Hej Aminoer Vil gerne spørge jer SEO velbefærdede mennesker, om linkbuilding fra en udenlandsk side til min danske hjemmeside vil give noget på danske søgninger, hvis vi samtidig forestiller os at ankerkteksten er et keyword på dansk. Med andre ord, hvis jeg placerer et dofollow link til min hjemmeside, f.eks med keywordet "glaskrukker" i ankerteksten på en engelsk side med engelsk tekst, vil det så give min danske side på dansk noget værdi rent seo-mæssigt i Google, når danskere søger efter "glaskrukker"? Og hvis ja, giver det så lige så meget som hvis det var et link fra en dansk side? (hvis vi forestiller os den danske og engelsk sprogede side er lige stærke) Grunden til jeg spørger, er fordi man efterhånden kan finde så mange udenlandske gode linkbuilding services til en meget billig pris, så det ville jo være dejligt hvis man kunne gøre brug af dem til sine danske sider. Håber at se om nogen vil forbarme sig over mit spørgsmål.... På forhånd tak |
Det vil have en effekt, men effekten er ikke ligeså stærk som hvis I får linket fra en dansk side, såfremt vi forestiller os at den danske og engelske side har samme "neutrale SEO værdi".
Hvis du fik et link fra Apple.dk, vil dette betyde mere, end hvis du fik det fra Apple.com, hvis din side er på dansk. Det sagt, så har jeg selv haft nogle positive oplevelser med at en engelsk hjemmeside linker til en dansk, men det er som regel hårdere arbejde. Det gode er, som du selv siger, at der er et hav af muligheder for at få links internationalt. Nogle artikelkataloger med høj pagerank, er også flersprogede, så selvom artiklen så er på en "international side", kan du stadig få et rigtig godt dansk link ud af det, med det rette indhold og en god artikel.
Håber det hjælper.