Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kopieret grafik - hvordan beviser man det?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop oplevet endnu én webshop, der har kopieret noget af vores arbejde fra vores kunde PrinterPatroner. Kopisten har kopieret såvel grafik som javascript. Javascripten er relativt nemt at bevise, men grafik er jo lidt svære - kan jo være de har fået samme ide.

Hvordan kan man bevise det? Og hvad synes I. Det samme er gennemgående på en række knapper i shoppen og baggrundsgrafik i shoppen.

Dette er min kundes knap:

Størrelse : 114px x 26px

Farve første pixel: #449d2f
Farve sidste pixel: #22840b

Kopistens knap:

Størrelse : 114px x 26px

Farve første pixel: #449d2f
Farve sidste pixel: #22840b

Har skrevet lidt mere om det her: Webtyveri ved højlys dag.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:27

Hvis det er knappen så har du ret i du ikke kan bevise det. De er jo forskellige!

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:35

Kristian Sørensen - cygnet:
Hvordan kan man bevise det? Og hvad synes I. Det samme er gennemgående på en række knapper i shoppen og baggrundsgrafik i shoppen.

Det vil tage mig under 2 min at lave sådan en knap så det vil du ikke kunne bevise ;)

/allan

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:37

Desværre er der mange som ikke selv kan finde på at udvikle nye ideer, i stedet hugger de med arme og ben, og mange gange kan man intet gøre ved det... Især ved sådan nogle små ting, hvis det var hele siden så havde du en sag du kunne gøre noget med, men ellers nej..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:11

DesignYOU:

Det vil tage mig under 2 min at lave sådan en knap så det vil du ikke kunne bevise ;)

/allan

Naturligvis kan du det - men hvad er chancen for du rammer præcis den samme farvesammensætning og størrelse - derudover formål og samme branche?

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 09:21

Det er måske indlysende, at den er kopieret, men som sagt er grafikken så simpel at lave, at der nok ikke vil være så meget at komme efter. Hvordan skal man i modsat fald bevise, at det ikke er en tilfældighed?

Når sagen ikke omhandler mere end en knap synes jeg måske ikke du skal gøre mere ud af det. Tvivler på det kan skade dit brand eller at konkurrenten på nogen måde kan få en fordel af at have samme knap.

// Michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Fra  Cygnet Skrevet kl. 09:22

Alexander R. B:

Desværre er der mange som ikke selv kan finde på at udvikle nye ideer, i stedet hugger de med arme og ben, og mange gange kan man intet gøre ved det... Især ved sådan nogle små ting, hvis det var hele siden så havde du en sag du kunne gøre noget med, men ellers nej..

Det var en række knapper, baggrunde samt javascript som http://www.blaekshop.dk havde kopieret fra PrinterPatroner.dk - dette var blot et eksempel. Nu er der kun den ovenstående tilbage. Håber de også indser dette simpelthen er for dårlig stil - specielt når man ser på nogle af deres andre knapper er det jo tydeligt at de ikke selv kan finde ud af at lave dem - den der er jo blot en reskaleret udgave af knappen.

Kan godt forstå folk finder inspiration i andres arbejde - men direkte at kopiere er dumt, specielt indenfor samme branche og gentagne gange. Sidste gang havde de ikke én gang fjernet linksene til PrinterPatroner.dk i  de tekster Blaekshop havde snuppet.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:22

Naturligvis kan du det - men hvad er chancen for du rammer præcis den samme farvesammensætning og størrelse - derudover formål og samme branche?

Jo du siger noget  ..... men hvis jeg tager knappen fra den adresse du viser den fra er farverne fgl:

Top #63BE39

Bund #288F0C

Det kunne være sjovt at høre hvad andre får?

/allan

Fra Odense
Tilmeldt 7. Dec 09
Indlæg ialt: 52
Fra  Struct Skrevet kl. 20:03

Jeg skal ikke kunne svare på, hvordan man skulle bevise det, men når man kigger i HTML'en så er der godt MEGET der minder om hinanden på de 2 shops. Man skal da være lidt mere end heldig for at ramme præcis samme kode i javascript, css og html filerne.

Håber de bliver bustet :)

//Peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)