Michael: Jeg er helt enig i at vores politikere er nogle nosseløse nikkedukker. Alle de ting der er behov for at blive taget hårdt fat i, er der ingen der rigtig tør røre ved. Men det er nu altså ikke udelukkende de "dumme politikeres" skyld, men i lige så høj grad den dumme befolknings skyld. Politikerne tør ikke røre ved de emner, fordi det er sindssygt upopulært hos vælgerne. Vi vil ikke høre tale om krise og da slet ikke om besparelser og nedskæring i velfærden. Og det ender med at bide os alle hårdt i røven i sidste ende tror jeg.
Jeg er selv fra 83, den mindste årgang i DK i omkring 100 år, og indenfor få år skal vi, og de andre ligeledes små årgange, holde samfundet og økonomien kørende når de største årgange fra 40'erne går på pension. Det alene giver da virkelig nogle samfundsøkonomiske udfordringer, og hvis du dertil lægger krisen også (og en potentielt endnu større økonomisk krise i nær fremtid, afhængigt af hvilken lejr man står i på dét punkt), så er det mig ubegribeligt at man pt. diskuterer hvor mange penge man skal poste i velfærden og ikke hvor man bør og skal spare.
I det mindste har regeringen nu vedtaget at man fra 2011, selv skal til lommerne for at modtage fertilitetsbehandling, og det er personligt noget af det eneste, som jeg virkelig kan give dem thumbs up for i denne periode.
Men jeg tror nu virkelig oprigtigt på, at politikerne i sidste ende kun afspejler majoriteten af befolkningen. Hvis størstedelen bad om besparelser, så er jeg sikker på at politikerne ikke ville sætte sig imod og sagtens kunne se fornuften i det - sådan lige med undtagelse af de sædvanlige Rasmus Modsat partier sikkert. Så det er altså først og fremmest befolkningen der skal smide skyklapperne.