Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OPråb: Ikke kald dig noget du ikke er!

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jens

Interessant - det du bringer på banen!
Personligt er jeg fuldstændig ligeglad med hvad folk kalder sig Wink 
Titler siger ikke mig noget. Nogle har virkelig et behov for at kalde sig Direktør - fint for mig. Jeg interesserer mig nu mere for mennesket bagved.

Selv vælter jeg mig ikke i titler, trods at jeg ejer virksomheden Ztrong. Kalder mig mere ejer af Ztrong eller lign.

De bedste hilsner fra Maibritt

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra Esbjerg
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 1288
Fra  Nutimo Consult Aps Skrevet kl. 09:24

Jeg synes så at det er "hæmningsløst at overdrive" at skilte med, at man selv synes man er flere mennesker. Rigtig rigtig uprofessionelt og falsk.

"Vi vender tilbage til dig senere"? eller "Vi kan bla bla." Det virker bare så provokerende og "wannabe-større-firma".

Jeg vil godt nok hellere handle med en, som godt selv er klar over at han kun er én person. - de andre skitzofrene skal til lægetjek. 

Podcastvært, Direktør i Content Marketing & SEO Bureau

Fra Slagelse
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 898
Skrevet kl. 09:36

Hej Simon

Enig med dig i, at  "Vi formen" virker uægte, men måske har dem der gør det en rigtig god grund?

Da jeg startede for 2 ½ år siden og skulle lave min hjemmeside - var det i "Vi form". Min hensigt var, at jeg skulle ansætte mennesker på sigt og derfor passede "Vi formen" ind i konceptet!

Men jeg ændrede min holdning til at ansætte. Derfor ændrede jeg også teksten på min hjemmeside, hvilket også gjorde den mere personlig, da alt nu er skrevet i "Jeg form": www.ztrong.dk

Jeg er nu igang med at ændre min profilbrochure til "jeg formen"!

Maibritt Isberg Andersen

Sygeplejerske, protreptiker og COACH

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:42

Hej Jens Jakob

Den vil jeg også gerne lige give mit besyv med på ;-)

Ja, nogen gange virker det dybt latterligt - helt enig ! MEN omvendt er iværksættere idag hårdt presset og på hjemmesider m.v. kan det give god mening at skrive "vi", da det jo signalere "virksomhed", mens jeg er konnoteret mere til en "freelancer" eller bijob.. (i nogens øre). Hos nogen kunder bliver "jeg" opfatter som et plus fordi de ved at der "en " ansvarlig, hvilket de ser som et plus. Hos større kunder kan der ligge en angst for at indgå større bindende aftaler med en enkeltperson.

Så det må jo være en vurderingssag alt efter hvem ens målgruppe er.

Men der hvor jeg til gengælg er enig - er titel-ræseriet. Ja, selvstændige kalder sig nogen gange "direktør", "CFO" osv. og det er da selvfølgelig lidt sjovt, når det er enkeltmandsselskabet - MEN  de er nystartede og vil gerne sole sig lidt i deres nystartede livsstil, hvilket jo er lidt forståeligt. Til gengæld skal du prøve at logge ind på Jobzonen.dk og se hvilke titler det etablerede erhvervsliv har - her er det virkelig latterligt og det taget i betragtning af at dette er veletablerede firmaer, der sagtens kan stå ved hvem de er.

Det er jo helt uforståelige titler som "Nordic region management account optimizer" og så kaldes alm. sælgerjob jo i flæng "Account Managers" ... og det er de store, der i virkeligheden ikke har noget at tabe, men alt at vinde, ved at tale i øjenhøjde.

At enkeltmandsselskaber prøver at puste sig lidt op - kan jeg ikke rigtig gå i flip over... værre er det da at man ikke tør søge et job i f.eks. DONG, fordi man uanset sin akademiske baggrund overhovedet ikke forstår deres jobannoncer... ;-)

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Olsen:

Jeg kan ikke lade være at tænke på Mrs. Bucket fra "fint skal det være" - det mindste man kan gøre sig er da umage.

Jeg tror de fleste ville blive overraskede over at lære hvor langt man kommer med letkøbt troværdighed. I bund og grund vil de fleste af os gerne tro det bedste om vore medmennesker og forretningsforbindelser, så hvorfor ikke hjælpe hinanden lidt på vej :)?

Helt enig.

Nu kan jeg selvfølgelig ikke finde tråden, men for ikke så lang tid siden var der en webshop ejer som havde problem med at kunder cuttede forbindelsen når de fandt ud af at det kun var ham, og at han drev det hele fra hjemmeadressen.. Altså hvis de aldrig havde opdaget det, så havde de fået deres vare og sikkert været ganske tilfredse ligesom hans andre kunder.

