Hej alle Tråden kunne være interessant, men det er nok kun et fåtal, som ønsker at deltage med sine egne oplevelser. Det er jo trods alt ikke en situation, man som konkursramt vil fortælle om eller for den sags skyld rippe op i igen. For nogen er det simpelthen drømmen, som bare forsvandt af en eller anden grund, for andre der prøver igen, er det et spørgsmål om at fået positive erfaringer med og forhåbentlig lært af fejltagelserne. Jeg kunne såmænd også bidrage til denne tråd med den kendskab, som jeg har til disse skæbner, hvor det spænder lige fra selvmord til bundløs gæld og ende som hjemløs. Jo, eksempler er der nok af, men hvorfor fokusere på negative og det ultimative fald, når det netop er i iværksætterens ånd at tænke positivt og fremadrettet. Jeg sidder lige nu og forbereder en blog om EU's "Small Businees Act", som er den regeringen bl.a. støtter sine love om lempelse af byrderne for de små og mellemstore virksomheder. Af denne SBA fra EU Kommissionen, som den danske regering har lovet at støtte fremgår: "II Medlemsstaterne bør sikre, at en ærlig iværksætter, der har været gennem en Konkurser er skyld i 15 % af alle virksomhedslukninger. I gennemsnit berøres omkring Så oveni i den personlige "tragedie" efter at have lukket, så kan der gå uendelig lang tid med en konkurs. Jeg er derfor stadig imponeret, når der er personer efter en oplevelse som denne, rejser sig igen og forsøger at skabe sig en levevej og sund virksomhed. Jeg håber derfor også, at politikerne, især regeringen, snart træder i karakter og får indført nogle lempeligere vilkår for de små og mellemstore virksomheder, herunder iværksætterne og de familiejede virksomheder. Hilsen Tonny PS. Nu sætter jeg mig over i det positive hjørne, der er jo lørdag aften. |
Tonny Skov Pedersen:Jo, eksempler er der nok af, men hvorfor fokusere på negative og det ultimative fald, når det netop er i iværksætterens ånd at tænke positivt og fremadrettet.
Fordi at der på mandag er endnu en iværksætter der går på røven og ikke aner hvad han skal gøre, og fordi at der også på tirsdag er en der mister sin virksomhed.
Hvorfor i alverden tie det ihjel?
Jeg giver dig ikke ret i at det er iværksætterens ånd at tænke positivt og fremadrettet. Jo her på amino, og ud ad-til, der er det. Men du kender selv en masse iværksættere der har måtte lukke...hvor mange af disse tænker positivt og fremadrettet?
Min pointe er ikke at man skal rive op i en masse gamle ting og sager, jeg undre mig blot over at der ingen, heller ikke på amino, der fortæller om det negative....når det går den anden vej, og pengene stopper med at gå ind på kontoen.
Nå det kunne være jeg skulle lave en blog med en masse podcast, og iværksættere der går på røven. Emnet er ikke verdens mest positive, men aktuelt for mange mennesker