Vi har hidtil ikke haft folk ansat pga. den tunge administration, store forpligtelser samt de regler og krav der er mht. arbejdstilsynet, apv mv.
Derfor har vi kun haft folk i underentreprise. Vi har 1 lønansat, men det er under samme husstand, så der kræver arbejdstilsynet ikke noget videre. Tidligere har jeg været i dialog med arbejdstilsynet, som netop oplyste mig om at så længe det var under samme husstand, så var der ikke de samme krav. Hvordan er sandheden. Er det dyrt og tidskrævende - i sær mht. APV / arbejdstilsynet osv. ?? (vores virksomhed udfører erhvervsrengøring)
Jeg kender ikke din branche, men vi får jo alle besøg af Arbejdstilsynet, og i vores (kontormiljø) tilfælde, var det egentlig ikke et problem. Jeg tror ikke, at du skal lade være med at have ansatte af hensyn til arbejdsmiljøspørgsmålene - det er kun en lille del af helheden.
Den øvrige administration behøver egentlig heller ikke at være så tung. Et godt lønsystem og klare aftaler hjælper dig langt hen ad vejen. Der, hvor problemet opstår er, når det ikke går som forventet: Hvis medarbejderen er meget syg, for eksempel. Så du tror, du har arbejdskraft men i virkeligheden kommer til at skulle lave det hele selv. Så gør dig umage for at finde den helt rigtige medarbejder, når du er klar til det.
Helt rigtigt - Det skal i hvert fald ikke være arbejdsmiljøreglerne der skal hindre dig i at ansætte folk. Den lovpligtige arbejdspladsvurdering ( APV ) kan normalt klares på en formiddag hvis der er under 20 ansatte i virksomheden. Ring hvis du skal have et par gode råd til dette - det koster ikke noget
Og den årlige arbejdsmiljødrøftelse kan du klare med en skabelon jeg har lavet - send mig en mailadresse, så sender jeg den til dig (dette tilbud gælder selvfølgelig alle "Aminoer")