hvordan sikrer man sig bedst, at man også får sine penge for ydelser, man har leveret til kunder? Acconto afregning? Hvordan gør i andre?
Problematikken gælder jo ikke bare freelancere, men også virksomheder.
Beløbene er jo tit for lave til at hive en kunde i retten. Det virker som en dårlig ide på mig, altid at skulle stole på at kunden faktisk kommer til at betale.
Hilsen,
Lars
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
Beløbene er jo tit for lave til at hive en kunde i retten
Undskyld men så er der da vist noget du har misforstået mht. at sende folk i retten. Men den "forenklede inkassoproces" som fogedretten har indført kan du hurtigt og billigt sende folk til inkasso i fogedretten uden brug af advokat.
Beløbene er jo tit for lave til at hive en kunde i retten
Undskyld men så er der da vist noget du har misforstået mht. at sende folk i retten. Men den "forenklede inkassoproces" som fogedretten har indført kan du hurtigt og billigt sende folk til inkasso i fogedretten uden brug af advokat.
ok, det er så dit svar på hvordan jeg kan sikre mig at få pengene.
Men er der andre der kan fortælle mig hvordan i sikrer jer? tager i forudbetaling? Acconto afregning? Eller tager i den fulde risiko ved bare at sende en faktura når i har leveret ydelsen?
Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.
Det var da godt nok en besynderlig kommentar du kommer med, men du kan øjensynlig ikke tåle at jeg pointere din manglende viden om mht. inkasso/retsag.
Nu har den forenklede inkasso procedure jo ikke så meget at gøre med at sikre sig mod manglende betalingen. Det er et værktøj til at få sine penge hjem hvis kunden ikke betaler.
Det var da godt nok en besynderlig kommentar du kommer med, men du kan øjensynlig ikke tåle at jeg pointere din manglende viden om mht. inkasso/retsag.
Nu har den forenklede inkasso procedure jo ikke så meget at gøre med at sikre sig mod manglende betalingen. Det er et værktøj til at få sine penge hjem hvis kunden ikke betaler.
Mvh
Ravn
Jeg har valgt ikke at diskutere det her med dig offentligt. Pb er sendt.