Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af netradio

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi

Tak for svar.

Et banner i toppen af en del af reklame-indtægterne og som kunde vil man jo gerne ses og have noget for sine penge. Det er helt almindeligt med en banner af den størrelse i toppen. Se bare på andre sider som eb.dk, radio100fm.dk og jubii.dk.  De bruger også store størrelser.

Jeg har netop undersøgt lyttertal og priser hos GO FM, som er en radio, der også sender på fm nettet og har fået opbygget en økonomi med studieværter i sendefladen og et større antal lyttere, som bl.a. skyldes at de kan sende på fm. Bilradioerne er desværre endnu ikke udstyret med signal til internettet, hvilket jeg forventer sker inden for et par år.

Lytter tallet hos GO Fm er i følge deres hjemmeside: 44.000 om ugen. Se linket her: http://www.gofm.dk/aviva/media/undersider/lyttertal_4._kvartal_2009.pdf

Et 20 sekunders spot, som mine priser er udregnet til koster således hos GO FM.

48 spots pr dag i 30 dage: 280.800 kr
25 spots pr dag i 30 dage: 146.250 kr
15 spots pr dag i 30 dage: 87.750 kr
5 spots pr dag i 30 dage: 29.250 kr
1 spots pr dag i 30 dage: 5850 kr

Der er ikke taget højde for eventuelle rabatter.

Hos Radio Allstars ser priserne således ud:

20 Sekunders spot

48 spots pr dag i 30 dage: 25.000 kr
25 spots pr dag i 30 dage: 15.000 kr
15 spots pr dag i 30 dage: 10.000 kr
5 spots pr dag i 30 dage: 5.000 kr
1 spots pr dag i 30 dage:  1.000 kr

Derudover vises der i mine priser også ubegrænset antal afvikling og clicks af reklamebanner på alle mine sider. Ved de 3 øverste tilbud vises der også forsidereklame og logo.

Jeg har selvfølgelig ikke nogen fast lytterskare endnu, da udsendelserne først skal startes op, men har planer om at lave en god omgang markedsføring til den tid.

Du skriver at mine priser ligger langt over deres niveau. I det tilfælde må du ha' fået en stor rabat. For ellers kan jeg ikke se det.

Jeg kan oplyse, at jeg har undersøgt markedet og at mine priser er langt billigere end hos de etablerede stationer i landet.

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 12:01

Ang banner så er det rigtigt de andre bruger det, men de er et brand i sig selv det er din netradio ikke men håber da for dig at den bliver.

Ang priser, så er det måske deres vejledende priser men jeg sidder med nogle helt andre priser her og ja de har måske godt 44.000 lyttere, men jeg har faktisk en kampagne hos dem som er billigere end hos dig.

Når jeg kigger på marked, så ligger dit MEGET højre end alle andres for hvad måler du det udfra?? At du allerede regner med at få 50.000 lyttere eller at du måske vil få 1000?

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 13:09

Hej Jimmi

Nej, mit hjemmeside og navnet på den er endnu ikke et brand, men det vil jeg da arbejde på at den kan blive.

Angående de priser du sidder med så lyder det interessant.

Med marked så forventer jeg, at en bred målgruppe vil lytte til radioen og besøge hjemmesiden, da der er produceret mange forskellige og populære produkter, der er gratis at bruge. Hvis musikken i min radio var ung tæppebanker-musik, så ville jeg ikke forvente alverdens lyttere. Men her er det en lytter målgruppe fra 12 - 60 år, der spilles musik for.

Jeg forventer ikke at få 50.000 lyttere fra starten, men det er målet på længere sigt. Hvor mange der vil lytte til radioen er op til hvor meget markedsføring, der bliver lavet og ikke mindst den rigtige markedsføring er vigtig.

Du må gerne give mig din vurdering af hvad mine priser i stedet burde være for en nyopstartet radio. Hvis du vil sende en PB til mig, så vil det være fint.

Tak for dit feedback på indlægget.

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 13:18

Hej Peter

Tak for dit syn på sagen. Det er rart med positiv feedback.

Idéen med musik video'er er rigtig god, hvilket jeg vil ha' i tankerne, når jeg starter udsendelser op. Det kræver naturligvis en masse bearbejdning af videoerne og et software program, der kan afvikle det.

Mvh

Michael Jacobsen

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:19

Hej Michael,

Dine aftaler med KODA og Gramex eller NCB skal fremgå af hjemmesiden.

Husk at disse aftaler SKAL være på plads inden du sender, da du ellers få en sag i retten.

Dbh. Sven Philipsen

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 13:31

Hej Sven

Tak for din information.

Mine år i radio branchen har tit mindet mig om musik afgifterne med aktørerne, KODA og Gramex. Derfor har jeg også fra første dag i mit projekt med netradioen, været meget opmærksom på at have aftalerne med betalingen til musik i orden, inden opstart.

Jeg har også talt med dem et par gange om en aftale til min netradio for at høre om priser og krav til aftalen.

Mvh

Michael Jacobsen

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 13:41

hvis jeg skulle lave en radio ville jeg vælge en målgruppe der var noget i retning af 12-40 da der er flest unge der er på nettet og ikke gamle der på 60 der sidder og surfer hele dagen eller du kunne dele det lidt op og lave en for de "gamle" og en for de "unge" der er bare sådan jeg ville gøre det men ellers fedt projekt 

ps jeg har ikke lavet komma fordi tasten er i stykkerCool

Tilmeldt 5. Sep 10
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 13:41

hvis jeg skulle lave en radio ville jeg vælge en målgruppe der var noget i retning af 12-40 da der er flest unge der er på nettet og ikke gamle der på 60 der sidder og surfer hele dagen eller du kunne dele det lidt op og lave en for de "gamle" og en for de "unge" der er bare sådan jeg ville gøre det men ellers fedt projekt 

ps jeg har ikke lavet komma fordi tasten er i stykkerCool

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Sep 10
Skrevet kl. 13:48

Hej Rami

Tak for svar.

Jeg vil vurdere om aldersgruppen for lyttere skal sættes lidt ned.

Ps.: Jeg håber du får fat i et nyt tastatur, så du kan bruge dit komma igen. Big Smile

Mvh

Michael Jacobsen

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 14:17

Her er lige noget der slog mig: "Du mangler virkelig at udnytte at du er live paa internettet, og direkte forbundet med alle dine kunder". Saa angaaende priser paa radio spots hvad saa med bare at charge 1 øre* per lytter for et 5 sekunder radio spot? Saa slipper du for alt det med at saette priser baseret paa et gaet om hvor mange personer der er online.

Samtidig boer du give dine brugerne(Lytterer) mulighed for at registrere sig som lytterer, hvor de saa kan udfylde statestik om hvem de er. (Placering**, Navn Alder Interesser og Lignende). Paa den maade kan du saa sender 'personlige' reklamer til hver enkelt bruger baseret paa hans statestik, og dette skulle gerne kunne indbringe en hoejere pris end ellers..

Saelg det som en service: "Er du som mand ogsaa traet at at faa tilbudt laebestift?? Saa login paa websitet og udfyld din profil idag, saa saender vi dig reklamer fra de af vores annoncoere som mener de har et godt tilbud til dig. "

**Kan du ogsaa faa rimelig automatisk saa du har god mulighed for at saelge lokale reklamer. Lad dig ikke skraeme af din lidt uheldige erfaring med at bruge ip til at blokere. Det skulle vaere muligt uden de helt store problemer, saa stor er danmark jo hellerikke.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)