Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkelmands virksomhed

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer meget kraftigt at starte selv som murer, (jeg er uddannet murer og bygningskonstruktør). det bliver helt for mig selv, er der noget som jeg skal være særligt opmærksom på, når det startes op?

Mvh Allan

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:27

Hej Allan!

ja, du skal være opmærksom på, at hvis du har store private aktiver (værdier) såsom bil og hus, så ville det måske være en meget god ide at få lavet virksomheden som et selskab. På den måde skiller du privaten fra virksomheden. Hvis virksomheden så skulle gå nedenom, så berører det ikke privaten.

Hvis du ikke har noget sådan og du blot er dig selv, så klø på. Vær opmærksom på, at du skal huske at rapportere moms hvert kvartal og (få) lave din selvangivelse.

Du bør også finde ud af, hvad du forventer skal være dit overskud næste år og skrive det ind i din forskudsreg. da skatten beregnes ud fra det. Ikke for meget og slet ikke for lidt.

Du kan evt. ringe til mig :-)

nr. er 31 26 85 80

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 15:26

Det kan ikke siges for tit, at man skal passe på med, hvad man siger ja til i forhold til markedsføring.

Vælg nogle relevante medier (lokalt dagblad/ugeavis/håndværkerblad) og evt. de telefonbøger, som du selv kender og har stående på hylden - og sig nej til alt andet! Du skal kunne findes i dit lokalområde. Hvis du ikke kender navnet på firmaet, der ringer til dig, er der måske heller ingen andre, der kender det...