Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helpdesk, Timeregistering & CRM i et ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg står med en udfordring!

I vores virksomhed benytter vi idag følgende værktøjer

Kayako eSupport ( helpdesk til kunderne )

Outlook ( for personlige email  / kalender )

Dokuwiki ( dokumentation af kundeløsninger og produkter )

MSSQL baseret ERP system.

CRM = intet

Tidsregistering = blandet outlook, direkte ordre i erp, excel timeregnskaber for klippekort kunder.

Jeg søger et system som kan håndtere det hele - NEJ det findes ikke.. Men jeg søger derimod et system som kan hjælpe os med samling af data og integration mellem databaserne. Vi har talt en del om CRM da vi idag ikke benytter noget konkret men skal igang med at opbygge dedikeret salgsafdeling så det ville være oplagt at basere det udfra dette.

Jeg forestiller mig  at:

Kundevirksomhed oprettes i CRM, herefter oprettes alle it-brugere man måtte kunne forvente at servicere, med tilknyttede kontaktinfo.
Der udpeges en it-manager for hver kunde som har ansvaret.

I helpdesk funktionen skal det være muligt at give kunderne adgang for at i en webform kunne submitte en supportsag, skrive en email direkte eller ligge en sag pr. telefon til vores omstilling.

it-manager skal kunne følge alle sager samt deres status.

Sagerne skal ajourføres på kunden således det senere vil være muligt at lave en form for tidsudtræk til senere fakturering i ERP delen.

Som vores supportsystem er idag kan it-manageren ikke se igangværende sager eller status på disse.

Vi har en del kontraktkunder som betaler forud for ydelser til en timepulje disse skal også kunne registreres.

Er der nogle gode forslag til hvorledes vi evt . kan lette nogle arbejdsgange?

Vi laver alle vores tilbud i word og excel. Word til at forklare løsningen og i excel har vi et glimrende system som henter varer fra vores lager ( ERP ) og sørger for dette altid er opdateret.

Har i nogle gode forslag eller hints til nogle programmer jeg skal kigge mere på.

Det må gerne være open source men er ikke et krav. Vi har en stærk Microsoft platform og har også haft MS CRM i tankerne men har dog ikke kendskab til dette område. Det må også godt koste penge bare ikke en halv million :)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:01
Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 10:25

Personlig vil jeg ikke forvente at finde en samlet løsning som du skriver, eller "bindelimen" mellem så mange forskellige systemer.

Jeg tror den rigitge løsning er at finde dedikerede systemer til de enkelte specifikke opgaver (kundesupport og kundehåndtering) og så sikre at begge systemer kan tale åbent med omverden og derefter selv lave bindeledet (custom programmering).

På den måde får du den bedste løsning i begge verdener, fordi du har leverandører der er bedst til én ting og samtidig kan du selv styre hvilke data der skal frem og tilbage.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 21:44

Hej Oscar,

Tak for dit svar - jeg synes for at sige det mildt Zendesk er aaaaalt for dyrt i forhold til hvor simpelt det er. Vores kayako kan idag langt mere end Zendesk kan og inkluderer source kode hvilket zendesk ikke gør.

Zendesk har jeg prøvet og det fungerer også helt fint ingen tvivl.

Active Collab har jeg luret lidt på - det virker også fint - men er meget project orienteret .

Vores opgaver er typisk små tasks i hverdagen samt en række lidt større installations projekter. Og hertil en smule udvikling i web apps.

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 21:52

Hej

Den opgave kan vi godt klare, vi kører betatest på systemet nu Smile

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 21:54

Web-siden.dk:

Hej

Den opgave kan vi godt klare, vi kører betatest på systemet nu Smile

Er det noget demo eller kan du fortælle bare en smule mere om den slags system ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)