Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få støtte fra det offentlige og gå på røven....

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:

Argh.. Er det ikke voldsomt billigt at "være sur" på Amino, når det er ganske ufarligt og uvirksomt? Folk bakker op som fluer på en varm sommerdag, jeg forstår det ikke. Hvis de, der støtter Martin, var i overtal ville verden nok se anderledes ud. MEN det gør den ikke, hvorfor? Er det ikke de samme personer som støtter Martin, som bør påvirke deres omgivelser. Og de med tilpas viden, skulle de ikke påvirke masserne?

Der er ingen strategi bag dette indlæg, og det giver derfor ingen mening at støtte det. Selvom vi er enige med Martin. Mit gæt: 99,9% af tilhængerene af dette indlæg læser det, skriver "Martin du er sej" og glemmer alt om det.

Så, hvad skal vi egentlig med dette indlæg, som i bund og grund er uplanlagt, uigennemtænkt og nytteløst. En mand der fløjter fordi han koger over ummidlbart efter en løbetur - Hurra.

Dennis

Hej Dennis

Indtil nu er videoen set mere end 1.200 gange og i løbet af nogle dage er vi over 2.000.
Det er ikke meget i forhold til så meget andet, men jeg har den tro at vi alle kan gøre en lille forskel og det er så en del af min.
Og jeg kan se på kommentarerne her, på Youtube og på thorborg.tv at folk er glade for den og har fundet den inspirerende. Så jeg syntes nu den har et formål.

Men nu har du selv brugt tid på at skrive et indlæg her, hvad har du fået ud af det?

Dbh Martin

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:13

Super godt indlæg. Det ville være godt hvis konen havde ligeså mange guldkorn med hjem hver gang hun løber en halvmarathon Smile

Jeg anede slet ikke at aviserne fik tilskud og kan heller ikke se hvad det skal gøre godt for.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 08:48

Først troede jeg der var tale om en genudsendelse, for det har godt nok været sagt mindst lige så entusiatisk før, - og der fik det også stor bevågenhed.. Denne gang knap så meget.

Man må jo give Martin at han har et taknemmeligt publikum, - det er jo almen viden at unge ikke læser aviser så hvad skulle det egentligt rage dem om aviserne eksisterer eller ej, - og at udråbe folk der er ældre end en selv til gamle hønisser og mølkugler - det gjorde vi også for 35 år siden da jeg gik i skole.

Det sjove er jo bare, at når man selv, direkte eller indirekte, tjener penge på sindsyge tilskud til nyledige så går statsstøtten pludselig til et anerkendelsesværdigt formål, nemlig sin egen forretning - og så er det selvfølgelig helt i orden.

Det kunne jo være bestyrelserne i aviserne var af samme opfattelse, - og så går luften jo unægtelig lidt af ballonen. 

Der går lidt socialdemokrat i det, - der er jo ikke så langt fra det indlæg her, og så til historien om at socialdemokraterne tager deres børn i privatskole mens de lovpriser folkeskolen. Her er det så bare en erhvervsmand der himler om statstilskud, mens han rækker hånden frem.  Hvor f.eks Helle Thorning bruger undskyldningen, at hendes politik ikke skal gå ud over hendes børn, så er Martins Thorborgs forklaring at det er en ekstern partner der får tilskuddet.

Jeg er så en af de gamle hønisser og mølkuglerne - og jeg forstår ikke budskabet.

DAMN! - jeg er sgu nok senil.....Først Helle T og nu Martin T - jeg troede socialdemokratiet var liste A

Michael

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 08:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen jeg er skam ganske enig med dig, men ud af en befolkning med ca 4 mio stemmeberttigede så udgør 1200 video visninger 0.03%, så undskyld men nej, 1200 visninger + det løse har ikke den størrste forskel.

Jeg håber ikke jeg træder dig for meget over tærene ( og jeg er iøvrigt stadig enig med dig) , men indtil der kommer en strategi på denne type videoer, så vil jeg fastholde mine synspunkter.

Dennis

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:47

Det er sgu meget godt alt sammen, men hvad er så jeres bidrag til festen andet end lidt gammelmandsbrokkerøv?
Jeg forsøger i det mindste at påvirke folk, mens jeg ikke rigtigt kan få øje på jeres bidrag.
Men det er jo nok mig der er for ung til at se jeres indsats....

Dbh Martin

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 17:31
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

@ Martin

Det der med at være for ung, - det skal du nok ikke regne med. Det sker for rigtigt mange at man at man føler at man er meget yngre indeni, end dåbsattesten viser. Alligevel kommer dagen hvor man må konkludere at man  er kommet til et sted i livet, hvor man ikke har så meget tilfælles med de helt unge, når det kommer til stykket alligevel.

