Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook konkurrence rent praktisk?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej medaminoer:)

På min virksomheds, Få Det Gjort.dk ApS, facebook side skal vi til at køre en konkurrence.

Konkurrencen går ud på, at vi har en række præmier, som vi udloder, til de der sender os flest der "synes godt om".

Måden vi har tænkt os at holde øje med, hvem der sender os flest er på følgende måde:

På facebooksidens væg, skriver man: Jeg har sendt. Hvorefter alle dem man har sendt, så skal synes godt om den tekst.

Hvad synes i om denne måde at gøre det på? Findes der evt. en lettere/bedre metode?

På forhånd tusind tak for hjælpen:)

Mvh.
Anders Hempel

Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 94
Fra  Social-Marketing.dk Skrevet kl. 14:40
Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 21:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mener, den eneste konkurrence form med præmiering, som facebook tillader er 'tag dig selv' på et billede.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 08:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej :) 

Det har i ganske vidst ret i. Nu lød mit spørgsmål bare mere på, hvordan det var praktisk smartest, at afgøre det?
Hvor meget bliver der i øvrigt fulgt op på ens konkurrencer fra facebooks side af?

Mvh.
Anders Hempel 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:56
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 10:39

Melina Jørgensen:

Mener, den eneste konkurrence form med præmiering, som facebook tillader er 'tag dig selv' på et billede.

Min grundlæggende forståelse er at man (naturligvis) ikke kan opsætte en konkurrence, hvor præmissen for at vinde er at få atter andre med i konkurrencen. Hvis man synes den slags er spas skal man jo finde sig et Pyramide/MLM-koncept og prøve at vinde i.

Facebook leverer masser af muligheder for at nye deltagere drives mod konkurrencen. Venner kan jo se når man gør noget aktivt såsom at trykke "synes godt om" til sliknet.dk... derfor er det helt fair, at de kræver at konkurrenceafholderen ikke skamrider funktionaliteten ved OGSÅ at kræve at der inviteres.

Et lille svagt skridt i forsøget på at dæmme op for at brugerne drukner i invitationer.

Anders Hempel:

Hvor meget bliver der i øvrigt fulgt op på ens konkurrencer fra facebooks side af?

Stort set ikke.
Kun de største spillere bliver holdt i snor, fordi det er af alvorlig betydning hvis f.eks. 100 mio. brugere går amok med invitationer. Jeg læste på et tidspunkt om en sag, hvor der var et stort firma der (vist nok) havde fået lov til at fravige fra reglen - hvilket skabte en masse ballade. Kan ikke genfinde artiklen.

Thomas Bigum
Facebook ekspert

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 10:05

Hej Jesper:)

Tak for dit fine råd. Jeg kan sagtens se idéen, men ved nu ikke om jeg ligefrem vil kalde det tvang. Mere men mulighed, for at være den der går med præmien. Det er nu ikke for at "tvinge" folk til at få venner til at synes godt om. Nærmere for at gøre det attraktivt for dem:)

Mvh.
Anders Hempel

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:11

Hej Anders

Jo, det forstår jeg godt.

Tror bare du kommer længst med en "venlig opfordring", frem for at lade konkurrancen gå ud på at få flest med.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 10:12

ThomasBigum:
Stort set ikke.
Kun de største spillere bliver holdt i snor

Okay tak for hjælpen:) Nu ser vi jo ikke os selv som nogle af de største spillere (endnu) :D.
Så tror nu bare vi vælger at køre konkurrencen, som det hele tiden har været planlagt.

Men tak for råd og vejledning alle sammen:)

Mvh.
Anders Hempel

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 10:15

Jesper Laugesen:

Tror bare du kommer længst med en "venlig opfordring", frem for at lade konkurrancen gå ud på at få flest med.

Ja, det kan godt være du har ret. Men tror personligt mest på min egen:) Hehe. Men vi har ca. det samme antal "synes godt om" på facebook, som du har. Så vi kunne jo køre en lille intern konkurrence?:P

Mvh.
Anders Hempel

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)