Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af netradio

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Det med at streame musikken ud har jeg desværre ikke det store tekniske indblik i. Derfor vil jeg overlade det til de rette folk.

Du er inde på det helt rigtige. Selvfølgelig skal der streames ud til alle mulige players, så brugerne selv vælger hvor og hvordan de vil kunne høre radioen.

Det med brug af flash vil jeg også lade de rette teknisk-mindede personer vurdere og bruge den bedste måde at streame musikken på.

Tak for dit input. Big Smile

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 22:35

Hej Martin T

Jeg har fået mange gode tilmeldinger fra andre Amino brugere i løbet af i dag, men din kreative tankegang er meget tæt på genial angående salg af radiospots og brug af reklamer pr mail, ligesom Amino bruger det.

Og på internettet kan man jo lave alle mulige præcise målinger omkring antallet af besøg og lyttere.

Dine idéer er virkelig noget der sætter tankerne igang her hos mig. Jeg vil bygge videre på de idéer du er kommet med her.

Tak for det. Big Smile

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 22:54

Hej Michael

Hvordan går dit projekt? Som sagt synttes jeg det er rigtig spændende det du har gang i ;-)

Mvh Jimmi

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 18:22

Hej Jimmi 

Det går fint med projektet, tak.

Jeg har efter mit indlæg, lyttet til de mange feedbacks, der er kommet fra diverse Amino brugere. Der har været rigtig mange gode tilbagemeldinger. 

Jeg har valgt at fjerne alt det der ikke havde noget med radio at gøre, som f.eks. dating, auktion og spil.

Derudover har jeg jo også fjernet det store topbanner, som du vist nok ikke synes så godt om. :-)

Jeg er ikke færdig med at lave om på siden. Mangler lige at lave en justering af mine musik nyheder, så de kommer i et format, hvor de ikke fylder så meget.

Jeg er blevet forslået af en Amino bruger, at lave en Facebook gruppe til opstart af min netradio, hvor brugerne kan støtte op omkring projektet ved at stemme og give deres tilkendegivelse på, at de gerne vil lytte til radioen, når den starter op. På den måde kan jeg jo samle lidt lyttertal sammen til starten. Et tal som sponsorerne jo kan få som udgangspunkt.

Jeg søger stadig efter sponsorer til en opstart og de kan være ret svære at finde. Men det arbejder jeg på.

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 18:56

Yes har været inde og se det i går og den er blevet meget mere professionel, dog skulle du overveje de google annoncer om de skal ligge der ;-)

Det med facebook er en rigtig god ide, jeg har hjulpet 2 netradioe igang på den måde og de fik en del lyttere fra starten. Men man skal huske på, at selvom der er mange der "syntes godt om" så er de ikke sikkert at det giver så meget men helt sikkert en god måde til at komme igang ;-)

Du kunne jo også ramme nogle annoncører på den måde, for de er jo lige så vigtige og måske skulle du smide nogle spots i en konkurrence herinde og i andre fora hvor der er mange virksomheder hvor du så får sat lidt fokus på det ;-)

Ja det med sponsorer er sindsyg svært, men er det til streamingen du bl.a mangler??? Eller er det også til Koda og gramex?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 19:55

Hej Jimmi

Det er til streamingen og især Koda og Gramex. Udover det er der også markedsføringen af radioen og så løn til mig, så jeg kan arbejde med det på et seriøst plan i et fuldtids job. Der skal også indkøbes noget udstyr, som dog kan klares henad vejen. Det er bl.a. mikrofoner, kompressor osv.

Mvh

Michael

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:10

At finde en sponsor til alt dette, er nok lige så svært som at vinde 10 gange i lotto ( Altså få 7 rigtige ;-)

Hvis jeg var dig, ville jeg finde en seriøs investor, hvor du pressentere en god virksomhedsplan som er realistisk, for det du beder om er over 200.000 pr md og her har I ikke engang ret mange lyttere

Eller måske en partner og hvor du ikke går fuldtid men hvor I deles lidt om det hele. Det er godt at have ambitioner og dem skal man selvfølgelig følge.

Jeg startede en netradio for nogle år siden og vi stoppede simpelthen fordi det blev for dyrt at drive fordi vi var 2 der gik fuldtid på det.