Det spøjse er jo, at det samme unge publikum som vil afskaffe støtten, selv er på overførselsindkomst, nøjagtig som jeg pointede din involvering omkring de nyledige. Det er jo en klassiker, - der er andre normer for andre end en selv. Det er også de andre i trafikken der kører som idioter, - og sådan er det så forudsigeligt. GAAB

Alle der betaler skat finansierer såvel skoler som S.U. - og hvad er resultatet? Sidder de unge mennesker som har mere regnekraft i computeren end Apollo månelandingsfartøjet og det samlede Apolloprojekt havde og opfinder en kur mod kræft, - oparbejder kosmisk støv så man kan trække vejret på månen, eller laver blueprints så vi kan kolonisere Mars? Næh, - de bruger eddersparkmende deres røvdyre uddannelse på at sidde og lave affilate sider. 

Så når man er Formandsguru på et iværksættersite, så synes jeg måske nok at der var mere ræson i at skrue ned for retorikken og bruge energien på at sparke iværksætterne i røven, - frem for et eller andet udenlandsk konsortium som er pisseligeglad. Der hvor du,  Martin Thorborg kan gøre en forskel, - der er lige her på Amino

Jeg valgt at skrue en lille smule ned for retorikken - og nu du spørger hvad jeg bidrager med, så har jeg mit lille projekt her på Amino som forhåbentligt munder ud i en lille gratis e-bog, - og jeg har vel (det svinder lidt i mandtal) gældssaneret 8 unge Aminoer, og givet dem en frisk start - og det nærmer sig på ingen måde 10000 FB fans, eller 2000 sidevisninger eller whatever - det har jeg hverken den samme karisma eller dygtighed til som du,  Martin Thorborg - men det er så mine bidrag. Jeg gør en forskel der hvor jeg befinder mig, og om det så kun bliver en enkelt krusning i overfladen, - så har jeg gjort mit bedste og det er så hvad mit talent rækker til.

Jeg tror du kan bedre, end de billige points du tog der, - men måske tager jeg fejl?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mit indlæg er baseret på ønsket om at få iværksættere til at forstå, at jagten på tilskud og den slags snask sjældent fører til sunde forretninger. Jeg bruger så nogle eksempler for at vise hvad jeg mener.
Så intentionen med min video er primært at få iværksættere til at blive mere succesfulde og så kan jeg aldrig lade være med at bringe lidt politik eller andre kæpheste ind i mine videoer, sådan er jeg på godt og ondt.

Så jeg føler med denne video og de andre jeg har lavet, at jeg gør en positiv forskel for iværksættere. Og det er da muligt at jeg engang imellem selv går imod mine egne råd, for det er ofte mine egne dårlige erfaringer eller dæmoner jeg kæmper mod...

Ha' en god weekend.

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som man råber i skoven... får man svar.

Og når man melder så  hidsigt ud som Martin får man hidsig respons. Det har han sikkert prøvet før, og affundet sig med.

Nu indrømmer han så at det altid er ens egne dæmoner man kæmper lidt med, og det jo super at gøre det. Fordi hvornår kommer indrømmelserne så fra Dennis og Dyrebilen / Michael ? Fordi man er jo ikke bedre selv, når man taler i et så nedladende sprog som i gør - det kunne have været kommunikeret helt anderledes . Og det er i jo kloge nok til at vide, men er i modige nok til at indrømme det ? Se det ville være smukt, og en af de største styrker hos en iværksætter.

Nu spiller jeg selv diplomaten, men jeg kan da også indrømme at det er fordi jeg altid har kæmpet med at være super arrogant og snæversynet- og det 100 % det jeg hader mest ved mig selv. Men det går i den rigtige retning, og en af vejene dertil, er ved at være ærlig omkring det.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 10. Aug 08
Skrevet kl. 18:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har aldrig haft til hensigt at være nedladende, det ligger  mig faktisk ret fjernt, - så er det opfattet på den måde, - så har jeg da helt sikkert fejlet.

Modig har jeg heller aldrig været, men;

Når man er anonym som jeg, tjener det jo ikke noget formål hverken at være nedladende eller røvslikker, - det håber jeg er forklaring nok. Jeg har været så heldig at mine dæmoner ikke gider mig mere, - så de har fundet andre veje.

Jeg har ikke noget mod Martin Thorborg, men tror jeg også godt han ved. Derfor kan jeg jo godt være en pestilens, og uenighed er ikke nødvendigvis af det onde....

Michael 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 18:56

Dennis Jensen:

Mit gæt: 99,9% af tilhængerene af dette indlæg læser det, skriver "Martin du er sej" og glemmer alt om det.

Jeg så videoen, skrev "Martin du er sej" men har endnu ikke glemt den. Videoen har et budskab som hele landet kunne trænge til at høre og forstå - og så er den fyldt med humor og energi. Om 1.200, 12.000, 1.2 mio. eller bare 12 personer ser den er ligegyldigt - ethvert bidrag tæller.

Vi er en kultur i forfald, hvor udbredt basal forståelse af incitamentstrukturer og spilteori er en del af løsningen på problemerne. Selvom videoen specifikt omhandler virksomhedsstøtte og faldgruberne derved, berører den nogle helt centrale udfordringer ved vores samfundsopbygning.

Så kudos til ophavsmanden for et godt mix af rammende alvor og sarkastisk underholdning.

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)