Hvis der ikke skal ekstremt meget indhold så ja. Det er noget med at skjule nogen div lag med javascript. alt sammen ret nørdet.
Hvis indholdet ikke ligger på siden (dvs. bliver genereret serverside og vist til brugeren/google) så kan den ikke se det. Sagt med andre ord hvis man laver sin popup og henter indholdet ind i den via ajax så kan google ikke se det.
Hvis man snyder og viser en side til google botten og en anden til brugeren. Så kan den godt. Dette er dog uden på kanten af black-hat seo. Dette er ikke nødvendigvis et problem (med mindre de opdager det :)
Der er også en anden metode, det er lidt snyd og teknisk meget krævende. Men til gengæld er det noget google ikke har noget imod, da du ikke snyder den. (personligt er jeg bedøvende ligeglad med hvad google syntes, hvis jeg kan snyde den har jeg ingen kvaler med at gøre det. :)
Vi har lavet en løsning på vores site, det er ikke helt det samme vi gør men teknikken kunne måske drejes til samme formål: Det går ud på at hente dynamisk indhold via asp eller php, dette ser google. du viser bruger og google en forskellig tekst hver gang de kommer ind på siden. samtidig udskifter du indholdet med ajax, (dette ser google ikke men brugeren af sitet gør.) på den måde får du vist google hele indholdet og du kan samtidig gøre det lækkert for din kunde.
Håber at det hjalp. ellers skal jeg gerne prøve at se om jeg kan gøre det lettere forståeligt. havde lidt travlt da jeg skrev ovenstående :)