Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvivlen tager over !

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg er igang med at starte min egen webshop med salg af apple accessories.

Grunden til at jeg til at starte med ville bevæge mig ind på det marked, var at Apple heletiden kommer med nye produkter hvorefter forskellige virksomheder laver accessories til det nye produkt.

Derfor behøvede jeg jo ikke heletiden at være kreativ og finde på nye og spændende ting til de nye features.

"Perfekt, tænkte jeg og kastede mig ud i det"

Jeg fandt gode og billige steder at få mine vare hjem, og en webshop på vej.
Men pludselig slog det mig, " Er det overhovedet det rigtige at sælge?" 

Derfor spørger jeg jer: 

Kan jeg "sagtens" klare mig på markedet med godt og hårdt arbejde eller er det næsten umuligt. 

Og har i evt. en god ide til sådanne side som kunne få den til at skille sig ud fra mængden ? (:

På forhånd tak
Mvh Jesper Jakobsgaard 

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 18:59

Hej Jacob. 

Med godt og hårdt arbejde er alting muligt. 

når det så er sagt, så er netop den niche du er på vej ind i allerede befolket med virkelig stærke spillere.

Så skal du klare dig her, skal du twiste den, og tilbyde noget de andre ikke tilbyder. 

Kim

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 19:11

Hej Kim. 

Jesper* er det nu nok.

Men ja der er nemlig nogle store gutter derude.

Har du måske en god idé som kunne bruges i mit sted?

Mvh
Jesper Jakobsgaard 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:11

Hej:) 

Nu kommer jeg med feedback med baggrund i hvad jeg selv ville "falde" for:

Spændende åbningstilbud og rabater: Måske nogle utraditionelle kampanger: Auktioner på din webshop, overraskelsesgaver til udvalgte kunder

Solid online marketing og udført design: Facebook-annoncer, newsletters, dba-annoncer. Brugervenligt design og overskueligt tilbud. 

Valg af enten differentierings eller low cost strategi

Perfekt kundeservice

Ebay hvis du nogensinde vil sælge til hele EU / USA.

Mvh

Linnart S Felkl

Kontakt Tyskland

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 19:22

Hej Linnart.

Ja, det var også nogenlunde det jeg havde i tankerne.

Sådan noget som at de første 100 fik en hue med ( Nu er vi jo gået ind i vintertiden :D) - På huerne kunne mit logo og hjemmeside være trykt så der også er lidt reklame der. 

Eller at alle der bestilte fik et af de der små silikone ure med, som jo næsten ingen ting koster for mig.  

Man kunne lave en kampagne hvor der var x antal der købte som fik noget gratis med. 
Sådan noget som, der er 1 om dagen der er heldig at få en gratis ting fra webshoppen med.

Tror du/i det kunne gøre den store forskel på om folk køber hos mig eller de store "Mytrendyphone" ?

Mvh
Jesper Jakobsgaard 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:37

Bare fordi du er lille og ny betyder det ikke, at du ikke kan vinde kunderne for dig. Af hvad jeg kan huske fra "konservativ" erhvervsøkonomi, så er der tre strategier:

- Hver billigst (kan du det, når de andre er så store)

- Hver den bedste med den bedste kvalitet ( I dit tilfælde: Bedste service og handelsvilkår?)

- Fokuser på en eksklusiv del af markedet 

Porter siger du skal vælge udelukkende én og drive den til perfektion. Måske skulle du tænke over, hvilken af disse tre veje du vil følje? 

Mit svar på dit spørgsmål: Personligt handler jeg på en ny webshop, hvis den ser troværdig ud og hvis den har et godt tilbud. oplever jeg så, at webshoppen yder god service og er troværdig, så kommer jeg nok tilbage en anden gang. Så at kaste penge efter kunden i starten giver mening i det lange løb. Det har jeg selv gjordt - dog sælger jeg ikke produkter :) Nogle feder huer, et fedt ur - en god idé efter min mening. 

dbh

Linnart S Felkl

Kontakt Tyskland

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

Hold da op en åndsvag stavefejl: Mener at du skal VÆRE og ikke HVER :) 

Dbh

Linnart S Felkl

Kontakt Tyskland

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 19:46

Tusinde tak for dine gode råd, dem vil jeg tage til mig ! :) 

Håber der er andre der kan komme på nogle smarte ting som kunne gøre at jeg skillede mig ud ?

Mvh

Jesper Jakobsgaard 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:15

Jesper, jeg skal ikke kunne sige hvad der lige vil fungere omkring det du vil til at sælge.

MEN, jeg vil derimod sige, at det at du tvivler lidt på om det nu er smart det du er ved at starte op, det er faktisk rigtig sundt. Jeg ser det som en styrke når folk lige et kort øjeblik stopper op og begynder at få lidt kolde fødder.
Det gør nemlig at du tænker dig om og begynder at kigge lidt langsigtet.

Dem jeg har mødt, som har været igang med at starte noget op, og som har sagt noget i stil med "Jeg har næsen i sporet og hamrer derud af! Der er ikke tid til bekymringer - Gud skal nok redde min røv!" - det er typisk dem som har rendt afsted med 110 i timen med hovedet først lige ind i en mur.

Dem som har været lidt mere betænksomme og er stoppet op et øjeblik og er begyndt at genoverveje tingene, det er typisk også dem som har haft større success, Men der er dog også en del af dem som har opgivet, men jeg vil så påstå at det så netop var godt at de opgav. De fik kolde fødder, begyndte at gennemtænke tingene igen og fandt så frem til at det ikke ville hænge sammen alligevel. Og så er det jo også en ganske god idé at hive stikket på projektet.

Så med andre ord - det er fint du begynder at tvivle. Det er sundt! Så brug det til at tage en indre diskussion med dig selv. Hvis "du" taber diskussionen og stadig er i tvivl, så har din mavefornemmelse vundet. Og min egen fornemmelse er at hvis mavefornemmelsen siger at der er et eller andet galt, så har den oftest ret Geeked.

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 11. Aug 10
Skrevet kl. 20:31

Tak for de vise ord Jesper Norbøll! 

Jeg vil smutte i tænkeboks og finde ud af hvor jeg vil hen med det her ! (:  

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)