Nu har jeg gået i noget tid og kigget på "markedet" for webhosting og webshopping, og konkurrencen er stor. Samtidig med jeg har kigget på det, har jeg stilt mig dette spørgsmål :
Skal jeg starte en Webshop eller et Webhosting firma???
Hvorfor lige Webshop eller Webhosting?
Webshop :
Webshop skal omhandle : Hardware og software, generelt gaming baseret
Elsker at beskæftige mig med hardware og software
Kan generelt godt lide at lege med PC'er / at bygge dem
Før du start, så skal du vide begge områder har rigtig stor konkurrence. Især webhosting er en joke at gå i gang med. Jeg bruger selv MeeBox som eksempel hver gang: De tager 2kr/måneden!!!
- Hvordan vil du slå dem på pris? - Hvordan vil du slå firmaer som Surftown og One.com på Support / kvalitet?
To be honest, webhosting er en rigtig skidt branche at gå ind i!
Omkring webshop, så er det også ret svært.. Der er mange software/hardware webshops - så selv hvis du finder en leverandør, så kæmper du imod rigtig mange.. Også skal det siges at Edbpriser har gjort det marked ret svært, da man kan se alle priserne, som jo netop gør du bare kan sige "nå" hvis du ikke er den billigste.
Jeg ville nok overveje om man lige kunne finde andre interesser også starte dem.. ISÆR som ny.. Og især hvis du ikke har noget virkelig nydt krea-krea at tilføje! :-)
Hej Lars.
Som jeg skrev ved jeg godt konkurrence er stor, men dette vil som det sidste stoppe mig!
- Bruger selv MeeBox som webhosting, så kender dem skam godt (Og ja det bliver skam svære at slå!) One.com (Support sutter max) Ved ikke med surftown.
- Vedr webshop hvorfor så ikke blive den billigste? Selvfølgelig skal man lige have den rette leverandør, samt reklame mm.
Hvad angår salg af hardware, så køber de billigste så stort ind - og sælger med så lav avance - at de priser du som nystartet med lavt budget, kan få hos leverandøren, kun lige akkurat kan videresælges uden tab - men også uden nævneværdig gevinst. Du vil altså ikke have råd til markedsføring og din balance vil vakle første gang du får returneret en vare.
Med det sagt, så skal du dog ikke droppe tanken alligevel. Du skal bare ikke konkurrere på prisen. Du kan f.eks. vælge en niche og henvende dig til ikke-tekniske brugere, hvor du fokuserer på høj service og gennemskuelighed. Udvælg få produkter og tag brugeren i hånden med en specialbygget webshop, der tager udgangspunkt i brugerens behov i stedet for produktets specifikationer. Du kan sagtens skabe en forretning indenfor hardware, du skal bare tænke lidt alternativt og forvente hårdt arbejde. :-)