Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame i kildekoden.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Jeg læste på et tidspunkt en artikel om SEO. Hvor det blev nævnt, at det kunne give bagslag, til en selv, hvis man have en eller anden reklame i kildekoden. (ikke inden for HTML koden). Nu kan jeg ikke finde denne artikel, og har en diskution om hvor vidt jeg vil tillade dette på min side.

Er der nogen der kender denne artikel, eller kan give mig et prej om hvor vidt, at dette er godt eller skidt for min side, hvis jeg lader en sådan reklame indgå i kildekoden.

På forhånd tak

Morten

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 13:55

kheu:

Hej Aminoer.

Jeg læste på et tidspunkt en artikel om SEO. Hvor det blev nævnt, at det kunne give bagslag, til en selv, hvis man have en eller anden reklame i kildekoden. (ikke inden for HTML koden). Nu kan jeg ikke finde denne artikel, og har en diskution om hvor vidt jeg vil tillade dette på min side.

Er der nogen der kender denne artikel, eller kan give mig et prej om hvor vidt, at dette er godt eller skidt for min side, hvis jeg lader en sådan reklame indgå i kildekoden.

På forhånd tak

Morten

Jeg ville ikke acceptere det, med mindre at jeg specifikt havde fået nedslag i prisen for at reklamere for leverandøren.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:58

Jeg har skrevet om det mange gange, men jeg kan ikke lige huske hvor jeg gjorde det sidste gang :)

Men først og fremmest er spørgsmålet vel også hvorfor du overhovedet overvejer at tillade reklamen på dine sider. Hvad får du for det?

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale det, da jeg ikke kan se hvordan det gavner dig.

Problemet kan være - udover at du leverer gratis reklamer, at du "bindes sammen med" en masse andre websites med samme leverandør-reklame. Og det er sites som ingen kontrol har over. Hvis en for stor del af disse sites kommer i "unåde" hos Google, så risikerer du at ryge ud med badevandet, selvom du intet har gjort galt selv.  

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:02

kheu:
hvis man have en eller anden reklame i kildekoden. (ikke inden for HTML koden)

Lige inden jeg skal ud af døren vil jeg lige sige der nu ikke er tale om en tilfældig reklame men nok mere en signatur ;)

Jeg er ret overbevist om hvis jeg køber et maleri der kun findes et af ja så vil der være en signatur på det billede, med mindre man betaler for at købe det uden.

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 14:07

Mikkel deMib Svendsen:
Problemet kan være - udover at du leverer gratis reklamer, at du "bindes sammen med" en masse andre websites med samme leverandør-reklame. Og det er sites som ingen kontrol har over. Hvis en for stor del af disse sites kommer i "unåde" hos Google, så risikerer du at ryge ud med badevandet, selvom du intet har gjort galt selv.  

Skal det forstås sådan at google læser dette i en klidekode?

<!-- 
Webdesign © DesignYOU - CMS: Simply CMS
www:     http://www.designyou.dk
cms:     http://www.simply-cms.eu
ver:		 Simply CMS 10.10
-->
/allan
Fra Odense NV
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 260
Skrevet kl. 14:22

Mikkel deMib Svendsen:

Men først og fremmest er spørgsmålet vel også hvorfor du overhovedet overvejer at tillade reklamen på dine sider. Hvad får du for det?

Som udgangspunkt vil jeg ikke anbefale det, da jeg ikke kan se hvordan det gavner dig.

Nu er det jo ikke altid, at man kun tænker på sig selv. Specielt ikke i tilfælde, hvor det ikke har den store betydning for en selv, men alligevel en positiv betydning for en anden. Og hvis man nu opvejer hvad man selv får ud af det (eller hvad man mister på det) mod hvad modparten får ud af det (det kræver selvfølgelig at der er tale om en bekendt eller velkendt virksomhed, som man er positiv indstillet overfor), så bunder det jo i en smagssag.

Men du har helt ret i, at det ikke er en fordel for parten, vis hjemmeside bliver stillet til rådighed for sådan en form for reklame - tværtimod. Men præcis hvor skadeligt det er, er også svært at spå om.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:24

Hvis det er en del af aftalegrundlaget, at der skal annonceres med producenten af webdesign, CMS, shopsystem og lignende, og prisen er nedsat i forhold til at reklamere for dette system, er det vel ok.

Men jeg vil ikke tilråde at reklamere med link og lignende til producent af systemet etc., hvis systemet er købt til brug i en virksomhed som CMS, onlineshop mv., her må det være op til den virksomhed der køber produktet, om de vil have reklamer på deres websted i den ene eller anden form.

Identifikation af et websted kan hurtigt foretages hvis det linker til en uheldig producent, hvor der er fejl og lignende på systemet, herved kan webstedet få utilsigtet tæsk af søgemaskinerne, hvis der findes identificerbar kode, som er let at spotte via de links der udgår fra eget websted.

Mvh

René Madsen

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

DesignYOU:
Skal det forstås sådan at google læser dette i en klidekode?

Ja, de læser lt hvad de kan få adgang til.

> Nu er det jo ikke altid, at man kun tænker på sig selv

Nej, men hvis man driver en virksomhed så er det ens forbandede pligt først og fremmest at sørge for at ens egen virksomhed kører bedst muligt. Hvis man altså vil overleve :)

At fylde alle sider op med støj af den omtalte type er en virkelig dårlig vane, som mange udviklere desværre har anlagt sig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09

Tak for jeres svar.

Så huskede jeg rigtig, med det jeg havde læst et eller andet sted.

Men faktisk også det var en af dine artikler jeg læste Mikkel.

Morten

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:21

Mikkel deMib Svendsen:
Ja, de læser lt hvad de kan få adgang til.

Så er der mange med OS systemer, som har problemer her er det nemlig ret almindeligt at kommentere koden ;)

/allan

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)