Kære Aminoer Heldigvis er det ikke sket for mig, puha Men der er faktisk lige kommet nye regler - er du bekendt med dem??? Nye regler kan koste kørekortet30. sep. 2010 05.41 Indland Fra i morgen bliver det dyrere at træde for hårdt på speederen, eller dreje for meget på gashåndtaget. Straffen for at overtræde fartgrænserne bliver nemlig strammet. Hidtil har det været sådan, at føreretten frakendes betinget, hvis man kører med en hastighed på 160 km/t eller derover eller overskrider en hastighedsgrænse med mere end 60 pct. Fra i morgen får man taget kørekortet straks, hvis man overskrider hastighedsgrænsen med mere end 100 pct, hvis man samtidig kører mere end 100 kilometer i timen. Det vil for eksempel sige, hvis man kører 100 km/t i bymæssigbebyggelse elller forbi et vejarbejde på motorvejen med 100 km/t, hvor hastigheden er begrænset til 50 km/t. Derudover før man straks taget kørekortet, hvis man kører 200 km/t. Rigspolitiets Færdselsafdeling tør ikke vurdere, hvor mange, der vil miste kortet, som følge af de nye regler, det skriver Jyllands-Posten. - For skærpelserne skulle jo gerne få bilisterne til at ændre adfærd, lyder det. |
ztrong:Kære Aminoer
Heldigvis er det ikke sket for mig, puha
Men der er faktisk lige kommet nye regler - er du bekendt med dem???
Det er endda ikke mange dage siden de ændrede færdselsloven mht. trailere og dem kender jeg ikke engang endnu. - Måske man bare skulle sælge bilen og ringe efter en taxa.
Dennis