Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ubs - der røg kørekortet sgu!

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Absolut godkendt lov.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 07:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tankevækkende Embarrassed

For antallet af klip stiger, hvilket betyder at den præventive effekt er "gone whith the wind"....

Tværtimod laves der endnu flere regler og stramninger - ja man kan jo kun gætte hvorfor Confused

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:53

ztrong:

Tankevækkende Embarrassed

For antallet af klip stiger, hvilket betyder at den præventive effekt er "gone whith the wind"....

Tværtimod laves der endnu flere regler og stramninger - ja man kan jo kun gætte hvorfor Confused

Det kan sige meget enkelt: straffen er ikke stor nok. Tag Simons eksempel - først når han er lige på vippen til at få taget kortet, så køreres der pænt (uden at skulle sige at Simon ikke ellers kører pænt). Hvis man nu vidste at ved klip nr. 2 så røg kørekortet i 2 to år, så ville det have en større effekt.

Det vil ikke være populært, men det vil virke.

MVH

Thomas

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 10:39

Nu vi sidder her og er så klogee - Er der så ikke en der kan gennemføre at vi får et nyt system til bilerne. Jeg har hørt om et 1 skinne system og flyvende system, som begge lyder tiltalende, hvis bare jeg bliver fri for at holde rattet. - I det hele taget vil jeg kun have et GPS system og en nødstop knap (flyvende, ja ja i ved hvad jeg mener)

Imens jeg er under transport vil jeg kunne arbejde, nyde udsigten, sove eller ... Transport er for mig bare spildtid, hvis vi kunde, så lad os hoppe en række transportmidler over og lad os gå direkte til teleport.

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:21

Dennis Jensen:

Transport er for mig bare spildtid, hvis vi kunde, så lad os hoppe en række transportmidler over og lad os gå direkte til teleport.

Jeg ville ikke undvære mine køreture - det er ren terapi og lade tankerne klare sig selv mens kilometerne bliver lagt bagud :o)

Teleportering er jeg med på, specielt så man slipper for flyveturen når man skal på ferie - men det skal gerne være godt gennemtestet inden :o)

MVH

Thomas

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:25

Vil godt lige forsvare mig selv. =)

Var i god tro om at jeg måtte køre 60, så jeg kørte de 5-10 over (Som man jo gør).
problemet var bare det var et sted hvor man måtte køre 50 :/

Og så starter man som sagt kun med 2 chancer.

Efter min egen disciplinering synes bestemt at der er mange der kører som bisser. - Jeg synes dog ikke det er konsekvent at det er farten der er et problem. Det er bare det som er nemmest at måle.

Jeg har kørt med nogen som jeg på baggrund af evner, alder og erfaring hellere vil køre 200km/t med end at køre 100km/t ved andre pga. hovmod eller de simpelthen er ligeglade med omverdenen. (Typisk unge provinsknægte).

Jeg har intet imod idéen om at man satte fart kameraer op permanent, men i mit utopia skulle de, i stedet for at måle fart, måle om man var aggressiv, uopmærksom, distraheret og alder/erfaring. Hvis det bare var muligt.

God aften =)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 21:31

Hvis man vitterligt ikke ønskede at folk kørte for stærkt skal bødetaksterne op - glem klippekortene.

Kostede det eksempelvis 50.000,- at køre for stærkt (uanset overskridelse) så ville undertegnede ihvertfald være særdeles opmærksom på speedometeret. Ligeledes ville tvivlen om hvor vidt man må køre 50 eller 60 også betyde at jeg ihvertfald ikke ville tage chancer og derfor køre afsted med max 50.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 21:35

Steinway

Nu ved jeg godt overdrivelse fremmer forståelse. Men tror på at kombinere det nuværende klippekorts system med en fordobling eller en tredobling af pris måske ville gøre en forskel.

Skal man længere op i pris, skal bøderne helt klart bestemmes udfra din indkomst, da 50k/kr kan ruinere en familie som ikke er så godt økonomisk stillet.

God aften =)

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:47

steinway:

Hvis man vitterligt ikke ønskede at folk kørte for stærkt skal bødetaksterne op - glem klippekortene.

Kostede det eksempelvis 50.000,- at køre for stærkt (uanset overskridelse) så ville undertegnede ihvertfald være særdeles opmærksom på speedometeret.

Arh.. Den klassiske: Sæt straffen op, så er alle problemer løst :o) Hvis det var så enkelt, kunne man sige at alt kriminalitet, uden undtagelse, medfører livstidsfængsel. Så tror jeg at al kriminalitet ville stoppe, for der er jo ikke nogen der vil sidde i fængslet resten af livet.

Men så enkelt er det nok ikke :o)

Jeg har absolut ikke noget imod denne nye konsekvens, hvis den ellers håndteres korrekt. Kører man over 100 km/t i en 50 km zone, så er man bare ikke rask nok til at have et kørekort. Problemet er bare hvad vi så gør, når vi har taget kortet fra dem. Hvilke konsekvenser skal det så have? For de færreste stopper desværre med at køre bil, bare fordi de får taget kørekortet.

Og så skal det ikke være sådan noget sniger-noget, hvor man på en usandsynlig kort strækning på motorvejen, sætter hastigheden ned fra 110 til 50 km/t pga. vejarbejde m.m. og så "krydre det" med en kameravogn lige præcis der hvor de 50 km/t starter, uden nogen reel chance for billisten til at nå ned på de 50.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 23:03

Simon Elkjær:
Skal man længere op i pris, skal bøderne helt klart bestemmes udfra din indkomst, da 50k/kr kan ruinere en familie som ikke er så godt økonomisk stillet.

I så fald ville den ansvarlige familiefar vel sikre sig at han netop ikke kørte for stærkt?

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)