Dermed synes jeg at det viser at der nogle gange er en grund til at prøve at virke "større" end man er. Man ønsker at signalere at man er professionelt, og det er der mange der ikke forbinder med at sidder på hjemme adressen og drive det hele ene mand. Desværre..

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 10:00

Simon Elkjær:

Jeg synes så at det er "hæmningsløst at overdrive" at skilte med, at man selv synes man er flere mennesker. Rigtig rigtig uprofessionelt og falsk.

"Vi vender tilbage til dig senere"? eller "Vi kan bla bla." Det virker bare så provokerende og "wannabe-større-firma".

Jeg vil godt nok hellere handle med en, som godt selv er klar over at han kun er én person. - de andre skitzofrene skal til lægetjek. 

Hey mit b7
Jeg er personligt ikke en person der slynger om mig med titlerm og har heller ingen i mails eller visitkort.
dog på vores website under info står det påført da virksomheden er et anpartsselskab, og det er vigtig info hvem der er ansvarlig !

Tilgengæld når jeg skriver med folk uden for DK bruger jeg altid title!
da du eks. i TW ikke kommer videre uden!

med hensyn til VI/JEG
jeg tager mig selv i at sige vi rigtig mange gange, og det er ikke altid bevist, men hvis man som jeg er den del af et netværk der arbejder tæt sammen, kan vi lige så vel betyde mig og dem jeg ønsker at trække med ind i aftalen, selv om jeg kun er mig.

Blot mit indbut til debatten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Nielsen - Kidznews.dk:

Jeg kalder da også mig selv for chefredaktør på Kidznews.dk, og det gør jeg selvom det faktisk kun er mig selv som skriver nyheder p.t. Hvorfor jeg gør det? Fordi at så kan folk se at det er mig som skal stå til ansvar for hvad der sker på siden...

Hej Morten

I medieansvarslovens §3 fastlægges det korrekte begreb for din funktion "ansvarshavende redaktør"

§ 3. I ethvert indenlandsk periodisk skrift skal det være angivet, hvem der efter stk. 2 er skriftets ansvarshavende redaktør, herefter kaldet redaktøren.

Stk. 2 . Ved redaktør forstås den, der er beføjet til at træffe endelig afgørelse om skriftets indhold. Der kan kun være een redaktør.

Men du kan selvfølgelig kalde dig liiiiige hvaaaad du vil (ups - så gik der Lilholt i den).

mvh Hans

Fra Århus
Tilmeldt 16. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:16

Det er jo ret let at kontrollere på www.cvr.dk hvorvidt der er tale om en jeg eller vi.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 10:18

filmværket:

Det er jo ret let at kontrollere på www.cvr.dk hvorvidt der er tale om en jeg eller vi.

Hvordan det ??? :-)

Man kan godt være vi, selvom man er en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte da der kan være underleverandører...

Umiddelbart er det meget svært at finde ud af, og dermed et ideelt bluff-nummer.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:22

jauvert:
"Jeg hører hvad ledelsen synes om ideen". Det virker utrolig dumt, i mine ører, at have en "ledelse" når virksomheden består af <5 personer. Er der så også en HR-afdeling, en finansieringsafdeling m.v.?

Jeg mener først og fremmest, at det giver et troværdighedsproblem.

Som et eksempel har jeg set en Amino der tilbyder en ydelse, der som udgangspunkt lyder interessant. Men når man kigger lidt på hans beskrivelse af firmaet, er det meget tydeligt at der kun er ham, og han forsøger at tale det op til noget det ikke er. Og at han så ligefrem er direktør i sit personligt ejede enkeltmandsfirna, gør det absolut ikke bedre.

Når jeg ser den slags, kan jeg ikke lade være med at sidde tilbage med en følelse af, at der er nogen der forsøger at oversælge sig selv en del. Og når ydelsen de gerne vil have jeg køber er et spørgsmål om troværdighed, står jeg fuldstændig af. Det kan være at ydelsen er helt fantastisk, den er i hvert fald spændende, men når der stråler så meget utroværdighed ud af beskrivelsen af firmaet, tør jeg ikke tage chancen.

Havde han istedet solgt et produkt som jeg kendte, ville det ikke røre mig så meget hvordan han præsenterer firmaet. Men når det drejer sig om rådgivning, clearing af samarbejdspartene og den slags, er der signaleret så meget utroværdighed, at det er svært at finde et godt argument for at tage chancen.

Med hensyn til jeg / vi, er jeg bedøvende ligeglad. Jeg bøvler også selv rundt i det nogle gange og siger jeg, selvom jeg retteligt burde sige vi. Det lægger jeg ikke så meget i. Men folk der har behov for at smykke sig med store flotte titler, uden reelt at have noget at have dem i, undgår jeg hvis det er muligt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)