Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

salg af domæne/firmanavn, hvilken pris kan jeg tage?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en lille enkeltmands virksomhed, som jeg har haft et stykke tid. Nu er jeg så blevet kontaktet af en stor virksomhed, som er interesseret i og købe mit domænenavn samt mit firmanavn. Mit firmanavn er på ingen måde specielt, men en del af mit firmanavn minder om deres, jeg har dog bare eksisteret længere end dem. 

Her så mit spørgsmål. Hvis jeg vælger og sælge, hvad kan jeg så tillade mig tage for salget, når det både drejer sig om salg af domænet samt firmanavn?

Håber i kan hjælpe :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 13:34

Hvor meget vil have for det... De kan sådan set ikke bare tage det fra dig, da din hjemmeside er kørende samt funktionelt...

Det er sådan set dig som bestemmer hvad du vil have for det, da det er DIT...

Du kan ræve 10kr du kan også kræve 500000kr  spørgsmålet er hvis du sælger det, hvor lang tid penge og alt andet vil du bruge for at sætte et nyt op, hvis det er det du ønsker selvfølgelig...

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:45

Afhænger af om det er en stor eller lille virksomhed der ønsker domænet.

Du kan skrive en PB med navnet på dem der vil købe, så kan jeg godt estimere en værdi for dig. Husk også navnet på din egen side.

Køb ren argan olie her

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 13:46

Hej Alexander og tak for hurtigt svar :)

Jeg har også tænkt meget i, alt den tid og energi der ville gå med og sætte nyt op, samt lave nye tryksager mm. samt de kunder/opgaver jeg evt. kunne miste på pludselig ikke hedde det samme mere.

De har sagt, at de ikke ville have noget imod, at jeg stadig hed det samme, de ville bare rettighederne til navnet samt de ville have domænet, og så ville jeg måske på sigt skulle ændre mit logo/navn. Derfor mente de ikke, at der var de store udgifter i nye tryksager, da de mente det kun var mindre ændring i brevpapir mm. Kan regne ud den mindre ændring er CVR.nummeret, så selvom det kun er en lille ændring, så er jeg jo nødt til og få trykt alt om, og må indrømme jeg har ikke lyst til og hedde det samme mere, hvis jeg ikke længere ejer navnet.

Men har fundet ud af, at kunder har svært ved og huske mit firmanavn, så der kunne måske være en ide i og ændre det, men da der ville være rigtig meget arbejde i det, så kan jeg kun se grund til og gøre det, hvis det er noget jeg får en hvis fortjeneste for, derfor jeg har tænkt over, hvad jeg kunne tillade mig og tage for det. Bare det og skulle have nye tryksager/skilte mm er jo allerede en betydelig udgift i sig selv...

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 13:54

Tak for svar, har lige sendt dig en PB :)

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:57

Du skal huske på at du ikke kun får udgifter til nye tryksager/skilte, men at hele din virsomhed skal "brandes" på ny og du skal finde på et nyt navn (og vi ved alle hvor svært det er, at finde et som ikke er anvendt) og købe et nyt domæne (hvem siger at det pågældende domæne er ledig?) så måske skal du købe domænet af en anden en.

Så det beløb du sælgder dit domæne/navn for skal dække det ovennævnte plus diverse omkostninger og tid du kommer til at bruge.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 14:06

Hej tænkstort,

Og tak for dine tanker omkring mit spørgsmål :)

Det har du hel ret i, det er jo ikke kun udgifterne, men alt det energi og arbejde der skal bruges i og starte op på ny, samt finde på nyt, samt som du siger at skulle brandes på ny. Det er derfor, det er så svært for mig og tænkte, hvor meget jeg kan tillade mig tage for evt. salg, for et er at jeg kan regne en del af udgifterne ud ved nye tryksager/skilte, men alt den tid, der skal bruges på og brandes på ny, den vil jo også tage tid fra opgaver, hvor jeg kunne tjene penge, så der er meget i det. 

Men ja du har fuldstændig ret i det du siger, så jeg må hellere tænke mig godt om, så jeg ikke snyder mig selv :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:49

Pixelartist:

Tak for svar, har lige sendt dig en PB :)

Og du har fået et estimat :)

Køb ren argan olie her

Fra Viby J
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:00

Må vi andre være med? jeg er ret nysgerrig.

Og hvad er det endt med? :)

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Skrevet kl. 21:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christian, selvfølgelig :) 

Det er endt med, at jeg har givet dem et bud, som de har afvist på nuværende tidspunkt. Og det er helt ok, for forstår godt, hvis de ikke havde tænkt sig give så meget, men skulle jeg starte helt forfra, så var jeg nødt til tage den pris.

Ved hjælp af de forskellige rigtige gode svar, mails og estemat, jeg har fået her på amino, kunne jeg pludselig se mere og mere, som et evt. salg skulle dække, foruden alle de nye tryksager, jeg skulle have trykt, så har jeg jo også tegnet annoncer i telefonbøger mm. og alt det er jo spildt plus der så skulle bruges rigtig mange timer på nærmest og starte helt nyt firma op, så det gav jeg en pris efter, og den synes de så var for høj, men havde jeg sat prisen lavere, ja så havde jeg måske mistet penge i sidste ende på salget ved alt det nye arbejde, der skulle laves, samt de kunder jeg ville miste i processen, så kunne ikke rigtig gå med til en pris, der ikke var i nærheden af mit bud. Men de var meget behagelige og snakke med, og haft god kommunikation, så ellers en god oplevelse.

Så intet salg i denne omgang, men rigtig glad for alt den hjælp, jeg fik herinde ;)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)