet mener jeg.

At du sidder med "endnu" et guldæg kunne ikke rage mig mindre. Det har vi hørt nok så mange gange før, og da især her på amino.dk. Folk tror sgu de sidder med guldet igen og igen, og gang på gang modbevises eller droppes ideerne. 
Sandsynligheden for at din ide bliver en realitet i den form du har mellem ørerne lige nu, er meget lille, især efter feedback. 

Dermed mener jeg at det sidste amino skal bruge tid og penge på, er da at forsøge at sikre at ingen stjæler din ide. 

Men DU kender ideen, og hvis du er bange for at den bliver nuppet, så opret en lukket gruppe, og inviter de brugere herpå amino, du mener kan give dig god feedback. 

Alternativt kunne du invisterer i et + medlem skab, hvilket give dig et forum for kun plusser..også en mulighed. 

Modsat, hvis du sidder med et projekt i millionklassen, hvorfor så ikke købe en markedsundersøgelse eller betale de rigtige mennekser til at give dig feedback. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:13

En ide er værdiløs,  uden de rigtige mennesker / talenter involveret.
Kræver det 7-8 cifret investering er 99% herinde hoppet fra.

Udgiver du din ide, er der altid en chance for den bliver stjålet, men det kræver mere end penge som motivation at lykkes 9 ud af 10 gange.

Alle geniale ideer er til grin, se bare på Facebook tilbage i 2003-2004...

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 13:50

Boysen:

Dennis læs mit indlæg med et glimt i øjet, men budskabet mener jeg.

At du sidder med "endnu" et guldæg kunne ikke rage mig mindre. Det har vi hørt nok så mange gange før, og da især her på amino.dk. Folk tror sgu de sidder med guldet igen og igen, og gang på gang modbevises eller droppes ideerne. 
Sandsynligheden for at din ide bliver en realitet i den form du har mellem ørerne lige nu, er meget lille, især efter feedback. 

Dermed mener jeg at det sidste amino skal bruge tid og penge på, er da at forsøge at sikre at ingen stjæler din ide. 

Men DU kender ideen, og hvis du er bange for at den bliver nuppet, så opret en lukket gruppe, og inviter de brugere herpå amino, du mener kan give dig god feedback. 

Alternativt kunne du invisterer i et + medlem skab, hvilket give dig et forum for kun plusser..også en mulighed. 

Modsat, hvis du sidder med et projekt i millionklassen, hvorfor så ikke købe en markedsundersøgelse eller betale de rigtige mennekser til at give dig feedback. 

Hej

Jeg er helt med på hvad du mener med endnu et guldæg og jeg har også selv overvejet om projektet her har guldægværdi. Derfor spurgte jeg NOVI, og indtil videre har jeg kun fået positiv feedback og jeg er blevet spurgt om en uddybende rapport som skal danne grundlag for det videre forløb.

Den med at lave en lukket gruppe er måske god nok, hvis jeg vidste hvem hver enkelt medlem her inde er og hvilke resurser de ligger inde med. Men det gør jeg ikke og derfor giver den ide ikke mening. (husk at læs med et glimt i øjet)

Pluds medlemskab - jeg "troede" ikke jeg havde brug for et + men jeg må lige have undersøgt mulighederne - er der noget specifikt du kan pege på?

Jeg tror der er mange som mig, som sider med en ide i millionklasssen men som almindelig borger ikke har (måske specielt i disse tider) råd til mere end dagen og vejen. Jeg ville gerne, men kan ikke. Jeg er gået Novi vejen hvor jeg både søger økonomisk støtte og erfaring der kan styre projektet uden om alvorlige faldgrupper.

Og, så er jeg helt uenig i hvad amino kunne være for dets brugere. Hvorfor lave en iværksætter-site hvis ikke der skal deles iværksætter meninger og ideer? Så, jeg vil have lov at opretholde et ønske om at amino bliver præcis et sted hvor kreative hjerner leger sammen under sikre forhold :)

Dennis

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 13:53

Lasse:

Udgiver du din ide, er der altid en chance for den bliver stjålet, men det kræver mere end penge som motivation at lykkes 9 ud af 10 gange.

Hej

Jeg ved ikke lige om jeg skal grine eller græde når jeg læser dit indlæg. Jeg tror vi deler synspunkt og det kan vi godt grine lidt af, men jeg græder en smule, når (hvis) vi er flere som ser samme problem, men ingen gør/har interesse i at "fixe" problemet.

Dennis

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:57

Boysen:

Hvordan kan du sige det når du ikke kender til idéen? Du lyder ikke som en iværksætter. Wink

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 13:59

Lucky Charm !:

Boysen:

Hvordan kan du sige det når du ikke kender til idéen? Du lyder ikke som en iværksætter. Wink

Takker og bukker Lucky, for jeg tror nemlig ikke jeg er den eneste der sidder med en lidt indebrændt ide, som med fordel kunne deles fx. her på amino.

Dennis

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 14:05

Dennis Jensen:

Lasse:

Hej

Jeg ved ikke lige om jeg skal grine eller græde når jeg læser dit indlæg. Jeg tror vi deler synspunkt og det kan vi godt grine lidt af, men jeg græder en smule, når (hvis) vi er flere som ser samme problem, men ingen gør/har interesse i at "fixe" problemet.

Dennis

Jeg har selv egne projekter som tager alt min tid, så at løse det kunne være noget i fremtiden.

Men har du et forslag til denne løsning, fordi det kræver mange deltagere til at dække alle områder til at kunne give et kvalitetssvar på et ide forum.
Samt hvordan filtrere man ide tyvene fra?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 14:07

Seo++:

Hej Dennis hvordan skal valideringen dog foregå?

Hvordan ved du hvem du kan stole på?

jeg mener, jeg har ikke et 7-8 cifret beløb men hvis ideen er rigtig god kunne jeg sikkert hente det et eller andet sted.

Undskyld jeg svare så sent, men jeg skulle lige se om jeg kunne finde løsningen på valideringen... Det lykkedes ikke, så jeg må hellere lade være med at rode mig ud i alt for meget.

Men - jeg ved der findes flere "trust" teorier, men hvorfor ikke bare bruge NemID - som firmaer også kan bruge. Hvis det er sikkert nok til dine penge, så må det også være sikkert nok til dine ideer :) Eller det er i alle fald min tanke.

Hvem jeg kan stole på. Well det er enormt svært, og normalt finder man ikke ud af det før det er for sent. Heldigvis har vi et retssystem som tager sig af tvivlsspørgsmål. Og for ide-mager skulle det have lige så stor daterings værdi, som at bruge en Notar og samtidig skulle loggen vise om modparten kunne have haft onde hensigter samt mængden af delt ide-materiale.

Dennis

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)