Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OPråb: Ikke kald dig noget du ikke er!

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skriver også altid ví, må jeg ærligt indrømme.

men jeg har også min hund med på mit kontor :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bruger konsekvent "vi" - men hovedsaligt fordi vi faktisk også er flere end bare jeg :-) Omvendt, så har vi (hæ hæ) personliggjort vores blog. Her foregår det i jeg-person, hvilket jeg synes virker ret godt.

Titler? Jeg står for teknikken, Patrick for salg/markedsføring. Om jeg kalder mig tekniker, teknisk chef eller teknisk direktør er ift. min funktion underordnet, men ift. min beslutningskraft i virksomheden har det stor betydning. Derfor har vi valgt -direktør endelsen. "Teknisk" - fordi jeg står for teknikken. "Direktør" - fordi jeg er en af to ejere, og min beslutningskraft skal repræsenteres overfor samarbejdspartnere mv. herigennem. 

To fluer med ét smæk ;)

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

DC Trading:

men jeg har også min hund med på mit kontor :)

...det var da hyggeligt

Michael

Fra Faaborg
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor hele den negativitet omkring dig?

Webudviklere har det jo med at have "samarbejdspartnere" eller folk at spørge til råds. Jeg var engang selvstændig som webudvikler, og jeg havde rigtig RIGTIG mange der kunne hjælpe mig med expert-råd. Derfor var det også tit "vi" - for vi var flere om at løfte opgaven - til trods for at der kun var én lønnet.

Lad være med at hæng dig så meget i det, og brug din energi til noget andet - positivt :)

 

 - God dag!

Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jauvert:

Hej

Det er søndag aften og tid til at samle op i ugens indkomne mails. Der kommer en fra en lille webshop, der skriver: "Jeg hører hvad ledelsen synes om ideen". Det virker utrolig dumt, i mine ører, at have en "ledelse" når virksomheden består af <5 personer. Er der så også en HR-afdeling, en finansieringsafdeling m.v.?

Det samme gælder blogs osv. Hvorfor kalde dig "Leder / Ejer / Direktør". Helt seriøst, du har en blog eller måske en lille webshop, hvorfor danne et usandt billede af virksomheden?

 

Ha' en god søndag aften Smile

 

Med venlig hilsen

Jens Jakob Andersen

Det kunne jo også være lidt for sjov vedkommende skriver det, netop fordi de ikke er ret mange :)

 

Flotte Lipgloss, og stort udvalg i makeup og parfume.

Fra Geneve
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Simon Elkjær omkring jeg/vi. Selv bruger jeg konsekvent kun 'jeg' i omtalen af min virksomhed og mine produkter, netop fordi jeg synes, det har sin charme at være et freelance-foretagende (og at det er noget, man skal markedsføre sig på). 

Jeg synes virkeligt, det virker mærkeligt, når en enkeltpersonsvirksomheder skriver 'vi'.

Men det, der næsten er endnu værre, synes jeg, er, når virksomheder fx skriver: "Art3 laver kunstværker i særklasse". For mig er Art3 et fiktivt begreb og ikke noget, der kan udføre noget. Jeg ville i stedet altid skrive: Hos Art3 laver vi/jeg bla bla bla (afhængig af, om der er én eller flere kunstnere).

I mit eget firma er det jo heller ikke mainplot, der skriver tekster, men netop mig.

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu aldrig brugt ord direktør om mig selv , med man forbinder en direktør der bestemmer over noget , om det tillægs den vilde værdi er ikke vigtigt mener jeg med betyder du bestemmer over noget andet  behøver det behøver ikke have nogle værdi for andre

Du kan være direktør i eget hjem bestemme over dine børn , du kan være direktør over opvasken .

Hvad du er direktør over er ikke det vigtigste , men om du tillægger det nogle værdi og ikke hvad andre synes , mener jeg er det vigtigste

Jeg kalder mig aldrig direktør , med kalder mig ejer af stripdanmark

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 04:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne tråd minder mig om en sjov episode jeg havde for nogle år siden.

Jeg boede inde i City i København, og sad oppe en nat, da der pludselig blev begået et rambuk tyveri i stueetagen under mig. Dagen efter ringede det på døren og der stod der en ung mand i slutnignen af tyverne i lang jakke, der slog sit politiskilt ud og sagde at han var Detektiv hos københavn politi. Så stod vi begge to lidt med et kæmpe stort smil på læben, før samtalen fortsatte. Cool

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 200
Fra  Mobilteknik A/S Skrevet kl. 05:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor er det morsomt at læse nogle indlæg der bedømmer en virksomhed på om man bruger jeg eller vi form. min eller rettere mit lille barn som har kostet mavesår blodprop og en masse nætter uden søvn. består idag af mig ved roret og en bestyrelse da det er et aktieselskab. skulle jeg sige mig og mig mener NEJ

Jeg benytter mig ikke af titler ej heller fremfører jeg mig som ejer eller på anden måde reklamere med at dette firma er mit lille barn, og dog alle som kender mig ved hvor meget tid og arbejde der er gået med at få det op at stå og (nu kommer det) lave et samarbejde med mine leverandører som har været stækt og stabilt i over 15 år med de fleste.faktisk så ærligt så når jeg skal levere en større sag prøver jeg selvfølgelig at presse for en bedre pris, men ender altid med at spørge hvad deres indkøbspris er og ofte sker det at jeg selv vælger at give lidt mere for min vare hos dem for det er vigtigt at de også kan spise sig mætte, og tage røret næste gang jeg ringer og skal bruge deres hjælp.

Dette er selvfølgelig fordi VI har et samarbejde og så kender VI hinanden og VORES måde at drive forretning på. og det er meget vigtigt for mig at støtte dem som støtter mig. Vi kan ikke alle gøre som mange spørger om herinde købe alt muligt billigt skrammel i udlandet og sælge det dyrt i Danmark. der er nogle der skal betale.. Den diskution hører til i en anden tråd. så lader det falde her...

Så trådstarter. den dag du har et netværk og kan ringe rundt og få hjælp hos dine leverandører, så kan du kalde dig vi og mener du du kan klare det hele selv, ja så er det jeg.. men den dag jeg skal klare det hele selv. ja så er dagen kommet hvor jeg skal tage afsked med mit lille bare, som snart er 20 år. og VI skal forhåbentligt følges ad i mange år endnu..

Selvfølgelig skal man bibeholde det personlige over for sine kunder og sine leverandører, men det er vigtigt at fortælle at man er flere om at løfte sagen, og skulle der smutte noget har man haft de samme leverandører i mange år. så ved jeg da som kunde at det er et firma man kan stole på..

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg syntes sgu det er i orden at man kalder sig direktør og puster sig en smule op.
Der er sgu ikke altid så meget at glæde sig over som selvstændig og hvis man kan få lidt pondus og hygger ud af at kalder sig noget flot, så er det ok med mig.

Da jeg startede op for mig selv, så lavede jeg også flotte visitkort med store titler til mig selv og jeg nød det i fulde drag. Efterhånde som jeg blev dygtigere, så fik jeg mindre psykisk brug for det og i dag er jeg hammer ligeglad.

Men gud hvor jeg under den lille nye selvstændige den glæde det er at kalde sig direktør og følge sig lidt vigtig, det er sgu enhver iværksætter velundt...

Dbh Martin

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)