Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem stemmer du på?

Side 12 ud af 14 (139 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi må undvækre TheChopShop's sprøde røst den næste uges tid mens han tænker lidt over livet.

Dbh Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:01

Mark Jensen:

Jeg synes de er velkommen i Danmark, til at få et humant liv. Men de skal også bidrage, hvis de ikke gør det så ender det bare med at vi får endnu flere ghettoer i Danmark, og endnu flere som skal forsørges af dem som gider at arbejde. 

Hvis man vil nyde, må man også yde. Og det mener jeg ikke at mange flygtninge gør!!!. Det har absolut INTET med med hundfarve, religion, osv. at gøre. Det handler om de gider at biddrage til samfundet eller ej.

Gider du fortælle mig, hvordan en person med krigstraumer, eller som er blevet psykisk syg pga krigen, skal kunne bidrage med noget?
Burde man ik bare hjælpe de personer, fremfor at jagte dem som skurke? Det er jo DKs egen skyld, når man deltager i en krig!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:09

Fashion-Seller:
Altså Danmark kan jo ik bare bombe Afghanistan og Irak 20 år tilbage i tiden, og bagefter stå og vaske hænder overfor alle de mange mennesker, som bliver berørt!

Kan man bombe et land, så kan man også tage imod indvandre derfra! Alt andet er sku noget dobbeltmoralsk pjat!!!

Den 3. største gruppe af immigranter kommer fra Irak, men den største kommer fra Tyrkiet. Jeg ved ikke hvordan du får dine argumenter til at hænge sammen, men det er for mig at se en afsporing. Det omvendte argument, at man skal tage imod immigration i form af flygtninge, hvis man ikke går i krig giver lige så meget mening. Ligeledes argumentet om at vi både skal stoppe krig og immigration.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:14

Fashion-Seller:

Gider du fortælle mig, hvordan en person med krigstraumer, eller som er blevet psykisk syg pga krigen, skal kunne bidrage med noget?
Burde man ik bare hjælpe de personer, fremfor at jagte dem som skurke? Det er jo DKs egen skyld, når man deltager i en krig!

Det er nok ikke den store overraskelse, at jeg er enig i dette :o)

Men i det hele taget, synes jeg også at man har tendens til at glemme et andet stort problem, når vi taler indvandrere: De har sindssygt svært ved at få et job, selvom de gerne vil. langt de fleste bliver sorteret fra, alene pga. navnet, når de søger en ledig stilling. Så er det ikke fair at bebrejde dem, at de ikke yder noget til samfundet, Hvordan skulle de kunne det, når de ikke får muligheden?

Men i Danmark har vi stadig et kæmpe integrationsarbejde foran os. Og det bliver nok svært at løse, da det kræver både indrømmelser og vilje fra både danskere og indvandrere. Og i stedet for at forsøge at bygge broer, bliver der i stedet gravet flere grøfte. Desværre på begge sider, og så bliver det svært at finde en løsning. Og så længe dette står på, vil DF stadig have en massiv vælgertilslutning. Og så længe der er stemmer i en strammere og strammere indvandrepolitik, er det givet at den vil blive strammere og strammere.

Det er en ond spiral, som jeg desværre ikke tror vi nogensinde får brudt.

En anden ting jeg har gået og spekuleret over, er om DF i virkeligheden ikke har størst tilslutning de steder hvor der er færrest indvandrere. Jeg er godt gklar over at de færreste indvandrere vil stemme DF, men det er mit indtryk at dem der har færrest omkring sig, faktisk er dem der er mest bange for denne indvandring.

Er der nogen der kan linke til nogle valgtal, der kan be- eller afkræfte denne myte jeg er ved at bygge op i mit hoved?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:20

Jesper:

Den 3. største gruppe af immigranter kommer fra Irak, men den største kommer fra Tyrkiet. Jeg ved ikke hvordan du får dine argumenter til at hænge sammen, men det er for mig at se en afsporing. Det omvendte argument, at man skal tage imod immigration i form af flygtninge, hvis man ikke går i krig giver lige så meget mening. Ligeledes argumentet om at vi både skal stoppe krig og immigration.

Alle ved da hvorfor DK er fyldt med tyrkere... De er sådan set blevet inviteret, fordi danskerne var mega dovne for 2-3 generationer tilbage... Man gad ik være skraldemand osv, og inviterede en masse gæstearbejdere...

Dem samlede man bare i ghettoer, og gad ik behandle dem ligeværdigt med andre, og man respekterede dem heller ik, som en del af DK... At man så flere år senere får problemer med børnene af disse gæstearbejdere, det er og bliver selvforskyldt!

Danmark har selv skabt de problemer der er med disse børn. Du kan selv overveje, hvordan et barn vil reagere, hvis det allerede fra børnehave stadiet skal forskelbehandles, og have at vide at de er et problem... Når de rammer teenage årene, så kommer der lige 10 års fustrationer ud...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvor kan man undres over den holdning der findes ikke bare her på amino, men bestemt også ude i den virkelige verden.

