Cloaking er ikke hvad jeg mente. Og jeg vil ikke mene at mit sidste forslag er at Cloaking. Jeg vil kalde det Dynamisk White hat hvis jeg skal kalde det noget.
Og lad mig lige få det på det rene bare så der ikke er nogen der misforstår mig. Jeg kunne aldrig finde på at bruge små skumle teknikker på en kundes site. Men på mit eget test site som jeg ikke anvender til andet end at lege og prøve forskellige teknikker af er der jo ingen fare for at lege som en gal.
Med hensyn til hvad jeg skrev tidligere om hvad jeg gjorde, er vi sådan set 100% enige og lige efter at jeg havde trykket submit fortrød jeg også. Men bordet fanger jo desværre, så det var jo lidt sent at gøre noget ved det. Lad os kalde det en smutter :)
Men nu tilbage til emnet. Jeg vil ikke mene at der er noget i vejen med ovenstående teknik, da du jo viser det samme til såvel bruger som google. Du ændre blot dynamisk tingene for brugeren, hvad man jo af gode grunde ikke kan gøre for google. Du skjuler ikke noget for brugeren alt hvad google kan se kan brugeren. Så jeg vil mene at den skulle være o.
Men hvis du har input eller andre idéer så vil jeg da meget gerne høre dem. Faktisk rigtig gerne :)
Og lad mig lige få det på det rene bare så der ikke er nogen der misforstår mig. Jeg kunne aldrig finde på at bruge små skumle teknikker på en kundes site. Men på mit eget test site som jeg ikke anvender til andet end at lege og prøve forskellige teknikker af er der jo ingen fare for at lege som en gal.
Med hensyn til hvad jeg skrev tidligere om hvad jeg gjorde, er vi sådan set 100% enige og lige efter at jeg havde trykket submit fortrød jeg også. Men bordet fanger jo desværre, så det var jo lidt sent at gøre noget ved det. Lad os kalde det en smutter :)
Jamen, så er alt jo fryd og gammen. Jeg forstod dit indlæg som, at det var på din firmaside, at du hyggede dig med at praktisere skumle ting.
Men testsider er testsider og kan behandles derefter. (Ikke at jeg selv overhovedet roder med cloaking i nogen form).
Delvis cloaking kan skam også godt give problemer. Jeg har arbejdet med store kunder i USA, der blev smidt helt ud, blot fordi der manglede nogle ganske få informationer på de sider brugerne fik, frem for det Google så.
Når man bevæger sig ud i den slags løsninger stiger risikoen. Det kommer man ikke udenom. Hvis samme resultater - eller bedre, kan opnås næsten ligeså let uden at løbe denne risiko, bør man gøre det. Og det mener jeg er tilfældet i trådstarters situation.
Man skal passe på med at sige om Google kan se det eller ikke, for reelt set ved vi ikke hvor meget Google kan læse og fortolke. Der skulle ikke være noget i teknologier som gør at Google eller andre for den sags skyld, ikke kan læse det. Spørgsmålet er så bare om de bruger informationerne til noget.
Efter min mening er den løsning som er blevet lavet på hjemmesiden, Meget dårlig i forhold til søgemaskinerne. Er der en grund til det er lavet som det er?
Hvorfor har hvert emne ikke bare sin egen side? er du bekymret for loadtiden? eller hvad er det lige der gør at du har valgt som du har valgt.
Jeg selv ville gøre det på denne måde:
Alle siderne som popper op i lightboxen, skal i stedet have deres egen side med design og det hele
Der skal laves en liste som kan tilgås via links, fx hvor man kan trykke københavn -> bordtennis Og alle bordtennisbanerne i københavn listes så.
Du skal stadig have din hurtigsøger, da den anden vej jo er lidt langsommelig for en bruger, den skal dog i stedet for at åbne banerne i en lightbox åbne op på deres egen side. fx startende med den første bane og så kan man derfra gå videre til de andre baner som er i samme område. ligesom nu, men bare ikke i en lightbox.
Du skal overveje om du skal have frem tilbage knapperne til at fungerer som de gør nu, for er der mange baner, er det ikke så brugervenligt igen.
Det er den bedste metode jeg lige kunne komme frem til ud fra de 5 minutter jeg lige har brugt på at kigge på din hjemmeside.
Håber det hjælper dig lidt :) og så tilbage til arbejdet for mig :)
Frank: Nej nej det ville jo være en mindre katastrofe hvis google blev sur på den side, det er jeg ikke sikker på at jeg er modig nok til at prøve der :)
Jeg må give Mikkel ret. Hvis man kan opnå samme resultat uden brug af ninja trick så er det nok helt klart den bedste vej frem Men i nogen ganske få tilfælde er der ingen vej uden om og så står man jo ved en skille vej om enten at undlade den smarte ting man gerne vil lave eller tage chancen.
Men Mikkel har ret hvis man kan opnå samme resultat ved at opføre sig pænt så er der ingen grund til at bevæge sig ud i de snævre områder.