Jeg faldte lige over denne video artikel med Martin Thorborg, Christian Stadil, Per Wimmer og Mads Peter Vaiby, som fortæller om det at have store penge sække i hænderne. Per Winner siger "Succes frem for alt er ikke penge, penge er et middel, og et middel som er meget godt at have, men det frem for alt ikke et mål i sig selv" Før i tiden gik jeg selv op i penge, og at skulle have penge på lommen. Men med tiden fandt jeg ud af at penge ikke er succes, men at succes er at have det godt med sig selv, og det man gøre. Syntes det er sjovt nok, at en mand med røven fuld af penge, egenlig understøtter mig i det.
Hvad siger i andre? er penge noget man bliver lykkelig af? hvad er jeres mål med de i laver? er det penge, eller er det fordi det noget i brænder for? Undskyld mig hvis emnet har været oppe at vende før, men har ikke fundet noget om det :)
Vil jeg hellere have en million end fx. 50 tusinde på min bankkonto? helt sikkert... Men bliver jeg mere lykkelig fordi der står millioner.. Nej, tvivler jeg ret meget på... Selvom jeg ikke vælter rundt i penge, så har jeg oplevet hvordan folk reagere bare hvis de tror man gør. Ikke særlig rart og jeg vil nok hellere være uden det og bare have de 50 tusinde på kontoen.
jeg laver kun de ting jeg brænder for at lave, penge er da også en motivation, men det er det jeg brænder for, jeg laver, og gør det ikke fordi jeg vil blive rig på det.
Penge er en motivation men ikke det er gør at jeg laver de ting jeg laver.
Penge er uden tvivl en meget vigtig motivationsfaktor, men hvis man ikke samtidig har en passion for det man laver, så giver det intet alligevel :) Det er vigtigt, at man husker på at have det sjovt imens man tjener penge, ellers bliver det blot en sur forpligtelse.
Penge alene giver dig ikke lykke, men jeg vil mene, at det er langt svære at være sur og trist, hvis man kan logge på netbank og tjekke alle nullerne på kontoen
Jeg faldte lige over denne video artikel med Martin Thorborg, Christian Stadil, Per Wimmer og Mads Peter Vaiby, som fortæller om det at have store penge sække i hænderne. Per Winner siger "Succes frem for alt er ikke penge, penge er et middel, og et middel som er meget godt at have, men det frem for alt ikke et mål i sig selv" Før i tiden gik jeg selv op i penge, og at skulle have penge på lommen. Men med tiden fandt jeg ud af at penge ikke er succes, men at succes er at have det godt med sig selv, og det man gøre. Syntes det er sjovt nok, at en mand med røven fuld af penge, egenlig understøtter mig i det.
Hvad siger i andre? er penge noget man bliver lykkelig af? hvad er jeres mål med de i laver? er det penge, eller er det fordi det noget i brænder for? Undskyld mig hvis emnet har været oppe at vende før, men har ikke fundet noget om det :)
Der er ingen tvivl om at ubegrænsede midler vil fjerne en del usikkerhed i tilværelsen, MEN det fjerner også glæden ved at ønske sig noget( af materiel karakter), og kravet om at skulle arbejde for at opnå det.
Følelsen af lykke har intet med penge at gøre. For mig er lykkefølelsen noget der dukker op i specielle øjeblikke hvor jeg tænker noget i stil med "Hold kæft hvor er livet fantastisk", som regel i samvær med mine unger og kone.
Permanent lykke findes ikke - og folk der påstår at de er lykkelige hele tiden forkommer mig en smule naive, eller ude af kontakt med virkeligheden.
Det betyder ikke at man ikke kan arbejde mod et mål eller resultat - men det har ikke noget med lykke at gøre, snarere en form for selvtilfredsstillelse ved at bevise at man kan.
Hold da op. Jeg bliver sikkert pisket for at sige det, men jo gu fanden kan penge give lykke. Det gør det ikke nødvendigvis, men hvis penge på noget tidspunkt har været et mål for sin forretning, og man når dette mål, bliver man naturligvis lykkelig af det.
Lykken er en helt individuelt defineret størrelse, men omfatter for de fleste at have det godt med sig selv, nå sine mål, føle sig succesfuld, føle sig værdsat, føle sig elsket, etc. Der er en vis sammenhæng mellem flere af førnævnte, og penge er i flere af førnævnte et skridt i den rigtige retning.
Penge kan således godt være med til at give lykke, men de er ikke lykken i sig selv. Hvis man ikke kan se sig selv i øjnene bagefter og alle synes at man er et dumt svin, er det måske mere skidt en godt.
Kim Vinberg:
Selvom jeg ikke vælter rundt i penge, så har jeg oplevet hvordan folk reagere bare hvis de tror man gør. Ikke særlig rart og jeg vil nok hellere være uden det og bare have de 50 tusinde på kontoen.
Jeg synes det er lavt når folk ikke under andre folk at have (mange) penge, hvis de ellers er kommet ærligt og redeligt til dem med samvittigheden i behold. Det er præcis det samme som med folk der ikke under andre succes, og absolut skal nedsætte dem på et eller andet plan, for at pleje deres selvværd og spæde til deres forskruede overbevisning om at de trods alt er lidt løftet over alt og alle andre.
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.