Hej, har læst mig frem til at en masse laver deres design i Photoshop, men jeg forstår ikke hvordan man kan lave designet i et billedbehandlingsprogram, er der nogle som kan forklare mig hvordan man laver design i Ps?
Det er bestemt ikke for sent for dig at lære hvordan man laver et website i photoshop. Og jo det er muligt, faktisk er næsten alt grafisk arbejde muligt i photoshop. Du kan også selv lære det.
Jeg vil råde dig til at du starter med at finde frem til nogle eksempler på google i hvordan man fx laver et logo, nogle knapper og hvordan man skaber disse ting fra bunden, når du kan dette, er du meget bedre rustet til at gå i gang med at lave din helt egen hjemmeside. MEN, det tager tid, mange år før du bliver ekspert på området.
Så hvis du går og ønsker dig en webshop eller en forretning, vil jeg overveje om det er tiden værd kontra at købe en hjemmeside, som der med garanti er nogle herinde der kan hjælpe dig til.
Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis
Det foregår på den måde at man 'tegner' hvordan man kunne tænke sig siden skulle se ud, og derefter 'klipper' man de forskellige grafiske elementer ud og sætter dem sammen igen med html/css. På den måde kan man sørge for at tingene passer sammen helt perfekt, og det er let at redigerer da man bare ændre i photoshop og efterfølgende gemmer de nye udklip.
Men altså vil godt gøre opmærksom på at man ikke undgår at ligger tekst osv. ind ved hjælp af html/css/php ect..
Hvis du skal lave en hjemmeside vil jeg anbefale dig www.wordpress.org, det er et CMS system du kan få til at gøre rigtig mange ting (og der er det også muligt at anvende photoshop til at lave layout).