"
Jeg hører hvad ledelsen synes om ideen". Det virker utrolig dumt, i mine ører, at have en "
ledelse" når virksomheden består af <5 personer. Er der så også en HR-afdeling, en finansieringsafdeling m.v.?
Jeg mener først og fremmest, at det giver et troværdighedsproblem.
Som et eksempel har jeg set en Amino der tilbyder en ydelse, der som udgangspunkt lyder interessant. Men når man kigger lidt på hans beskrivelse af firmaet, er det meget tydeligt at der kun er ham, og han forsøger at tale det op til noget det ikke er. Og at han så ligefrem er direktør i sit personligt ejede enkeltmandsfirna, gør det absolut ikke bedre.
Når jeg ser den slags, kan jeg ikke lade være med at sidde tilbage med en følelse af, at der er nogen der forsøger at oversælge sig selv en del. Og når ydelsen de gerne vil have jeg køber er et spørgsmål om troværdighed, står jeg fuldstændig af. Det kan være at ydelsen er helt fantastisk, den er i hvert fald spændende, men når der stråler så meget utroværdighed ud af beskrivelsen af firmaet, tør jeg ikke tage chancen.
Havde han istedet solgt et produkt som jeg kendte, ville det ikke røre mig så meget hvordan han præsenterer firmaet. Men når det drejer sig om rådgivning, clearing af samarbejdspartene og den slags, er der signaleret så meget utroværdighed, at det er svært at finde et godt argument for at tage chancen.
Med hensyn til jeg / vi, er jeg bedøvende ligeglad. Jeg bøvler også selv rundt i det nogle gange og siger jeg, selvom jeg retteligt burde sige vi. Det lægger jeg ikke så meget i. Men folk der har behov for at smykke sig med store flotte titler, uden reelt at have noget at have dem i, undgår jeg hvis det er muligt.