Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO spørgsmål om linkbuilding fra udenlandske til danske sider

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vil gerne spørge jer SEO velbefærdede mennesker, om linkbuilding fra en udenlandsk side til min danske hjemmeside vil give noget på danske søgninger, hvis vi samtidig forestiller os at ankerkteksten er et keyword på dansk.

Med andre ord, hvis jeg placerer et dofollow link til min hjemmeside, f.eks med keywordet "glaskrukker" i ankerteksten på en engelsk side med engelsk tekst, vil det så give min danske side på dansk noget værdi rent seo-mæssigt i Google, når danskere søger efter "glaskrukker"?

Og hvis ja, giver det så lige så meget som hvis det var et link fra en dansk side? (hvis vi forestiller os den danske og engelsk sprogede side er lige stærke)

Grunden til jeg spørger, er fordi man efterhånden kan finde så mange udenlandske gode linkbuilding services til en meget billig pris, så det ville jo være dejligt hvis man kunne gøre brug af dem til sine danske sider.

Håber at se om nogen vil forbarme sig over mit spørgsmål....

På forhånd tak
Jean-Michel C.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 09:25

Det vil have en effekt, men effekten er ikke ligeså stærk som hvis I får linket fra en dansk side, såfremt vi forestiller os at den danske og engelske side har samme "neutrale SEO værdi".

Hvis du fik et link fra Apple.dk, vil dette betyde mere, end hvis du fik det fra Apple.com, hvis din side er på dansk. Det sagt, så har jeg selv haft nogle positive oplevelser med at en engelsk hjemmeside linker til en dansk, men det er som regel hårdere arbejde. Det gode er, som du selv siger, at der er et hav af muligheder for at få links internationalt. Nogle artikelkataloger med høj pagerank, er også flersprogede, så selvom artiklen så er på en "international side", kan du stadig få et rigtig godt dansk link ud af det, med det rette indhold og en god artikel.

Håber det hjælper.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:11

Rune Jensen:
Det vil have en effekt, men effekten er ikke ligeså stærk som hvis I får linket fra en dansk side

Rune Jensen:
Hvis du fik et link fra Apple.dk, vil dette betyde mere, end hvis du fik det fra Apple.com

Rune Jensen:
Det sagt, så har jeg selv haft nogle positive oplevelser med at en engelsk hjemmeside linker til en dansk, men det er som regel hårdere arbejde

Jeg kunne godt tænke mig at se noget der bakker dette op - eventuelt fra Google selv et sted. Jeg afviser ikke at det ikke skulle være rigtigt, men jeg vil bare gerne se noget der bakker det op.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 12:18

Her er blot nogle få indlæg, men der kan findes mange om det på Google. Det er ganske logisk, at Google forsøger at placere en dansk hjemmeside højere, hvis danske sider linker til den, end hvis engelske gør, da dette indikerer mere direkte, at den er relevant for danskere.

http://www.seoguru.nl/seo-blog/update-seo-tutorial-on-geo-targeting-and-language-targeting/
http://knol.google.com/k/multilingual-seo#

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:46

Rune Jensen:

Her er blot nogle få indlæg, men der kan findes mange om det på Google. Det er ganske logisk, at Google forsøger at placere en dansk hjemmeside højere, hvis danske sider linker til den, end hvis engelske gør, da dette indikerer mere direkte, at den er relevant for danskere.

http://www.seoguru.nl/seo-blog/update-seo-tutorial-on-geo-targeting-and-language-targeting/
http://knol.google.com/k/multilingual-seo#

Jeg kunne også godt tænke mig at se noget mere konkret på emnet ...GEO targeting og Sprogdefinering er fint nok ...men syntes også at jeg har læst noget om Neighbourhood ...altså at Google bruger links til at definere ens nabolag med ...nogen der har trovrdige links på emnet?

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 16:57

Spædende emne, følger lige med her.
Hvis der er nogen der har noget information på emnet må de gerne meget gerne smide noget information indover.

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Fra Esbjerg
Tilmeldt 13. Sep 06
Indlæg ialt: 638
Skrevet kl. 22:27

Hejsa

Tak for svar, men må indrømme jeg er nysgerrig for at høre om der er andre der vil give sit besyv med, og måske kan uddybe eller bekræfte.

På forhånd tak!

Jean-Michel C.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:36

Hmm jeg er uenig, i den påstand bare så længe anchor teksten er den samme, på dansk og Siden har mindst et link så får du noget ud af det.

Eks. lad os bare tage et ezine som eksempel.

de links du får fra sådan en side er ekstremt meget værd. af 3 grunde.

1. google elsker e-zines

2. du får 1000 links for et links pris.

3. en side som e-zine articles har ikke bare en enorm seo værdi, men har også ekstremt mange besøgende.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Skrevet kl. 22:45

Det er indiskutabelt, at et link fra en side med høj SEOværdi, er meget værd, uanset hvilket sprog det er skrevet på.

Men hvad er mest værd? Lad os sige at vi får et link fra to artikeldatabaser med nøjagtig samme SEOværdi (usandsynligt, men blot som eksempel), hvoraf den ene er dansk og den anden er engelsk. Her mener jeg jo, at den danske giver lidt mere end den engelske, fordi der ganske naturligt vil være mere relateret indhold fra den danske side, end engelske, såfremt siden der linkes til også er dansk.

Det er naturligt, logisk og det der gavner søgerne bedst.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 22:51

Rune Jensen:

Det er indiskutabelt, at et link fra en side med høj SEOværdi, er meget værd, uanset hvilket sprog det er skrevet på.

Men hvad er mest værd? Lad os sige at vi får et link fra to artikeldatabaser med nøjagtig samme SEOværdi (usandsynligt, men blot som eksempel), hvoraf den ene er dansk og den anden er engelsk. Her mener jeg jo, at den danske giver lidt mere end den engelske, fordi der ganske naturligt vil være mere relateret indhold fra den danske side, end engelske, såfremt siden der linkes til også er dansk.

Det er naturligt, logisk og det der gavner søgerne bedst.

Indtil videre er det blot indikationer, og ikke fakta du er kommet med.

Det er muligt at det er logisk og BURDE give bedre værdi, men indtil nu har jeg ikke set noget bevis for det - og heller ikke fra the big G them self.
Stadig vil jeg ikke udelukke at det forholder sig som du påpeger, men det er ikke bevist, så indtil nu må det være et grå-område, som ingen rigtig har styr på. Jeg gad godt høre noget fra Demib i denne debat.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)