Har du undersøgt hvad det koster bare at have 20.000 lyttere??  At have bare 500 lyttere koster ca 7000 pr md og hertil kommer gramex, løn, streaming udstyr m.m. Det er rigtig meget en sponsor skal gå ind og dække, for der er jo ingen garanti for at få solgt noget reklame.

Mvh Jimmi

Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 20:21

Hej Micheal.

Jeg synes bestemt også at lyder som et sjovt og godt initiativ med sådan en netradio, og jeg er også fan af idéen og har selv været en del af branchen i en del år.

Når det så er sagt vil jeg fortælle dig at det er hårdt marked, og at der virkelig er kamp om lytterne - fordi man bliver overrasket over hvor få som faktisk udnytter netradio, selvom det for eksempel mig virker meget naturligt. Derudover en af de første tanker som strejfede mig da jeg læste omkring radio:

•  Målgruppen? - Du skriver at du har en målgruppe på 12-60 men din radio skal køres udelukkende via internettet, jeg tror bestemt at der er et marked, men du skal tænke på at det er langt fra størstedelen på 50-60 som benytter internettet. (eller rettere benytter en net-radio)
  • Hjemmesiden? - Jeg håber ikke at dette er det færdige resultat, da det på mig ikke virker særlig tiltrækkende, prøv evt. med en chat til at lokke brugerne til, også have nogle admins til at styrer chattens sprog, dette kan være en hyggeligt feature, og kan få flere folk til at blive på siden. (Dette er primært til den yngre målgruppe)
  • Artikler? - Hvad er meningen med de mange artikler på sitet, det er en fin idé at læse en eller to, også evt. ha muligheden for at læse flere, men man får jo smidt den ene efter den anden i nakken på sitet.
  • Navnet? Godt valg af navn, jeg synes det klinger godt til befolkningen, og det er noget som alle kan være med på. Yes

Det var en smule konstruktiv kritik, jeg håber at du kan tage det.. 

Med venlig hilsen

Oliver Winther

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 15:32

Hej Oliver

Tak for dit indlæg.

Jeg har rettet målgruppen til, således den hedder 12-50 år. Derudover er jeg ved at lave om på hjemmesiden, så man ikke får smidt alle de artikler i nakken. :-) I stedet for vil der være et par stykker, som man kan vælge at læse ved at klikke på en knap.

Jeg ved at mit projekt er langvarigt og jeg håber at vi snart får set nogle bilradioer med radio stationer fra internettet. Det må da kunne lade sig gøre.

Efter min mening taler alt for internet radio: signalet er noget bedre end fm, en klar og flot lyd at lytte til, både med musik, speaks og ikke mindst også godt for annoncører, når deres reklamespots afvikles.

Når jeg selv kører i bil på en længere strækning og hører Radio 100 fm, må jeg altid skifte over til en anden kanal, da signalet til sidst ikke er andet end skrat og det gider jeg ikke at høre på i en moderne tid med internet. Det er iøvrigt også netradio jeg er til derhjemme.

Teknologien har da heldigvis også fundet vej til stuen, køkkenet eller soveværelset med hensyn til lytning af internet radio. Producenterne har forlængst udviklet og produceret internet radioer, der meget let kan kobles op, enten trådløs eller med kabel.  Så nu venter vi kun på bilradioen. Kom nu med den !! :-)

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 12:03

Hej alle Amino'er !

Så er jeg klar til at starte min internet radio op fra den 1.juni 2011 klokken 9.

I har jo her under dette indlæg kommet med gode bud på hvordan radioen og hjemmesiden kunne gøres bedre. Der har både været ris og ros til mig og det takker jeg for.

Har I lyst til at lytte med på radioen, så foregår det på følgende hjemmeside:

http://radioallstars.dk/

Skulle der endda være nogle af Jer, som via jeres firma kunne tænke at støtte op omkring det store radio projekt, så søger jeg også efter sponsorer. Prisen er fra 1000,00 kr pr måned inklusiv moms. Du kan læse mere om priser på at være sponsor på denne side: http://radioallstars.dk/annoncering.php 

Der bliver skrevet om radioen i den lokale Kolding Ugeavis og annonceret via et banner på dinby.dk/kolding.

Med venlig hilsen

Michael Jacobsen / RadioAllstars.dk

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)