Vi kæfter op til højre og venstre, om et Danmark i krise, danskerne i krise, arbejds markedet i krise, dronninger og konger, rundkørsler, aviser, politikkere og udlændinge der ikke laver en skid.

Ja, det er altid de andre der gør det forkert, de andre der træffer de forkerte beslutninger, og det er de andre der lever blindt fra virkeligheden. 

Hvis det er et reelt problem, at flygtningen kommer til landet og ikke deltager. Så er det ikke flygtningene der er dovne, nej så er det sgu os der ikke formår at hjælpe disse mennesker til at blive en del af samfundet i lille Danmark. Hvornår har du sidst ansat en muhammed i din virksomhed? Og det er vel ikke uden grund at de må ændre deres navn for at komme til samtale.

Så at lukke grænsen for udlændinge sammen med DF, hjælper intet... hjælp i stedet disse sjæle til at blive integreret, så skal I sgu se hvor meget vi kan lære af dem!. 

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 00:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Chopshop:

Jeg synes, at du skal få fat i en spindoktor eller google lidt om deres metoder. Og det mener jeg.

Måske skulle jeg selv komme med min version af hvordan jeg har taklet sådanne ting:

Jeg er f.eks. selv muslim, og husker tydeligt hvordan jeg blev set ned på i skolen af lærer og elever efter 9/11. Initielt havde jeg ikke mange venner i skolen (tell me about networking), og det blev kun værre efter 9/11. Jeg mistede nogle venner, og blev depressiv - den depression er jeg heldigvis kommet over for længst. I perioden under depressionen så jeg tingene fra et andet perspektiv, og det perspektiv vil jeg dele med dig, da jeg synes, at den er svær at komme frem til:

Før i tiden ville jeg hidse mig op, når nogen talte dårligt om mig som person, eller kom med kommentarer a la at kvinder (og min mor) var undertrykt. Men nu - når jeg nu hører udtryk såsom, at "muslimer voldtager deres børn", at muslimer "har ret til at voldtage danske og svenske piger" etc., så ignorerer jeg det bare. Jeg ved godt, at det er svært i starten, men det er simpelthen det bedste at gøre!

Folk som kommer med latterlige udtryk om muslimer / jøder / kristne/sorte/hvide/gule/andre ønsker nemlig at folk kritiserer deres holdninger sådan så de får lidt ekstra PR. Sådanne menneskers mål med sådanne udtalelser er PR, og de får kun mere PR af at man kritiserer dem.

Derfor har jeg lært, at det bedste at gøre er simpelthen at ignorere det!

For det eneste, som kommer ud af at kritisere sådanne mennesker, er mildest talt grimt. Se nu bare denne diskussion f.eks..

Og ja, det kan være hårdt til tider bare at ignorere det, hvor man så næsten får lyst til at flytte ud til en anden planet for at få fred (sæt dig ind i min situation, hvor det kommer i landsdækkende medier, at jeg og andre muslimer er terrorister, voldtægtsforbydere, har pligt til at dræbe ikke-muslimer etc.), men i længden synes jeg, at den eneste løsning bare er at ignorere det! Og hvis jeg kan ignorere sådanne ting, så kan du saftsuseme også.

Og hvorfor siger jeg det?

Jo – jeg har lært, at du selv vælger hvordan du vil leve dit liv. Idioter kan du ignorere og folk, som gavner dig, kan du tage til dig. Hvis du fortsætter med at diskutere rødglødende emner, hvor du i forhold til andre indtager et ekstremt synspunkt, vil det kun tære psykisk på dig. Du vil blive ved med at diskutere og synes, at andre er idioter, og andre vil blive ved med at diskutere med dig og synes, at du er en idiot. Og det ender aaaaldrig.

Desuden tror jeg, at folk med tåbelige synspunkter en dag vil stoppe op og  tænke ”Hey – de der skide perkere...de er vist også en slags mennesker alligevel?”, når man stopper med at kritisere dem og giver dem plads til at ånde ud – alle mennesker har jo et hjerte skal du lige huske. :-)

Jeg har både venner, som har været med i Grønjakkerne, haft ekstremt racistiske synspunkter (en veninde proklamerede faktisk, at hun var racist første gang jeg mødte hende), og ved du hvad der er sket af dem? Jo, vi er blevet gode venner - faktisk ualmindelig gode venner, og det skyldes, at jeg bare har ignoreret eller ladet som om, at jeg ikke hørte, at de kom med nogle racistiske statements en gang i mellem. Og så tør jeg sige, at jeg (næsten) er sikker på, at vi aldrig var blevet venner, hvis jeg ikke havde ignoreret de grimme ting.

Så mit råd til dig er: Ignorér mennesker, som gerne vil gøre livet surt for dig og nyd dit liv. Alt det andet er livet for kort til!

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 01:22

Hej

Det er da kun glædeligt, at den seneste meningsmåling i Politiken nu viser, at der for første gang i år flertal til den blå blokYes

Tonny

Tilmeldt 24. Jun 07
Side 12 ud af 14 (139 indlæg)