Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det spildt arbejde med artikler?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det spildt arbejde med de artikler jeg har lagt ud på nogle af de artikelkataloger som google har udelukket?

Er det bedst at få dem slettet igen, og evt. lægge dem andre steder?

Eller er det helt hen i vejret med de tanker jeg har nu?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:46

marjoe:

Er det spildt arbejde med de artikler jeg har lagt ud på nogle af de artikelkataloger som google har udelukket?

Er det bedst at få dem slettet igen, og evt. lægge dem andre steder?

Eller er det helt hen i vejret med de tanker jeg har nu?

Uanset hvad vil artiklerne ikke skade dig hvis de bliver liggende. Jeg ved ikke om du har i tankerne at flytte artiklerne til en anden artikeldatabase, eller om har en anden publiceringsplatform i tankerne. 

Anyways så ville jeg hvis jeg var dig, afvente lidt endnu - inden for et meget kort stykke tid har artikeldatabaserne gennemgået en utrolig udvirkling, og det er endnu for tidligt at spå om nogle af dem vil klare sig godt igen i fremtiden.

/ Emil

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:48

Emil Blücher:
Uanset hvad vil artiklerne ikke skade dig hvis de bliver liggende.

Det kommer meget an på flere ting - vigtigst af alt, hvad sitets linkprofil er. Hvis stort set alle links kommer udelukkende fra de udelukkede artikeldatabaser, så kan det have MEGET alvorlige følger.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:52

Emil Blücher:

Anyways så ville jeg hvis jeg var dig, afvente lidt endnu - inden for et meget kort stykke tid har artikeldatabaserne gennemgået en utrolig udvirkling, og det er endnu for tidligt at spå om nogle af dem vil klare sig godt igen i fremtiden.

Jeg ville ikke holde vejret i spænding, hvis jeg var indehaver af en af de artikeldatabaser, der er røget ud af indekset. I skal ikke regne med, at nogen af dem kommer til at gøre et comeback i den nuværende form.

Fra Langeskov
Tilmeldt 20. Nov 08
Indlæg ialt: 1129
Fra  Marjoe ApS Marjoe.dk Skrevet kl. 22:55

Mikkel deMib Svendsen:

Emil Blücher:

Det kommer meget an på flere ting - vigtigst af alt, hvad sitets linkprofil er. Hvis stort set alle links kommer udelukkende fra de udelukkede artikeldatabaser, så kan det have MEGET alvorlige følger.

Det lyder ikke godt, men forstår ikke helt hvad du mener Mikkel - jeg har faktisk først fået øjnene op for disse artikel kataloger de sidste par måneder, og det er en meget lille del af mine indgående links som kommer fra dem.

Hvad mener du med sitets linkprofil?

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:07

Mikkel deMib Svendsen:

Emil Blücher:

Det er selvfølgeligt rigtigt, at man vil mærke konsekvenserne hvis man har været så dum, at bygge hele sin linkbuilding på artikeldatabaser. Men som jeg altid siger: sørg for at sprede jeres linkbuilding, så i kan tåle at miste en hel type af links.

Når det er sagt, er vi vel enige om at man ikke derudover bliver straffet fordi man har sine artikler der - man får bare ikke den samme linkjuice som man havde før.

Frank Hellerup Madsen:

Jeg ville ikke holde vejret i spænding, hvis jeg var indehaver af en af de artikeldatabaser, der er røget ud af indekset. I skal ikke regne med, at nogen af dem kommer til at gøre et comeback i den nuværende form.

Jeg tror nu heller ikke at hovedparten af artikeldatabaserne kommer tilbage igen. Dog er der et par stykker, som jeg forventer vil komme retur - dog med langt mindre linkværdi end før. Og når man alligevel har brugt kræfter på at skrive artikler (som man sikkert ikke vil kunne bruge andre steder, grundet at informationsværdien af mange af artiklerne er ret dårlige) kan man da lige så godt hive den lille smule værdi ud af dem, end helt at slette dem.

/ Emil

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest, hvilket formål er der med artikeldatabaserne?

Hvis der er tale om faktuelle emner som kan give brugerne værdi, skulle der jo ikke være noget i vejen for at arbejde videre i dette spor, men er der tale om artikler konstrueret og produceret til kun at booste skribenternes websites på Google, for til gengæld at høste lidt på Google adsence kontoen, så kan det godt være et langt sejt træk at starte eller genstarte.

Hvis der skabes en base uden skelen til Google, og som kan stå alene, så vil folk besøge den! Hvis den findes spændende, derved spredes kendskabet til den pågældende database. Hvis den så samtidig over tid oplever en jævnt fordelt linkopbygning af indgående links, vil den såmænd nok komme ind i Googles indeks i en eller anden form på et senere tidspunkt.

Se f.eks. de mange websites der arbejder med Open Source programmer, her findes faktuelt indhold som brugerne kan bruge, derfor er disse steder vigtige, også for en søgemaskine som Google.

Eks.Debian guiden - http://debianguiden.dk/ - et websted der arbejder med emner om Linux distroen debian.

Her er samlet artikler/guides etc. om netop dette ene emne.

Med at forestille sig en artikeldatabase, hvor omdrejningspunktet er alt imellem salg af underbukser, produktion af flæskesvær, maling af dørkarme og til udvikling af rumskibe, det kræver nok en alternativ markedsføringsplan for at få denne type setup til at være langtidsholdbart, hvis det er gratis trafik og linkjuice fra Google, som er incitamentet til produktionen af artikeldatabasen.

Mvh

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)