Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtegnet animation på computer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder og skal til at lave en powerpoint, og kunne i den forbindelse godt bruge et par slides med nogle håndtegnede animationer, men har ikke rigtigt den store ide til hvordan man nemmest laver disse. Skal man bruge en digitizer, tegne i hånden overfører via scanner også efterbehandle, eller tegne det hele med musen eller hvordan vil du gøre det?

Det er f.eks. et syltetøjsglas der skal tegnes hvor man følger selve tegningen fra en plet til et helt syltetøjsglas, det er nogle cirkler der skal komme frem med mere. Har du en god ide til program og arbejdsgang?

På forhånd mange tak, jeg har ikke lige funder ud af hvad jeg skal søge på for at finde det på google, men det må jo ligge der et sted.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 2 person

er ikke helt med på hvordan du vil have det til at se ud men du kan lave animationer i bla, flash, photoshop maya/3dstmax, blender og der findes helt sikkert mange andre

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 09
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 02:38
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Hej Rasmus,

Jeg plejer at animere med frame-by-frame animation i Flash CS3,  'Onionskin' slået til. Normalt bruger jeg en Wacom table,t så jeg kan tegne i hånden.

Denne beskrivelse giver måske ikke så meget mening for dig umiddelbart, men det giver dig noget at google efter. Det er et pillearbejde der tager tid, men man kan lave nogle rigtig fede animationer.

Tjek evt. denne tutorial http://www.adobe.com/devnet/flash/learning_guide/animation/part04.html

God arbejdslyst!

Med venlige hilsner

Jonas Søndergaard-Jepsen

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:00

Hey Rasmus

Hvis det er frihåndstegning du vi lave på computeren, så skal du have fat i en Wacom.. Derefter er det dit eget valg hvilke program du vælger... Skal det være 3d jamen så er der 3d studio max, maya osv... Hvis det er vector, jamen så er der flash eller toonboom som mange prof bruger til at lave tegnefilm...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:17

Hej Jonas.

Joo, det giver rigtigt god mening. Har allerede kigget på en wacom tablet, men viste ikke om det var overkill.

Jeg ved  ikke helt hvordan jeg skal forklare den effekt jeg går efter, men det er ikke så meget en animation forstået som figurer der flytter sig, men bare en figur der bliver skabt, hvor animationen er at figuren bliver tegnet. Ved ikke om det giver bedre mening, men nu må jeg jo så ud og købe den wacom, så får jeg også lidt nyt legetøj :)

Takker mange gange for hjælpen.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)