Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP problemer med lejlighed.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun har problemer med at trække vejret, hun hoster meget, og har meget hovedpine. 

hun bliver hurtigt træt og sløv. :/

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 20:59

LEDLommelygter.dk:

Hej,

Det er fugtskade. Jeg er 100%, jeg er 100% sikker for jeg arbejder lidt i en murer og maler firma. Jeg har set det i rigtige mange hus. Jeg kan husk der vi lave det bruget vi noget maling og så var kom det ikke igen. Men kan ikke husk hvad det hedder, men i kan da spøre ham her om hvad det er og hvad i skal han ved det 100% hvad i skal.

Hilsen Mike

Hvad kan en 15 årig  som efter skole arbjeder hos en mure vide? 

vi fandt det samme i vore væg da vi begyndte at renovere i forretningen, og vi fandt så ud af at væggen ikke kunde "Ånde" da der var metal maling på før ( i jeres tilfælde mange lag gammelt tapet, som skal rives ned).. vi sleb alle vægge og fik så en affugter ind i 24 timer, fjernede det værste af det og spartlede over.. Men check vægen om der ikke er svamp, for når der er svamp er det slemt, men det kan fjernes uden det koster for meget.. 

Vh. Jakub

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 21:07

Vi er fast besluttet på at flytte fra det her,  det er ikke kun pga. det her, men vores husejer er nærmest lige glad + nogle af de ting vi har nævnt for ham næsten da vi flyttede ind er ikke blevet lavet endnu, så det her var dråben for vores korte bekendskab.

@Jakub vi er meget sikre på der er svamp, dog har jeg ikke fået taget de bedste billeder af det, det viser det desværre ikke så godt. 

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper.

Det kan være svært at afgøre ud fra dine fotos. Men umiddelbart ser det ud som om der er fugt i væggen og dermed grobund for skimmelsvamp. Da din kæreste døjer med astma, bør i straks flytte, det vil kun forværre hendes helbred.

Jeg fornemmer at der er tale om en privat udlejer. 

Som lejer har i krav på at det lejede er i en god og forsvarlig stand fra lejemålets begyndelse, og det kan man næppe tale om i dette tilfælde. der er tale om en fysisk mangel som udlejer er pligtig at udbedre.

Du skal sende udlejer en skriftlig reklamation over manglen. (anbefalet)

Udlejer har pligt til straks at udbedre manglen, gør han ikke dette senest 14 dage efter modtagelsen af din  reklamation, har du ret til selv at bestille håndværkere og kræve udgiften hertil refunderet af udlejer. Men jeg tror at problemet med fugt er så stort at det ikke vil kunne udbedres indefra din lejlighed. Der kan være mange grudne til fugten, f.eks. utæt tag. Eller utæt faldstamme.

Du har også mulighed for efterfølgende at ophæve lejemålet og kræve erstatning for det tab du har lidt ved at må fraflytte lejligheden.

hvis der er et huslejenævn i din kommune bør du kontakte dette for at få hjælp derfra, alternativt kan du få gratis advokat bistand hos retshjælpen.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:49

Helt enig med AndersYes Meget præcist.

Så til trådstarter er det kun at tage mod de mange gode råd og så komme væk fra den lejlighed.

Tonny

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 19:27

Hej Anders

Mange tak for den gode hjælp du lige har givet min kæreste og jeg. 

Du har beskrevet nogle ting vi slet ikke vidste der var, og nogle rettigheder vi ikke vidste vi have, så det er har virkelig været en stor hjælpforos.

og viskalimorgen snakke meden masse folk som vi håber kan hjælpe os videre og ud af dette mareridt vi er landet i.

Så endnu en gang mange tak!

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 20:02

Hej igen.

Tak for dine fine ord, det glæder mig at kunne hjælpe dig.

og at du forhåbentligt har fået kontakt til nogle kompetente personer som kan hjælpe dig videre, for det er en rigtig kedelig situation du og din kæreste er havnet i, helt uforskyldt.

Må jeg bruge dig og det du skriver som reference på min hjemmeside?

Held og lykke med sagen

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 21:46

Hej

- Ja det må du meget gerne, håber det kan hjælpe andre mennesker, med at kigge godt og grundigt efter næste gang de skal ud og finde en lejlighed! 

M.V.H Kasper franz

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 21:58

Anders Mikkelsen, Nr1:

Du skal sende udlejer en skriftlig reklamation over manglen. (anbefalet)

Udlejer har pligt til straks at udbedre manglen, gør han ikke dette senest 14 dage efter modtagelsen af din  reklamation, har du ret til selv at bestille håndværkere og kræve udgiften hertil refunderet af udlejer.

Hvordan kommer du dog på  at man har lov til det? 

Mvh

Ravn

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Skrevet kl. 22:26

Hej Ravn.

Det skulle være retspraksis ifølge DE`s lærerbog bind 2 i vurdering og salg af fast ejendom side 132 om lejeret.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)