Mener, den eneste konkurrence form med præmiering, som facebook tillader er 'tag dig selv' på et billede.
Min grundlæggende forståelse er at man (naturligvis) ikke kan opsætte en konkurrence, hvor præmissen for at vinde er at få atter andre med i konkurrencen. Hvis man synes den slags er spas skal man jo finde sig et Pyramide/MLM-koncept og prøve at vinde i.
Facebook leverer masser af muligheder for at nye deltagere drives mod konkurrencen. Venner kan jo se når man gør noget aktivt såsom at trykke "synes godt om" til sliknet.dk... derfor er det helt fair, at de kræver at konkurrenceafholderen ikke skamrider funktionaliteten ved OGSÅ at kræve at der inviteres.
Et lille svagt skridt i forsøget på at dæmme op for at brugerne drukner i invitationer.
Hvor meget bliver der i øvrigt fulgt op på ens konkurrencer fra facebooks side af?
Stort set ikke.
Kun de største spillere bliver holdt i snor, fordi det er af alvorlig betydning hvis f.eks. 100 mio. brugere går amok med invitationer. Jeg læste på et tidspunkt om en sag, hvor der var et stort firma der (vist nok) havde fået lov til at fravige fra reglen - hvilket skabte en masse ballade. Kan ikke genfinde artiklen.
Thomas Bigum
Facebook ekspert