Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan google finde information fra "pop-up vinduer"?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 24. Aug 10
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 18:22

Hvis du mener boksen som vises når man trykker "søg", så er det ikke et pop-up.

Om Google's crawler ser indholdet, kommer an på om det er til stede i koden når siden loades eller om det indsættes senere, eksempelvis med javascript/ajax.

Hvis det er noget som bare er gemt med display:none;, så er spørgsmålet nok nærmere om Google ikke bare ignorerer det.

Tilmeldt 6. Feb 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 18:27

Jeg mener den information fra den guide over sportsbaner man kan klikke sig ind på, gennem linket. Jeg mener om den kan finde den tekst?

Mvh Jakob / Sportnu.dk

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 117
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 18:43

Hvis der ikke skal ekstremt meget indhold så ja. Det er noget med at skjule nogen div lag med javascript. alt sammen ret nørdet.

Hvis indholdet ikke ligger på siden (dvs. bliver genereret serverside og vist til brugeren/google) så kan den ikke se det. Sagt med andre ord hvis man laver sin popup og henter indholdet ind i den via ajax så kan google ikke se det.

Hvis man snyder og viser en side til google botten og en anden til brugeren. Så kan den godt. Dette er dog uden på kanten af black-hat seo. Dette er ikke nødvendigvis et problem (med mindre de opdager det :)

Der er også en anden metode, det er lidt snyd og teknisk meget krævende. Men til gengæld er det noget google ikke har noget imod, da du ikke snyder den. (personligt er jeg bedøvende ligeglad med hvad google syntes, hvis jeg kan snyde den har jeg ingen kvaler med at gøre det. :)

Vi har lavet en løsning på vores site, det er ikke helt det samme vi gør men teknikken kunne måske drejes til samme formål: Det går ud på at hente dynamisk indhold via asp eller php, dette ser google. du viser bruger og google en forskellig tekst hver gang de kommer ind på siden. samtidig udskifter du indholdet med ajax, (dette ser google ikke men brugeren af sitet gør.) på den måde får du vist google hele indholdet og du kan samtidig gøre det lækkert for din kunde.

Håber at det hjalp. ellers skal jeg gerne prøve at se om jeg kan gøre det lettere forståeligt. havde lidt travlt da jeg skrev ovenstående :)

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 18:45

der blev postet imens jeg skrev :)

og det er siden gået op for mig at jeg ikke er helt sikker på at jeg er med på hvad du mener, kan du uddybe lidt? :)

Tilmeldt 24. Aug 10
Skrevet kl. 18:45

Det har jeg svaret på :-)

Jeg kan se at du henter informationerne med ajax, jeg vil derfor påstå (uden at have med SEO at gøre) at Google ikke vil se indholdet af din "pop-up".

EDIT: Rene's indlæg er kommet efter, at jeg begyndte at skrive dette.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 18:49

I dit tilfælde skal brugeren gøre noget aktivt for at finde indholdet. Indholdet er ikke pre-loadet  - og selvom Google godt kan læse ajax, behøver det ikke at betyde at du får noget som helst værdi ud af denne tekst.

I dit tilfælde vil jeg uden at have studeret din kode længere end ½ minut sige nej. Du bør finde et alternativ, hvis du vil have en masse værdi. Eventuelt lav en side for hver "popup" og link til dem. På den måde får du mere råt linkjuice, flere sider i Google og mere unikt indhold.

Held og lykke med projektet ;)

- Og jo det hedder også en popup, selvom den ikke kommer frem i et nyt vindue.

Tilmeldt 24. Aug 10
Skrevet kl. 19:02

Nej, det er det ikke.

Det er et modal vindue.

Fra Randers
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  webnoerd.dk WEBNØRDERNE Skrevet kl. 19:23

Jeg har fået en idé du kan bruge :)

- det indhold du gerne vil vise har du liggende på fysiske sider andre stæder i din shop.

- du linker til disse sider andet steds fra så du kan guide google hen til dem

- og så henter du indholdet fra de sider med ajax eller lignende og viser det til brugeren.

fordelene er at du ikke snyder "google" og du viser samtidig det indhold, du ønsker hvor du ønsker til dine kunder. Gjort rigtig burde dette være en ganske brugbar løsning. Hvor du både gør google glad og dine kunder :)

Håber at det gav mening.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 02:14

Hej René,

Jeg er lige nødt til at komme med to kommentarer:

1) For langt de fleste kan det ikke betale sig at løbe risikoen med forskellige former for cloaking og andre tricks i forhold til Google, da gevinsten ved at snyde sjældent står mål med risikoen, hvis man bliver fanget. (Med lidt kreativ tankegang kan man som regel indenfor rammerne få tilpasset indholdet af sin side, så skumle tricks bliver unødvendige). Og hvis man kaster sig ud i cloaking, som du nævner her, er det lige vel frisk at skrive "Dette er ikke nødvendigvis et problem (med mindre de opdager de". Konsekvensen kan jo være, at man bliver deindekseret - og det er et problem for de fleste websiteejere..

2) Jeg ville være varsom med at skrive det på åbne fora, hvis jeg cloakede på min egen hjemmeside. Læs f.eks. Demibs nylige blog-indlæg om at røve en bank.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)