Vi har kradset overfladen rigtig mange gange - i rigtig mange indlæg og diskussioner her på Amino - omkring ulemperne og problematikkerne ved at satse på Network Marketing selskaber som endnu ikke er repræsenteret i eks. EU - eller mere lokalt; Danmark (og Skandinavien). Det vil altid falde i tråd med at et gammelt husråd indenfor branchen er, at vælge engagement i selskaber som er mindst 2-3 år gamle og har en trackrecord indenfor - den relativt korte periode - af samme grund kigger rigtig mange mod USA og tager en føler på hvad der rører sig - og hvad der er på vej til EU - og især Skandinavien. Selv har jeg efterhånden fået en gudsvelsignelse af forskellige produkter leveret fra USA - for at fornemme dem firsthand - vel at mærke efter en sorteringsproces - for der er simpelthen bare produkter der har spillet sig selv skakmat inden de overhovedet er igang. Måske ikke altid så meget produktet i sig selv - men selskabets forretningsfilosofi, planer, web, bonusplaner osv. Det der besværliggør - og som helt sikkert kan få flere input på, som kommentarer på dette indlæg, er at når eks. et MLM firma har meldinger ude om at "nu vil de til Europa" - så vil deres førstevalg helt naturligt være store lande, eks. England, Tyskland, Holland: - England har ALDRIG bedste udgangspunkt, men er ofte valgt grundet sprog - Tyskland vil altid være det bedste udgangspunkt, centralt for EU - og meget stort land - Holland: udelukkende af logistiske hensyn, da det er populært som transitland for varer Der vil ikke være nogen logisk ide i at starte et land som Danmark som noget af det første, end ikke som et af de første lande - simpelthen grundet størrelse, men især konservative regler omkring godkendelser osv. Men det betyder dermed ikke man så bare skal sidde og trille tommelfingre til Danmark måtte blinke på deres tegnebrætter - hvilket osse ses igen og igen, at flere selskaber bliver promotet som prelaunch osv., men alt for ofte af "ledere" med lav stamina kombineret med meget besværlige forretningsgange. Det der kan undre mig, igen og igen, især fordi jeg har været med til at køre startup helt fra bunden, er at noget så essentielt om bonus og bonusudbetaling ikke kører som det skal for distributører i prelaunch lande eller PRE-prelaunch lande. Hvis det allerede er kikset inden alt andet - så er mit helt klare råd: Hiv i nødbremsen - uanset hvor mange dødssyge forklaringer og undskyldninger dit nye selskab kommer med - så holder det ikke. To helt fuldstændig klokkeklare ting skal være 100% iorden: Bonusudbetaling til tiden og logistik: Produkter. Uanset hvor meget pre-prelaunch eller prelaunch man er i: Bonus skal køre upåklageligt. Altid. Udfordringen er logistik-siden - og det er her rigtig mange opgiver ævret - dels fordi selskabet helt udelukker sig fra at supporte leveringer til lande som ikke er åbnet - eller fordi ens upline er bosiddende oversøiske - og dermed må shippe produkter med alt, alt for høje leveringsomkostninger til følge samt den evige hammer fra tolden. Derfor er kunsten at lave et logistik setup, som opereres gennem et allerede åbnet EU marked, eks. Holland eller Tyskland. Er dit startup (eller påtænkte startup firma) endnu ikke etableret på et af de to markeder, så slå koldt vand i blodet. En illussion om at oversøiske uplines effektivt kan supporte din forretning med produktflow er håbløst, ihvertfald ekstremt omkostningstungt. Omvendt er det for særdeles overkommelige priser muligt at lave et velfungerende leverings-setup gennem eks. Tyskland - da vi for det første ligger lige op af landet, men samtidig kan fungere som katapult til Norge eller Sverige. Er sikker på rigtig mange Amino-brugere kan nikke genkendende til den pointe jeg fremfører: At startups falder på den ene underlige forklaring eller udskydelse af bonusudbetalinger - og ISÆR falder på et ekstremt in-effektivt produktflow. Det er jo det rene galimatias at køre Pre-Prelaunch/prelaunch uden produktflow - det giver simpelthen ingen mening, bare at signe folk op - som signer folk op - uden der ryger produkter i røven af denne transaktion - og så naturligvis bonus den anden vej. Der er INGEN hurra-hurra i at have en downline som ikke akkumulere volume-point = meningsløst, spild af tid - og uhyre sårbart. Man får ganske enkelt startet en kultur hvor det at signe up gratis - og ikke committe sig til produktkøb - OG allerhelst (altid) en autopship bliver det man gør - og hvis det kører længe nok, er det praktisk talt umuligt at konvertere den kultur til pludselig at committe sig økonomisk - med andre hvis man negligere produktkultur, fordi man i en startup er mere forhippet på at være først, så får man da i den grad kærligheden at føle. Er sikker flere vil nikke genkendende hertil. I sin tid - i mit "gamle" selskab var commitment på autoship en naturlig kultur fra dag 1 - hvor vi i starten var signet up få en svensk adresse. Det blev så lukket ned fra selskabets side ret hurtigt - den største fejl, vi så kunne have begået dengang var, at fortsætte med at signe folk op på denne svenske adresse - og så bare vente med produktbestillinger og commitment til autoship. Så var vi døde inden der var gået 4 måneder. Istedet fik vi på rekordtid en løsning sat op gennem Holland - så vores kultur kunne fortsætte = der var omsætning, volumepoint og bonus. Alt klappede og fungerede i såvel pre-prelaunch og en længere fase op til den officielle åbning af Danmark. Så bonus, volumepoint og omsætning hænger sammen - en udelukkelse af en af de faktorer (eller en af de faktorer der ikke fungere) er den sikre vej - mod enden.... Dit input? Am I right?
|
Lasse Burholt:Vi har kradset overfladen rigtig mange gange - i rigtig mange indlæg og diskussioner her på Amino - omkring ulemperne og problematikkerne ved at satse på Network Marketing selskaber som endnu ikke er repræsenteret i eks. EU - eller mere lokalt; Danmark (og Skandinavien).
Man får ganske enkelt startet en kultur hvor det at signe up gratis - og ikke committe sig til produktkøb - OG allerhelst (altid) en autopship bliver det man gør - og hvis det kører længe nok, er det praktisk talt umuligt at konvertere den kultur til pludselig at committe sig økonomisk - med andre hvis man negligere produktkultur, fordi man i en startup er mere forhippet på at være først, så får man da i den grad kærligheden at føle.
Er sikker flere vil nikke genkendende hertil.
Dit input? Am I right?
Har lige plukket ud af dit gode indlæg, for jeg giver dig helt ret.
Jeg syntes det er rart at følge med i hvad der sker, og bruger gerne lidt af min tid på at høre det nye. Og det er ganske ofte at dette er et af de "hårde" argumenter der bruges. Ligesom der snakkes provision fra første kr i omsætning og det er åhh så fantastisk i forhold til alle de eksisterende.
Hvis man ikke vil købe et produkt selv, så er det ekstremt hult at høre på en anbefaling fra en person uden produktkendskab. Jeg spurgte for nylig en af de nye med et væld af forskellige produkttyper, om han så havde købt produkter fra alle "forretninger" men fik intet svar.
Martin