Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man et franchise koncept...??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Apr 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

For et års tid siden, fik jeg en god ide.

Jeg gik med tankerne om, at man kunne lave mobilt dækservice, så man kunne tilbyde kunder, at få skiftet dæk på deres bil, mens de var på arbejde, derhjemme eller hvor det ellers passede dem, faktisk ligesom man har gjort med glas igennem flere år.
Jeg fik det hele stablet på benene i november sidste år og har kørt med konceptet lige siden. Det har selvfølgelig været op ad bakke, lige som alle andre nystartede sikkert kan snakke med om. Men jeg har efter hånden fået rimelig godt fat i markedet i mit område og kunne godt tænke mig at udvide.
Dels på grund af mine ambisioner, men også fordi jeg er begyndt at lege med nogen ret stor kunder, som kræver jeg bliver landsdækkende...

Da jeg ikke selv har kapitalen til at løfte dette selv, har jeg gået med tanken om, at lave dette koncept til at franchising koncept. Men jeg er meget i tvivl om, hvordan man skal gøre osv.

Jeg kunne tænke mig, at hvis man skulle finde nogen franchisetagere, der var uddannet som mekaniker, så kunne man evt. også udvide sortimentet i den retning...

Håber at høre fra nogen der ved noget om det her... (Derfor spørger jeg selvfølgelig i dette forum) :-)

Claus

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Først skal du spørge dig selv; - hvad skulle forhindre Dyrebilen i at kopiere din idé og dermed slippe for at betale dig en afgift?

Det er ikke nok at du har nogen potentielle kunder, som vil handle med dig hvis du bliver landsdækkende, - det er historien om hønen og ægget. Det kan være et salgsargument for franchisetagerne, men ikke for konceptet.