Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kan google finde www.designhojskole.dk når den er redirected til www.roedding-hoejskole.dk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Rødding
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har købt en række domæner med dejligt logiske navne. Men Google har ikke fundet dem endnu. Jeg spekulerer på om det er fordi de er redirected (med en 301 redirect) til en underside på hovedsiden eller Google bare ikke har fundet dem endnu?

Jeg vil tillade mig at beskrive samtlige domæner for dem der måtte være interesseret:

www.designhojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i Design & Innovation som arbejder med grafisk design, industriel design, arkitektur og mode. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?design-innovation som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

www.journalisthojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i journalistik & Mellemøsten som arbejder med journalistik med fokus på Mellemøsten, integration og Islam. Den henvender sig jo primært til unge der vil studere på journalisthøjskolen eller journalistuddannelserne på SYddansk Universitet eller RUC. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?journalistik-ellemoesten som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

www.musikhojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i musik, kaldet Musiclab & producer som arbejder med musik på mac med fokus på at bruge Logic Studie som bund for at producere sin egen musik indenfor mange forskellige genrer. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?music-lab-producer som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

Så er der www.politikhojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i politik & Spin som arbejder med det politiske spekter, både nationalt og internationalt. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?politik-spinsom altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

www.bliv-klar-til-grafisk-design.dk som er et 1 månedskursus for de unge der vil forberede sig til at bestå optagelsesprøverne på Mediehøjskolen, skolen for visuel Kommunikation eller Designskolerne. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?grafisk-design-5 som altså er en underside til www.roedding-hoejskole.dk

www.vejentildesign som beskriver hvilke uddannelser man kan tage hvis man vil læse grafisk design, industriel design, arkitektur og mode. Og altså med andre ord ønsker at studere på Mediehøjskolen, skolen for visuel Kommunikation, arkitektskolen, Teko eller Designskolerne Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?grafisk-designer-industriel-designer-arkitekt-modedesigner-illustrator som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

Og til sidst www.vejentiljournalistik.dk som beskriver hvilke uddannelser man kan tage hvis man vil studere til journalist. Altså med andre ord henvender den sig til unge der vil studere på journalisthøjskolen eller journalistuddannelserne på Syddansk Universitet eller RUC. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?hvordan-bliver-man-journalist som altså er en underside til www.roedding-hoejskole.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 09:52

Hej Nikolaj,

Google kommer aldrig til at indeksere alle jeres ekstra domæner, hvis de er 301-redirected til jeres hovedsite.Så ligger der jo intet indhold på dem, og Google har ingen grund til at optage dem i indekset. Ligeledes får I heller ingen gevinst på f.eks. søgeordet designhøjskole ved at have domænet designhojskole.dk og redirecte det.

Det er kun, hvis folk direkte skriver designhojskole.dk i browseren, at det domæne giver noget værdi. (Eller hvis der er sider, hvorfra der linkes til designhojskole.dk).

Der skal noget indhold på domæner, hvis de skal indekseres.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:04

Frank Hellerup Madsen:

Hej Nikolaj,

Google kommer aldrig til at indeksere alle jeres ekstra domæner, hvis de er 301-redirected til jeres hovedsite.Så ligger der jo intet indhold på dem, og Google har ingen grund til at optage dem i indekset. Ligeledes får I heller ingen gevinst på f.eks. søgeordet designhøjskole ved at have domænet designhojskole.dk og redirecte det.

Det er kun, hvis folk direkte skriver designhojskole.dk i browseren, at det domæne giver noget værdi. (Eller hvis der er sider, hvorfra der linkes til designhojskole.dk).

Der skal noget indhold på domæner, hvis de skal indekseres.

Ikke for at gå i peditesser :) men jeg tror du skulle have skrevet at indholdet aldrig vil blive indekseret, og ikke at domænerne aldrig vil blive indekseret :) men det er en mindre detalje.Big Smile

Men ja som Frank siger (efter min rettelse), så vil dine domæner blive indekseret bedre/hurtigere og ikke mindst få højere værdi og rank hvis der kommer indhold på domænerne, og der ikke redirectes.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:14

KTJ-Media.dk:

Ikke for at gå i peditesser :) men jeg tror du skulle have skrevet at indholdet aldrig vil blive indekseret, og ikke at domænerne aldrig vil blive indekseret :) men det er en mindre detalje.Big Smile

Nej, den var nu god nok. Der er ikke noget indhold på domænerne, når de blot 301 redirectes, og derfor bliver de ekstra domæner ikke optaget i Googles indeks.

Ganske på samme måde som, at der ikke er noget indhold på www.densynligemand.dk, der bliver redirected til densynligemand.dk - og derfor er www.densynligemand.dk ikke indekseret i Google på trods af, at nogle linker til domænet.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 10:24

Hej Nikolai

Som skrevet for et par dage siden i en anden tråd, kan du udnytte de andre domæner ved at lave relevant indhold på dem. På den måde får både Google og brugerne noget ud af siderne. I kan på de forskellige sider henvise til jeres hovedside og dermed få folk den vej igennem.

Det skal gøres ordentlig og nydeligt og undlad at kyle skrald ind på dem, ikke at jeg tror i vil gøre det, men så er det sagt. Smile

Mange hilsner,

Mathias

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:26

Frank Hellerup Madsen:

Nej, den var nu god nok. Der er ikke noget indhold på domænerne, når de blot 301 redirectes, og derfor bliver de ekstra domæner ikke optaget i Googles indeks.

