Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjagentur

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle flittige Amino-brugere,

Jeg går i øjeblikket med en rigtig god idé, som bl.a. omhandler tøjagentur. Jeg er nyopstartet, og har derfor ikke den store erfaring. Min udfordring er den, at jeg skal have skabt kontakt til potentielle leverandører af jakkesæt mm., men hvordan får jeg skabt denne? Hvem skal jeg henvende mig til?

Jeg ønsker ikke at starte med et agentur fra en udlandsk leverandør, da det alt andet lige gør hele forretningen mere kompliceret. Derimod ønsker jeg en dansk (svensk) leverandør.

Hvis I har nogen gode input, så glæder jeg mig til i deler dem herinde.

På forhånd tak for jeres hjælp

/Cartilli

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:49

At vælge en dansk eller svensk leverandør virker lidt dumt

• Priserne er høje
  • Du skal konkurre mod dem på deres hjemmebane
  • Du kan ik kommunikere direkte med fabrikken
  • Du kan ik få speciale ønsker til design mm ført ud i livet
  • Du ender med mere eller mindre samme forpligtelser, som hvis du købte direkte fra en producent

Derfor kan det kun anbefales, at du enten vælger mellem Italiensk design og kvalitet eller Asiatisk pga pris...

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 21:57

Hej Fashion-Seller,

Tak for din hurtige feedback, og gode overvejelser/råd.

Jeg er helt enig med dig i flere af punkterne, dog er der også ulemper ved dine anbefalinger, som er svære at overkomme når man er ny i gamet.

1. Prisen som jeg evt. skulle købe et jakkesæt til i DK hos en leverandør, er jo samme pris som en butik (muligvis lavere) fordi min omsætning på netop deres produktområder, er signifikant større.

2. Korrekt

3. Korrekt

4. Korrekt, men det ønsker jeg heller ikke til at starte med. I min forretning er mærket ikke det afgørende - egentlig ville det mest optimale være, mærket var "usynligt". Dette kræver en længere forklaring. På sigt vil jeg gerne have syet mit eget mærke i - private label.

At købe italiensk eller asiatisk, kræver at jeg har store lagrer eller? Mit koncept er omkostningsminimering, og det vil vel kræve en masse kapitalbinding at importere?

/Cartilli

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:03

Cartilli:

1. Prisen som jeg evt. skulle købe et jakkesæt til i DK hos en leverandør, er jo samme pris som en butik (muligvis lavere) fordi min omsætning på netop deres produktområder, er signifikant større.

Ja men så kan du jo heller ik gøre det store... Et jakkesæt til f.eks 2000 kr., det betaler en butik typisk 800 kr i indkøb for + moms. Din salgspris bliver tæt på det samme, ellers bliver det svært at få til at løbe rundt...

Cartilli:

4. Korrekt, men det ønsker jeg heller ikke til at starte med. I min forretning er mærket ikke det afgørende - egentlig ville det mest optimale være, mærket var "usynligt". Dette kræver en længere forklaring. På sigt vil jeg gerne have syet mit eget mærke i - private label.

Det kan du så få fra starten af ved at købe hos producenterne...

Cartilli:

At købe italiensk eller asiatisk, kræver at jeg har store lagrer eller? Mit koncept er omkostningsminimering, og det vil vel kræve en masse kapitalbinding at importere?

Diffiner stort lager... Du finder næppe en grossist, som gider sælge dig et eller to sæt af gangen til normal indkøbspris... Hvordan skal de tjene penge på det, med mindre de overtaksere dig fra start?
At sende 1-2 jakkesæt koster det samme, som at sende 10-20 jakkesæt. Sådan groft målt ud på omkostninger i forbindelse med optælling og pakning...

Du kan sikkert nemt finde fabrikker, som vil sælge jakkesæt med dit label i, hvis du bare tager 50-100 stk af gangen...

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 22:09

Det er rigtig gode input. 

Det optimale ville være at få mærket i med det samme. Jeg er stadig ret uvidende omkring omkostninger mm. Og det sværeste - hvordan skaber jeg kontakte til en producent?

Har du nogen erfaringer omkring dette?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:46

Cartilli:

Det optimale ville være at få mærket i med det samme. Jeg er stadig ret uvidende omkring omkostninger mm. Og det sværeste - hvordan skaber jeg kontakte til en producent?

Jamen det kommer an på, hvor du vil finde en producent... Skal det være Italien eller Kina?

Cartilli:

Har du nogen erfaringer omkring dette?

Næ men kender flere der har været møllen igennem, dog ik med jakkesæt...

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 19:18

Hej igen FS,

Det er lidt svært at svare på når jeg ikke kender kvalitet og pris. Men lad os antage, at jeg kigger mod østen. Har du kendskab til nogen leverandør der?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:23

Cartilli:

Det er lidt svært at svare på når jeg ikke kender kvalitet og pris.

Hvis du ik kender til stofkvaliteterne, så er det SATME vigtigt, at du sætter dig ind i dem!!!

De kører typisk fra Super 40/60 (for billigt, hvis der bare skal være en smule kvalitet over det) til Super 200  (virkelig dyrt stof).

Cartilli:

Men lad os antage, at jeg kigger mod østen. Har du kendskab til nogen leverandør der?

Nope men der er sikkert andre herinde, som kan hjælpe dig!

Men læs lige op på stofkvaliteterne først, da det er meget vigtigt for både prisen og kvaliteten!

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 19:29

Har helt styr på kvalitet mm., men kender ikke priserne på de forskellige kvaliteter hos leverandørerne, så det er svært at afgøre hvem man skal vælge.

Ok, men tak for din hjælp indtil nu.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:39

Cartilli:

Har helt styr på kvalitet mm., men kender ikke priserne på de forskellige kvaliteter hos leverandørerne, så det er svært at afgøre hvem man skal vælge.

Du skal ik kun tage ud fra prisen...

Italiensk er kvalitet, hvor du får et utroligt slidstærkt produkt, men det koster også mere. Der ligger et håndarbejde bag, samt nogle specielle stoftyper...

Asiatisk er mere masse producerede, og derfor er prisen lavere. De er ik nær så slidstærke, som de italienske med mindre de er lavet på Italian fabrics. Men så er prisen igen en anden!

Så du skal i starten vælge, hvilken målgruppe du vil ramme, da målgruppe i højgrad vælger ud fra pris + produktionsland + kvalitet...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)