Ganske på samme måde som, at der ikke er noget indhold på www.densynligemand.dk, der bliver redirected til densynligemand.dk - og derfor er www.densynligemand.dk ikke indekseret i Google på trods af, at nogle linker til domænet.

Det passer nu ikke. Google kan godt indekserer sider selvom de ikke har noget indhold og bliver redirected til et andet sted. lavede en test for ca 1-2 måneder siden. hvor jeg fx linkede til domænerne:

kimtetzlaff.dk
flashdesigns.dk

Samt nogle andre domæner. Fælles for dem alle er at de 301 redirecter over til en underside på ktj-media.dk, eksakt som trådstarter siger.

og som du kan se så er domænerne indekseret, men de vil aldrig komme til at ligge rigtig godt da der ikke er noget indhold der kan indekseres.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 10:39

KTJ-Media.dk:

Det passer nu ikke. Google kan godt indekserer sider selvom de ikke har noget indhold og bliver redirected til et andet sted. lavede en test for ca 1-2 måneder siden. hvor jeg fx linkede til domænerne:

kimtetzlaff.dk
flashdesigns.dk

Samt nogle andre domæner. Fælles for dem alle er at de 301 redirecter over til en underside på ktj-media.dk, eksakt som trådstarter siger.

og som du kan se så er domænerne indekseret, men de vil aldrig komme til at ligge rigtig godt da der ikke er noget indhold der kan indekseres.

Flashdesigns svarer med noget indhold på domænet: http://www.flashdesigns.dk/images/flash/topbanner.swf, så der forstår jeg godt, at den kan indekseres. Var de andre domæner helt ubrugte, før du lavede testen? (eller alternativt indekseret med placeholder-sider, før de blev redirected?). Interessant på en akademisk og i praksis ligegyldig måde, hvis Google faktisk gider indeksere domæner, som kun har været 301'et hele deres liv.

Nå, men uanset er vi enige om essensen. At der ikke bliver nogen rankingværdi ud af redirecte domæner på den måde som beskrevet her.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:41

Frank Hellerup Madsen:

Nå, men uanset er vi enige om essensen. At der ikke bliver nogen rankingværdi ud af redirecte domæner på den måde som beskrevet her.

Helt korrekt :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:34

Med al respekt, så blander I alle sammen tre ting sammen: Crawling, Indeksering og Ranking.

Google crawler kun de sider som de MÅ og KAN få adgang til. Hvis siderne er spærret eller hvis de redirecter permanent til andre sider, så crawler de dem naturligvis ikke. Og hvis en side er helt tom for indhold, så er der heller ikke rigtig noget at se på.

Indeksering er en helt anden sag. Over 30% af hele Googles indeks består af sider som de aldrig har besøgt - enten fordi de ikke lige har nået det eller fordi de ikke kan eller må få adgang. Indekseringen sker så alene på baggrund af links til siderne - eller hele domæner.

Sider der er indekseret uden at blive crawlet vil normalt ikke ranke på noget som helst - andet end en søgning direkte på domænenavnet. Og det vil, som det også er tilfældet med eksemplerne ovenfor, fremstå i søgeresultaterne alene med URL'en - ingen TITLE eller description (for de har jo som sagt ikke fundet noget på siden).

Grunden til at Google medtager dem alligevel er for at sikre, at hvis der er nogle der søger direkte efter disse domæner eller specifikke websider, så kan de finde dem - også selvom Google kun kender dem fra anden hånd (via links).

Så tilbage til trådstarers spørgsmål, så har de ekstra (mundrette) domæner du har indkøbt så godt som ingen værdi i søgemaskinerne på den måde du bruger dem. Du skal have lavet noget indhold på de domæner, der matcher dem, hvis du for alvor skal have en værdi ud af dem. Eller du skal nøjes med at bruge dem til off-line markedsføring, hvor adresserne måske kan være lettere at huske. Men det udvander så tilgængeld dit brand-domæne og kendskabet til dette. Så det er heller ikke sikkert det er den bedste løsning.

Med mindre du har resurserne til at arbejde med mange domæner, så vil jeg anbefale dig at du dropper det og fokuserer 100% på dit brand-domæne. Det er bedre at gøre en ting godt - end mange ting dårligt. Ikke mindst i forhold til SEO!  :)

Fra Rødding
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:32

mange tak for de mange gode svar. Jeg er novice indenfor optimering, men forsøger at lære så meget som muligt. Derfor havde jeg også kastet mig u di denne disciplin med de erkstra domæner, for at lære hvad der virker og ikke virker. Jeg har nu prøvet med http://www.designhojskole.dk/ at lave en html side med det allermest nødvendige. Den linker så i høj grad til både www.roedding-hoejskole.dk og undersiden http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?design-innovation

Så må jeg jo se om det virker. Er der nogen kloge hoveder der kan se om jeg kan optimere siden bedre ved at ændre noget, lave mere tekst eller skrive noget andet?

Jeg er desværre ikke CSS nørd, så mine links driller lidt (de er skubbet en mm ned i fht resten af teksten) Er der nogen der ved hvorfor de gør det? Går ud fra det er noget i mit stylesheet, men ikke om jeg kan finde fejlen!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)